bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Re: bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:49

PauuwtJee schreef:
mjaa.. mijn vader rijd ermee, ik werd ook een tijdje gedwongen. Maar ik vond t vreselijk eigenlijk Tong uitsteken. Je zweet er wel veel in, en de meeste zijn rond de 100 euro. (Die van me pa hielp trowuens nog niet, want hij viel op zn schouder..)

en daarom heb ik er deze week een besteld MET schouderstukken erbij. Lachen

tip: laat er een fatsoenlijk aanpassen; niks ergelijker dan een slecht passende bp! ik ben zelf bij Canter Equipment geweest (canter hier op bokt!), echt een dikke aanrader: ze heeft er verstand van, voorziet je van goed advies, en je koopt dan gewoon iets fijns en veiligs wat juist past. het komt namelijk best precies, en in de meeste ruitersportzaken hebben ze er weinig verstand van...
dus: op naar Canter! Knipoog
ik heb trouwens een van How's RaceSafe besteld. apeduur, maar zo fijn dat je bijna niet doorhebt dat je 'm aahebt. hij bestaat uit losse stukjes, dus geen stug harnas! en het vormt mee met je lijf, wat voor de dames wel fijn is. Haha!

tirza_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 19:56

hmm marktplaats ofzoiets ?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:00

Ik ben ook nog op zoek naar een goede maar niet al te duur.
Die van HH heb je voor 75 euro bij Vital Horse, maar heb gehoord dat die nogal hard zijn.

Die met blokjes (waar dierfysio het over heeft) heb ik gezien in een winkel, lijkt me ook heel fijn. Maar die zijn wel 150 euro.

Ik heb een premiere aangepast, 100 euro, en die zat toch ook best fijn.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:13

TeeGee schreef:
Ik ben ook nog op zoek naar een goede maar niet al te duur.
Die van HH heb je voor 75 euro bij Vital Horse, maar heb gehoord dat die nogal hard zijn.

Die met blokjes (waar dierfysio het over heeft) heb ik gezien in een winkel, lijkt me ook heel fijn. Maar die zijn wel 150 euro.

Ik heb een premiere aangepast, 100 euro, en die zat toch ook best fijn.

ehhhm, om precies te zijn heb je daar een halve voor: ze zijn over de driehonderd euro! Bloos!
maar naar mijn idee kun je beter iets goeds kopen wat fijn zit, en je dus aan zult doen (en wat je dus helpt bij een val) dan iets goedkoops wat k*t zit, en dus in de kast blijft liggen. Bloos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:14

Ow volgens mij waren ze hier iets van 150 maar zonder schouderbescherming. Kan nog wel even vragen dinsdag. Want dat is nogal een verschil.

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 20:18

ik heb hem destijds gekocht omdat ik mee wou doen aan een cross.
heb me ook eerst laten informeren en premierre is ook best wel een goed merk.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:27

TeeGee schreef:
Ow volgens mij waren ze hier iets van 150 maar zonder schouderbescherming. Kan nog wel even vragen dinsdag. Want dat is nogal een verschil.

vraag maar even na, want ik denk dat het dan een andere is. die van RaceSafe worden volgens mij alleen via de shop van Canter en via nog een andere event-ruitershop, verkocht. ook als je in het buitenland (Engeland, HET paardrijland) kijkt, ben je misschien iets goedkoper uit, maar onder de 250e kom je echt niet.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:44

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:48

ja, dat is 'm wel! die blauwe, de linkse op de site. is die daar maar 150e?? Bloos!
nee, toch?? kan me haast niet voorstellen, want ze zijn zelfs in GB duurder (over de 100 engelse ponden, zonder schouders, want die zijn nog een kleine 40 pond extra). kijk maar eens op ebay.co.uk Knipoog

KirstenUna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 11:02

Er zal wel een keurmerk aan zitten net als bij je cap, als die goedkopere bodyprotector maar wel het kerumerk heeft (of hoe je dat noemt) dan kan je die gerust kopen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:05

Heb het even na gevraagd; die voor kinderen begint bij 150. Tot 250 voor volwassenen.

brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 13:11

Ik heb erzelf ook 1, is opzich wel handig draag um regelmatig maar zijn idd wel duur! ze zitten ook niet raar ofzo Lachen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 15:37

Ik heb een bodyprotector met schouderbescherming, deze heb ik gekocht bij een bokker, maar ben de naam van de shop even kwijt. Bloos
Ze zijn redelijk duur, maar beschermen wel je lichaam!

