Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rianneke schreef:ikke- > jou wagentje lijkt sprekend op de mijne! wat voor type en bouwjaar heb jij?
) 2-prds Ifor williams kunnen we na wat verbouwen meer mini's vervoeren dan in het vrachtwagentje
En dan hoef ik ze niet eens te stapelen.rosanja schreef:Intereressant onderwerp!
dus wat doe je dan.......???
aanschaf van een vrachtwagentje leek me dus ook wel wat ipv een 4x4 plus 2 paardstrailer...
iemand enig idee of er ergens iets te vinden is waar je gemakkelijk wegenbelasting, verbruik etc kunt vinden, berekenen, vergelijken??
Citaat:Een 608 uit '79. Groot rijbewijs, 1800kg nuttig laadvermogen (hij is op de brug geweest).
ze lijken sprekend ik heb het alleen nog net op b rijbewijs...MarijeR schreef:Om over de kosten maar niet te spreken, het vrachtwagentje koste als ie stil stond al zo'n 900 euro per jaar, reparaties niet meegerekend...
duikpaardje schreef:Ik denk dat het met de keuze heel belangrijk is of je naast de vrachtwagen ook nog een andere auto nodig hebt.
Rianneke schreef:Citaat:Een 608 uit '79. Groot rijbewijs, 1800kg nuttig laadvermogen (hij is op de brug geweest).
ik heb een 508 uit 78ze lijken sprekend ik heb het alleen nog net op b rijbewijs...
Rianneke schreef:MarijeR schreef:Om over de kosten maar niet te spreken, het vrachtwagentje koste als ie stil stond al zo'n 900 euro per jaar, reparaties niet meegerekend...
900 is wegenbelasting met verzekering neem ik aan?
even rekensommetje -> autoowtje a 12 euro per maand wegenbelasting en 375 euro verzekering per jaar!
en me vrachtwagentje a 300 euro verkering per jaar!
dus ben ongeveer 820 euro per jaar kwijt aan wegenbelasting en verzekering voor allebei! daar komt dan nog wel onderhoud bij, maar goed dat blijf je houden wat je ook koopt...
Rianneke schreef:duikpaardje schreef:Ik denk dat het met de keuze heel belangrijk is of je naast de vrachtwagen ook nog een andere auto nodig hebt.
ligt er ook aan wat voor auto je er naast hebt denk ik... ik heb een heel licht autoowtje die heel goedkoop is in wegenbelasting en onderhoud en dat scheelt een heel stuk... en hij is mega zuinig! en aangezien ik ook nog mijn woon-werk verkeer heb scheelt dat stukken of een zuinig licht autoowtje of een zuipend zwaar vrachtschip... ik was echt goedkoper uit met mijn huidige auto houden en een wagentje kopen, of de andere optie een zware auto met 2 paards trailer... (plus dat ik dan ook nog mijn e-rijbewijs moest gaan halen)
het beste is alles op een rijtje te zetten wat de voor en nadelen zijn! ik rij met mijn wagentje wegenbelasting vrij en dat scheelt een heel stuk! in de wegenbelasting is namelijk alles wat zwaar is duur
ikke schreef:Hoeveel laadvermogen heb jij nog? De meeste 508 die ik tegenkwam haalden de 900kg niet eens.
Je hebt toch niet toevallig eerder dit jaar een citroengele gekocht, ergens in het westen, nabij de A12?
(plek zat dat wel maar echt goed...)
)ikke schreef:Al met al is het hebben van een vrachtwagen geen dure liefhebberij, in vergelijk met een 4x4-met-trailer. Ik heb beide, dus ik kan prima vergelijken.
Rianneke schreef:ikke schreef:Al met al is het hebben van een vrachtwagen geen dure liefhebberij, in vergelijk met een 4x4-met-trailer. Ik heb beide, dus ik kan prima vergelijken.
vind ik ook ookal heb ik een stapje kleiner... maar misschien in de toekomst dat het ooit nog eens groter gaat!
maar wat in ongeveer een redelijke aanschafprijs voor een c-wagen?