Emio schreef:@Gomir: Je hebt een pb!
@anneliesdj: Paard stond in Harderwijk gestald bij The Shah Arabians die hem aan het inrijden waren. Overigens hadden de eigenaren hun 5 jarige arabische merrie hier ook gestald die ook in de verkoop stond.
Zij is overigens wel verkocht, heb die kopers ook nog wel gezien toen ik daar was, maar toendertijd had ik nergens mijn vraagtekens bij dus ook geen praatje aan gegaan.
Wat ik wel begrepen heb, is dat die merrie ook gekeurd is (maar zij was niet plotseling van Harderwijk naar Den Helder verhuisd) met de as kopers erbij alleen de eigenaar van het paard was er toen niet bij.
Dit alles doet me nog eens extra bevestigen dat er iets niet in orde is/was met het paard wat ik wilde kopen.
De merrie was namelijk verkocht, maar ivm vakantie van de nieuwe eigenaren bleef zij op die stal staan tot 10 juli. Dit was geen enkel probleem qua stallingskosten...
Verhaal klopt gewoon van geen kant.
Vind het jammer van het paard, maar ga gewoon verder opzoek naar een ander leuk paardje.
Misschien allemaal heel lang geleden en heb je inmiddels hopelijk een nieuw paardje gevonden? Ik wil toch even reageren aangezien ik de andere kant van het verhaal ken. Ik ben namelijk die andere koper geweest (van de merrie). Geloof mij, misschien is de communicatie niet goed en uiteindelijk zelfs heel vervelend verlopen tussen jullie, maar dit zijn echt mensen die om hun paarden geven! De reden dat mijn merrie niet verhuisd is naar Den Helder is omdat ik haar toen al had gekocht, maar zelf nog twee weken op vakantie ging en haar pas later ben gaan ophalen. Maw ik heb toen het stalgeld betaald! De reden dat het hengstje is verplaatst heeft een andere reden, dat lag meer aan het feit dat er een comflict was ontstaan tussen de stal en de verkopers (lijkt me niet chique om hier in detail op in te gaan). Wat ik wel weet is dat ze eerst wel een goed gevoel, maar later dus geen goed gevoel er bij hadden. Ik heb begrepen dat er wat dingen zijn voorgevallen waardoor ze hem niet meer aan je wilde verkopen. Dat kan. Paardje heeft nu een nieuwe eigenaar die ik via hen ook heb leren kennen en het gaat heel goed met hem. Ik heb nog altijd contact met de vorige eigenaren, ze zijn al een aantal keer langs gekomen (en hebben daarbij het hele land moeten doorkruisen) en ik ben ook 1 keer bij hen geweest om haar vader te zien. Lijkt me toch wel getuigen van een betrokkenheid die ik zelden heb gezien...
Jammer dat het allemaal zo gelopen is, maar moest het echt even kwijt...