Weleens gewerkt met paarden in het buitenland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Weleens gewerkt met paarden in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:44

Noah2006 schreef:
@ ikke- Dat is het probleem denk ik ook. Hard werken is niet erg, maar hoever gaat het. Er is denk ik voldoende vraag naar zo'n baan, en voor jou 10 anderen. In GB is het met de ponden in het algemeen ook duurder, maar die belasting doet er nog een schepje bovenop Haha!. Ben je daar op vakantie geweest of voor een langere tijd?

Ik kom al tien jaar met grote regelmaat in GB. Ik kom dan graag op de kleine paardenbedrijven, waar je gewoon bij de eigenaar aan tafel mee-eet. Op die manier kom je heel veel te weten over het reilen en zeilen van een bedrijf, zeker als je laat blijken kennis te hebben van bedrijfseconomie, interesse in de bedrijfsvoering en respect voor hun boterham.

KiwiChick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:08

heyhey
Ik heb net 3 maanden in Nieuw-Zeeland gezeten waar ik met paarden heb gewerkt. Ik werkte daar als gids. En had een paar paarden die ik veel moest rijden waaronder een van hun hengsten.
Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad en ze zijn daar heel aardig. Ik ga misschien in November weer terug om er te werken en anders als ik klaar ben met mijn studie.
Groetjes

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 20:43

Ik vroeg me af of er misschien ook mensen zijn die ervaring hebben met werken in Ierland. Dat lijkt me namelijk een fantastisch land om naar toe te gaan. (Heb foto's gekeken van trektochten daar)

Ik zou daar graag paarden rijden en ritten willen begeleiden. Het hoeft niets op te leveren qua geld ofzo, maar onderdak zou wel handig zijn.

Had ook gedacht aan Spanje, maar aangezien geen Spaans spreek (op een paar zinnetjes na) leek me dat wat lastiger. Bestaat er trouwens geen organisatie in Nederland die werkvakanties in de paardenwereld organiseerd? Alle info is welkom

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:14

_Sigrid_ schreef:
Ik vroeg me af of er misschien ook mensen zijn die ervaring hebben met werken in Ierland. Dat lijkt me namelijk een fantastisch land om naar toe te gaan. (Heb foto's gekeken van trektochten daar)

Ik zou daar graag paarden rijden en ritten willen begeleiden. Het hoeft niets op te leveren qua geld ofzo, maar onderdak zou wel handig zijn.

Ik moet een slag om de arm houden voor Ierland; in GB kun je dat schudden, tenzij je een degelijke opleiding in de paarden hebt, op HBO-niveau. Je mag in GB namelijk geen groepen begeleiden als je daarvoor geen opleiding hebt gehad of als stagiere in opleiding bent en dan alleen nog onder bepaalde voorwaarden.