Edit:
Citaat:
Ik heb een air-o-wear (www.canter-equipment.nl) met schouderbescherming. zit heerlijk!

xx_kendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:08

tweedehands zijn ze vast een stuk goedkoper !!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 20:55

maar best moeilijk aan te komen; er moet er maar net een in jouw maat zijn. ik heb een maand of wat gezocht (internationaal zelfs, met ebay), maar niet gevonden wat ik zocht. toen ben ik naar Canter gegaan; super service! en je weet dan zeker dat je de juiste maat koopt, want dat wordt gepast en nagemeten.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:29

die van mij komt bij de Decathlon(weet niet hoe je het schrijft) vandaan,,, hij was 60 euro,, maar toen we bij de kassa kwamen ontdekkte we dat ze in de aanbieding waren.. en heb er uiteindelijk 40 euro voor betaald!! Clown

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 19:34

Ik heb toevallig vorige week een van hh opgehaald. Ik rijdt geen wedstrijden ofzo, wil hem gewoon voor de veiligheid, dus ik vond dat een goedkopere het voor mij prima kon doen. Ik mag er eerst een keer mee rijden om te kijken of dat ook goed zit, daar twijfelde ik wat aan. Mag ik gewoon uitproberen, is het niets kan ik hem ruilen.

Om 2ehands een te vinden valt niet mee inderdaad, ik heb ook heel lang gezocht. Daarom dus toch maar een nieuwe.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 06:34

nu in de nieuwe 'Your Horse' (Engels paardentijdschrift): de bodyprotector-test.
winnaar: de How's RaceSafe, goeie tweede: de Airowear Zippa en de Rodney Powell.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 06:45

ik zit ook rond te zoeken voor een bodyprotector.
Ik ben een keer goed hard op mijn rug gevallen (hoewel ik niet denk dat een BP mijn val had kunnen breken) en naar het ziekenhuis mocht.
Gelukkig viel het mee, maar ik wil er toch best graag eentje hebben Knipoog

SuuZ_Honey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 14:47

Zijn die van harry's horses altijd € 60 ??
xxSuuz

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:36

Ik ga geen bodyprotector kopen omdat het niet zo goed zit,
en het is niet altijd veilig.. jah meestal wel, maar soms verergert je val door de bodyprotector..
Maar als het verplicht is, draag er dan maar een:) maar zeker geen tweedehandse!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 06:47

pinkyhorse schreef:
Ik ga geen bodyprotector kopen omdat het niet zo goed zit,
en het is niet altijd veilig.. jah meestal wel, maar soms verergert je val door de bodyprotector..
Maar als het verplicht is, draag er dan maar een:) maar zeker geen tweedehandse!

dat past de bodyprotector dus niet!
daarom is het ook belangrijk dat je 'm goed (professioneel) aan laat meten. bijv. bij Canter Eventshop, al eerder genoemd hier.

ik heb er daar zelf een besteld, en die zit prima: hindert me nergens. wel wat warmer, maar dat is logisch. en ik weet zeker dat als ik daarmee val, het m'n val juist breekt, en de schade beperkt; niet verergert! Knipoog

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:08

harry's horse is goedkoop maar ook een heel goed merk ik heb bijna al mijn ruiterartiekelen van harry's horse Haha!

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:22

Ik zou gewoon even naar de winkel gaan, daar kunnen ze je vast alles vertellen Knipoog
ik heb er zelf een van harry's horse, volgensmij is die wel goed.. ik weet alleen niet meer hoe duur hij is. Als je een tweede hands koopt, zou ik wel even goed oppassen, misschien is er wel iets mee gebeurd ofzo Knipoog

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 14:30

Afbeelding
Deze is van Equi-Theme...advies prijs 79 euries..
Heel fijn ding, niet te lang van achter en met handinge rode klittenband strips waardoor je kan zien of de maat goed is en je hem goed (niet te strak niet te los) aan hebt...