Buren houden geen rekening met ons

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: Buren houden geen rekening met ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 07:50

Niet iedereen heeft dezelfde fatsoensnormen TS. Dat jij rekening wilt houden met je buren, betekent niet dat je buren ook verplicht rekening met jou moeten houden. Het zou netjes zijn, dat wel Vork

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 07:55

Chubby schreef:
Niet iedereen heeft dezelfde fatsoensnormen TS. Dat jij rekening wilt houden met je buren, betekent niet dat je buren ook verplicht rekening met jou moeten houden. Het zou netjes zijn, dat wel Vork

Amen. Je bent me net voor.

Ik ga mee met de meeste anderen, het is die buren hun goed recht. Ik zou zelf ook liever de hengst thuis hebben als mijn merrie wegbrengen voor de buren. En anders moet je gewoon zorgen voor een betere omheining.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:05

Mijn idee was ook gewoon even prikpaaltjes en een paar meter van de omheiding af afzetten. Dat is een kleine moeite voor die twee weekjes toch..

Wees maar blij dat ie zelf geen hengst heeft aangeschaft, op zijn eigen erf mag hij toch echt doen en laten wat hij wil. Als zijn merrie of de hengst zelf de overlast veroorzaken kun je hem erop aanspreken. Maar aangezien het in deze je eigen merrie is die je overlast geeft, kun je de schuld niet op de buur afschuiven. Kijk maar uit dat hij strax niet gaat klagen over de overlast van jouw drukke merrie in het land naast hem Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:22

Ik vind wel dat het gedeeltelijk het probleem van de TS is, MAAR ze heeft het netjes gezegd tegen de buren en ik vind dat die er ook rekening mee moeten houden dan!
Ik denk alleen dat die buren er niks aan gaan doen dus zal de TS dat zelf moeten doen.
Ik zou ook kiezen voor de prikpaaltjes, kan ze in ieder geval niet meer tegen het hek trappen en is ze toch wat verder uit de buurt van de hengst.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:55

Oeh hoi, ik wordt geëerd Haha!

Overleggen is inderdaad altijd netjes als er belangrijke dingen gaan veranderen. Het voorkomt vaak een heleboel burenleed. Helaas kun je er nu niets aan veranderen, behalve het aanpassen van de omheining. Misschien kun je aan de buurman vragen of hij het volgend jaar even tijdig aan wil geven wanneer de hengst op bezoek komt. Dan kun jij de wei op tijd aanpassen aan de hengstige merrie of zodat jij er bij kan zijn als de hengst voor het eerst in het weitje bij de buren wordt gezet.

@MSQuincyTE: met 'we'bedoelde ik mijn collega's en ik.

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 07:32

Moet hier toch even op reageren...
Is inderdaad jou probleem, niet dat van de buurman. Hij heeft het recht dat in zijn wei te zetten wat hij wil zolang dat in zijn wei blijft staan. Als zijn shets nou jou afrastering of terrein of levende have zouden slopen dan was het een ander verhaal, maar dat is niet zo...het is andersom!

Als je nou gewoon een dubbele lijn aan stroomdraad parallel aan het hek op 1,5 m afstand zet met stroom erop, dan is het contact al 100% minder tussen jou en zijn shets. Kleine moeite. Prikpaaltjes in de grond, 2 lagen stroomdraad...klaar.
Doen wij zelf ook weleens als we paarden willen scheiden van elkaar.

Gewoon grote meid zijn en zelf oplossing zoeken voor jou probleem, niet zuur blijven over iemand die niet het probleem veroorzaakt, maar ook niet voor je oplost.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 09:03

Behalve dat ik me aansluit bij squid, wil ik nog even zeggen dat je beter kunt proberen het naast je neer te leggen en proberen je er zo weinig mogelijk van aan te trekken. Ik geloof je direct dat je buren irritant zijn, maar het is ook zo dat als je je eenmaal stoort aan je buren dat van kwaad tot erger wordt. Ik denk dat je er veel bij te winnen hebt jezelf niet te kwetsbaar op te stellen, want dat helpt duidelijk niet, de buurman kan er wel om lachen. Als het helpt om jouw paarden direct bij de omheining weg te houden dan doe je dat.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 20:17

Pfoe, ik ben blij dat ik niet naast de TS woon. Zou de godganse dag bezig zijn met de vrede te bewaren door oplossingen te verzinnen voor háár problemen.
En ja, ik kan me die buurman met de sigaar helemaal voorstellen: O jee, het hysterische buurmeisje is weer over de zeik, nou ja, niet mijn probleem.

Vervelend hé, als de hele wereld niet om jou draait...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 22:43

jemig, doe even lekker zeg
altijd weer dat gekat op elkaar , gatverdamme...word toch eens volwassen ...er word gewoon gevraagd naar eventuele oplossingen
, dan hoef je niet gelijk te gaan sneren en kleineren lijkt me zo

@ ts, ik snap je probleem , en het zou idd fijn zijn als je als buren van beide kanten een beetje rekening met elkaar houd
maar helaas gaat dat hier niet lukken

als enige oplossing kan ik ook alleen de prikpaaltjes een dikke meter van de heining aanraden , kost niet al te veel heel simpel te plaatsen en te verwijderen

Bibiche_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:30

Dat is knap vervelend!
Misschien kan je nog een keerlangs de buren gaan om erover te praten..
en als ze zeggen dat het JOU'N probleem is, vraag dan of ze je er mee willen helpen ofzo..

kunnen ze die hengst niet ergens anders neerzette? Ander stukje land ofzo?

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:42

Ik zie het probleem niet helemaal. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om je wei af te zetten met wat prikpaaltjes?