Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

MyHorseGirl schreef:Gatverredamme.. Die beesten zien er nou niet echt bepaald lieflijk uit
Ik word er helemaal gek van! Als het warm weer is, probeer ik wat vroeger in de ochtend of later op de avond te gaan rijden. Als er weer een hittegolf komt, net zoals vorig jaar, voer ik een tropenrooster in! Voor 7 uur 's ochtends zit ik dan weer op m'n paard
MoniekR schreef:same here: ATEX DAASSPRAY van Ecxellent, dat is het enige dat werkt..
het heeft wel een ahumm.. aparte geur.. ofwel: het ruikt erg sterk!

Voor het buiten rijden heb ik een deken van ca. € 30 en die bevalt uitstekend. Vliegenkap er bij op en mijn paardje blijft heerlijk rustig. 

En ponybeest heeft er minder last van als we een gangetje sneller gaan.
Sim0ne schreef:atex daasspray, werkt prima. Wel meenemen met rijden, want na een uur is het uitgewerkt..
ten 1e kun je niet overal komen met spray, want op zn kop doen die dingen het niet
en ten 2e vind mn pony sprays dood eng, en ten 3e ben ik ook niet zo'n fan van sprayen op het hoofd.. )
Helaas. Het raakt toch wel een beetje op, en niets wat we tot nu toe hebben gehad werkt beter dan dit.. Ik ging buitenrijden in Ermelo, op federatiekamp. Iedereen had zo'n hele walm van citronella & hertshoornolie enz omzich heen hangen, en die liepen telkens op hun paard te slaan ( naar dazen natuurlijk
) en ik heb misschien 2x een daas moeten doodslaan, ik had ze gewoon echt niet.. Zo zie je maar weer, het hoeft geen sterke geur te hebben
( rijd voor jezelf ook een stuk prettiger
)
Echt ideaal dus
Eigenlijk nooooit.
. Werkt príma bij mij. En natuurlijk sla ik er zoveel mogelijk dood
.