Wat doen jullie aan die k**** dazen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Re: Wat doen jullie aan die k**** dazen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:25

Wat zijn dazen Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:27

Afbeelding
Daar zie je ze zitten.
Steekvliegen, blinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:27

Mag ik bij jou komen wonen de komende 2,5 maand? Haha! Clown

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:28

Gatverredamme.. Die beesten zien er nou niet echt bepaald lieflijk uit Nagelbijten / Gniffelen

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:31

RK, heb inmiddels 3 vallen staan, maar als ik met mijn paardje rijd, heeft hij nog steeds dazen om zich heen. Boos!

mriinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 13:32

MyHorseGirl schreef:
Gatverredamme.. Die beesten zien er nou niet echt bepaald lieflijk uit Nagelbijten / Gniffelen

Dat zijn ze ook niet Tong uitsteken Ik word er helemaal gek van! Als het warm weer is, probeer ik wat vroeger in de ochtend of later op de avond te gaan rijden. Als er weer een hittegolf komt, net zoals vorig jaar, voer ik een tropenrooster in! Voor 7 uur 's ochtends zit ik dan weer op m'n paard Haha!

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:11

die gemene irritante ettertjes waar mogelijk doodmaken, rijden met vliegendeken en stinkspul (zedan bremsen bremse) en pensionhouder heeft de loer dazenval aangeschaft

PaardrijMuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 15:15

MoniekR schreef:
same here: ATEX DAASSPRAY van Ecxellent, dat is het enige dat werkt..
het heeft wel een ahumm.. aparte geur.. ofwel: het ruikt erg sterk!

Zeg maar gerust putlucht Clown

xxxNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:47

Atex daasspray, werkt goed.

Alleen jammer dat het rood/bruin spul is. Hier wordt mijn zwart/witte platenbonte paard nou niet echt mooi wit van. Maar liever niet mooi wit dan dazen moet ik dan maar denken. Knipoog

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 20:00

Als ik anderen er over hoor hebben wij er geloof ik niet zo heel veel last van, maar dit doe ik er aan;
-er staat een dazenval, ik merk wel verschil met dazen, wil er nog wel 2 bij!
-Atex daasspray, het enige waar ik echt verschil bij merk... alleen zit ik ook met de kleur met mijn wit gestipte paardjes, de laatste keer met wedstrijd heb ik het met een spons op de stippen gedaan. Tong uitsteken
-vliegendekens voor in de wei. (heb ze nog niet nodig gehad dit jaar)
-vliegendekens om mee buiten te rijden, het leek me niks, maar heb er 1 gekregen van mijn zus voor mijn verjaardag en vind het toch een uitkomst!

branki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:03

Een goede vliegendeken en kap werkt het beste en het voordeligste. Sprays werken wel even, maar zijn niet voordelig in het gebruik. De goede dekens zijn ook niet goedkoop, maar uiteindelijk wel het voordeligst en werken het beste.

Afbeelding
Voor in de wei heb ik Bucas dekens. Bevallen op zich goed en zijn ook redelijk sterk, maar nadeel is dat er toch nog dazen, etc. onder kunnen komen. De deken hangt aan de zijkanten namelijk vrij wijd. Branco geeft niet veel om dazen, vindt ze wel irritant, maar raakt er niet van in paniek. Hij is echter doodsbang voor horzels en nu zat er laatst een horzel gevangen onder zijn deken. Grote paniek!
Als deze deken versleten is, denk ik er dus over om een eczeemdeken (Boett o.i.d.) te kopen, die zitten toch strakker en daar kan niks onder kruipen.

AfbeeldingVoor het buiten rijden heb ik een deken van ca. € 30 en die bevalt uitstekend. Vliegenkap er bij op en mijn paardje blijft heerlijk rustig.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 10:07

Wij smeren de Atex bij Odinn alleen op de zwarte (inmiddels bruine) delen, en niet op het wit, dat ziet er echt niet uit Haha!

Bij hem gaan ze sowieso meestal allen op de hals zitten (daar is hij helemaal zwart), van die zwartwitte achterkant raken de dazen in de war volgens mij, dus die slaan ze over...

Joy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 11:14

idd héél veel dazen...
Wij spuiten veerust (in zo'n gele spuitbus)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-07 16:45

alleen helpt dat niet Verdrietig

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 16:14

branki : waar van is die onderste deken? Haha!

