Paard laat zich niet vangen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Paard laat zich niet vangen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:54

je moet er ook niet achteraanlopen, juist niet!! je moet je paard echt serieus wegjagen en goed hard ook (en nee... dit is niet zielig)
als jij elke keer je paard zo vreselijk wegjaagt als hij niet mee wil werken hebben ze dat snel genoeg door en laten ze zich binnen de kortste tijd gewoon vangen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:00

Heb ik al geprobeerd. Daarom mijn vraag hoe lang je dat vol moet houden.
Ik heb nog nooit een pony gehad die niet te vangen was op de wei dus helemaal nieuw probleem voor me Haha!
De eerste dag ging het dus vrij goed.
De tweede dag kon ik via knuffelen bij de schouder het halster grijpen.
De derde dag heb ik hem met 2 personen in een hoek gejaagd en zo 'opgesloten' met de longe in een kleiner stuk zodat ik hem gevangen kreeg.
En dit is dag vier Clown

(iemand die zin heeft om te komen proberen is welkom morgenochtend Haha! Haha! Haha! )

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:02

ff via pb Haha!

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-07 19:54

Ik had donderdag weer les op het paardje die zich dus nooit meer wou laten vangen. Toen ik donderdag aankwam stonden ze nog in de wei. [ Ze stond nog met 2 andere paardjes buiten ]. Toen heeft iemand me geholpen eerst die andere 2 paardjes buiten het hek vast te houden, want ze wou natuurlijk niet komen! Toen de andere 2 paardjes buiten het hek stonden kon ik haar zo pakken! Haha! Dus ben benieuwd hoe ze het donderdag doet! Knipoog

_Brammie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:24

Dat deed mijn paard in het begin ook 'niet komen' Clown ... maar het is nu omgedraaid... als ik fluit en zwaai komt ze meteen naar me toegerend Haha! .

Ik ben steeds wat anders gaan doen als ik der riep, de ene keer gingen we rijden, de andere keer alleen maar wandelen, of ergens laten grazen waar het 'gras lekkerder' is... beetje voor afwisseling zorgen.

Suc6 Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:30

Ik ken het probleem... als je pony/paard bij een ander staat zou je het volgende kunnen proberen
met wat lekkers de wei in en het paard negeren en gewoon naar de ander toe lopen en daar mee kriebelen en wat lekkers geven. Bij mij was die ander er toen zo bij en kon haar rustig pakken.. helpt tot nu toe elke keer Vork

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:04

Emilion1985 schreef:
@ Iloonaa_:En als ie nou gaat galopperen door het land en dan ineens op het touw staat? Kans dat het paard dan over de kop slaat. Lijkt mij niet echt een heel slim iets.

over de kop slaan is bijna neit mogelijk....

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-07 12:07

maar je moet ook wel natuurlijk kijken welk touw je neemt, wij hebben een stotouwtje, en die is redelijk glad. dus hij gaat zo onder zij hoeven gedaan