Ik scheld, ik sla. Clown En ponybeest heeft er minder last van als we een gangetje sneller gaan.

hrokur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:55

Bij ons in de wei ( poldergebied ) valt het nog reuze mee met de dazen. Daar doe ik dus niets. Bij het rijden in de polder spuit ik met Bremse Bremse. Als ik in een bosgebied ga rijden dan gebruik ik een vliegendeken met hals en de onbedekte stukken spuit ik met Bremse Bremse. En dan als je toch een wolk dazen tegen komt......................heel hard gaan rijden.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:00

ik heb nu anti-dazen spray van Grand National. Ik moet zeggen dat mijn paard nu eindelijk bultjes-vrij de wei uit komt! Ik weet nog niet hoe het is als ik een buitenrit ofzo maak maar het stinkt behoorlijk maar houdt tot nu toe alles op afstand Haha!

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:02

Sim0ne schreef:
atex daasspray, werkt prima. Wel meenemen met rijden, want na een uur is het uitgewerkt..

Waar krijg je dat ? Kun je dat op internet bestellen?

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:39

ik mep ze dood als ik ze zie..
vliegenspray enzo werkt vaak maar voor even, maar hoor de laatste tijd wel over dat atex ga het denk ik toch maar is proberen, tsja en vliegen deken kan je er op gooien, je hebt ook zo'n speciale dazenvanger, schijnt super te werken, kost wel wat maar dan heb je ook wat Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:48

en hoe doen jullie het bij jezelf en eventueel de kinderen,
is daar ook iets voor om op te doen zodat ze je niet meer steken als je bij de paarden bent?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:50

Ik heb een super vliegenmiddeltje. Ik kan alleen de naam maar niet onthouden. Het ruikt BIJNA niet, geen vieze geur iig. Geen citronella, hertshoornolie or whatever.. Heel neutraal. Het zit in een witte bus, met een blauw etiket. Je moet het op je paard smeren met een sponsje bijv. ( grooooooooooooooooooooot voordeel, dat stomme gespray altijd Tong uitsteken ten 1e kun je niet overal komen met spray, want op zn kop doen die dingen het niet Tong uitsteken en ten 2e vind mn pony sprays dood eng, en ten 3e ben ik ook niet zo'n fan van sprayen op het hoofd.. )
Ik heb het spulletje destijds in Kootwijk gekocht.. En kan het hier in de buurt niet vinden Helaas. Het raakt toch wel een beetje op, en niets wat we tot nu toe hebben gehad werkt beter dan dit.. Ik ging buitenrijden in Ermelo, op federatiekamp. Iedereen had zo'n hele walm van citronella & hertshoornolie enz omzich heen hangen, en die liepen telkens op hun paard te slaan ( naar dazen natuurlijk Tong uitsteken ) en ik heb misschien 2x een daas moeten doodslaan, ik had ze gewoon echt niet.. Zo zie je maar weer, het hoeft geen sterke geur te hebben Lachen ( rijd voor jezelf ook een stuk prettiger Tong uitsteken)
Ik zal als ik zo meteen naar het land ga even kijken hoe dat spul heet! Lachen

Edit1: Je smeert het erop, en je hoeft 7 dagen niet te smeren, en het blijft werken. Als je je paard afspoelt wordt het iets minder, maar smeer je dan even zn hoofd, hals en onder zn buik in, heb je nog nergens last van. Ideaal. De meeste van die citronella zooi enzo werkt ook maar een uurtje, en zodra je paard gaat zweten werkt het ook niet meer.. Maar dit wel Lachen Echt ideaal dus Lachen

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:52

Als we ze nu allemaal dood slaan, kunnen we ze dan niet uitroeien, ik ben al begonnen Haha!
Verder gebruik ik Atex op de donkere paarden en Bremsebremse op de schimmel
Oregano op je paard smeren kan ook.
Of veel pizza met knoflook en oregano eten voordat je gaat rijden Vork

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 08:58

In de wei staat ie met een vliegendeken met hals en masker op. En met rijden probeer ik op tijden te gaan dat ze het minst actief zijn (s´ochtends vroeg of in de avond)...

Noeni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:43

Gelukkig hebben we hier er niet zoveel last van. Knipoog Eigenlijk nooooit.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 11:22

Ik spuit haar in met atex Ja. Werkt príma bij mij. En natuurlijk sla ik er zoveel mogelijk dood Vork .