stalling opzeggen advies graag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Susan_

Re: stalling opzeggen advies graag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:30

Ik zal er niet te veel woorden over vuil maken, het is inderdaad jammer geld.
Maar als je je volgende paard weer daar wilt stallen, kun je maar beter ja nee en amen zeggen.
Maar ik snap heel goed je standpunt en het is ook zeker niet eerlijk.
Het is alleen jammer genoeg niet anders.

Wat ik me nog wel afvraag is waarom wil je persee je nieuwe paard ook daar stallen?
Of is dat omdat er nergens anders stalling is bij jullie in de buurt?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:32

Nou ja persee, ik sta daar gewoon goed en met plezier. Al heb ik nu via PB wel ontzettend veel elelnde over deze stal binnen gekregen Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan met hem regelen dat ik de kale stalhuur betaal voor die box....

squid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:37

Even gewoon uit nieuwsgierigheid...stop je helemaal met de paardensport? In je profiel meen ik te begrijpen dat je meerdere paarden hebt?!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:48

squid schreef:
Even gewoon uit nieuwsgierigheid...stop je helemaal met de paardensport? In je profiel meen ik te begrijpen dat je meerdere paarden hebt?!

Ik stop er voor mezelf wel even mee. jaarling staat in de opfok, dat zie ik oevr 2 jaar wel weer. mams is verhuurd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:50

Nog even een vraagje: als ik de kale stalhuur betaal, mag hij de stal dan wel bezetten met een ander paard?

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:59

Merilyn schreef:
Nog even een vraagje: als ik de kale stalhuur betaal, mag hij de stal dan wel bezetten met een ander paard?

Officieel niet, als jij die maand betaald

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 10:59

susie1981 schreef:
Merilyn schreef:

Officieel niet, als jij die maand betaald

dank je dat wil ik even zeker weten...

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:00

Maar wat wil je doen als hij het wel doet dan Verward
Ik bedoel je geeft aan je volgende paard daar ook te willen stallen.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:01

Jeetje ,ik zou willen dat alle klanten zoals jij zouden zijn.
Bij mij gaan er zelfs klanten weg met 2 maanden stallingsachterstand,gebruikt vlas en ga zo maar door.
Ik heb voor mezelf,na alles goed overdacht te hebben,de regel 1 maand opzegtermijn afgeschaft.
Als mensen weg willen dan kan dat per direct.Scheelt een hoop gedoe.
Ik vind dat jouw stalhouder wel iets coulanter zou mogen zijn.Als jij gewoon een goede klant bent en je bent van plan weer terug te komen als de tijd rijp is,zou ik toch maar mijn hand over mijn hart strijken.
Ik deed het inderdaad altijd zo dat mensen die eerder weg wilden dan de maand opzegtermijn dat ik ze dan de 1/2 van de stalling liet betalen.Ik snap het gerust wel dat hij evengoed iets wil vangen;Hij moet er, vermoedelijk, ook van leven.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:01

Nee alleen in overleg met jou, jij huurt de box immers nog, daar betaal je ook voor. Je betaald alleen niet de verzorging en het voer en stro.
Je zou kunnen zeggen als hij een ander (pension) paard in de box plaatst, dat de functie van de opzegtermijn vervalt. Er is dan geen inkomsten verlies meer voor de stalhouder, waar de opzegtermijn voor in het leven is geroepen.
In de praktijk werkt het vaak anders.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 11:06

Juin schreef:
Nee alleen in overleg met jou, jij huurt de box immers nog, daar betaal je ook voor. Je betaald alleen niet de verzorging en het voer en stro.
Je zou kunnen zeggen als hij een ander (pension) paard in de box plaatst, dat de functie van de opzegtermijn vervalt. Er is dan geen inkomsten verlies meer voor de stalhouder, waar de opzegtermijn voor in het leven is geroepen.
In de praktijk werkt het vaak anders.

Ik wil eigenlijk weten hoe dit juridisch zit. Hij zegt dat ik de maand moet betalen omdat hij de box niet kan vullen, ok hij hefet het recht daartoe en ik betaal. Ik wil me aan de regels houden. Alleen vind ik het wel zo fair dat als hij de box WEL vol krijgt ik dan de desbetreffende box niet hoef te betalen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:09

jeetje van gedoe zeg!

gelukkig tref ik het dan Knipoog

als je paard te koop staat weet je van te voren nooit wanneer deze weg gaat.
onze stalhoudster is daar helemaal niet moeilijk mee,als je halverwege de mnd zegt dat je weggaat is dat geen probleem.
en terug komen kan ook altijd.
ik heb me op div stallen ingeschreven,ik wil naar een stal met `s winters weidegang
zij weet dat en als ik een stal aangeboden krijg kan ik meteen vertrekken als ik dat wil zonder opzeg!
en mocht het niet bevallen kan ik ook gelijk weer terug komen.
echt super!!

maar wat een gemier bij jou zeg! moet deze goede man maar zorgen dat hij bereikbaar is.
en wat maakt een paar dagen nou uit?
de meeste stallen werken met een wachtlijst,of zijn ze echt zo stipt bij jullie in de buurt?
wij hebben ook geen contract of zo Clown gewoon mondelinge afspraken!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 11:29

@Mirgino: Ik had al voor 1 juli op moeten zeggen vrees ik, dus ik was blijkbaar (1 hele dag) te laat. Ik moet me aan de regels houden dat wil ik ook, of ik het er nou mee eens ben of niet. Ik had alleen meer menselijkheid van deze man verwacht.

Echter als ik de volle mep moet betalen (kale stalhuur is ook een behoorlijk bedrag!!!!) dan wens ik ook niet dat deze box uberhaubt bezet wordt. Ik ben absoluut niet een kwaaie en betaal altijd netjes, maar ik ga dan wel uit principe op mijn strepen staan.

Ik zeg verder geen kwaad woord over de stalhouder, want hij heeft het prima voor elkaar en staat volledig in zijn recht. Wel vind ik het heel erg jammer dat het zo moet.....

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:43

Merilyn schreef:
@Mirgino: Ik had al voor 1 juli op moeten zeggen vrees ik, dus ik was blijkbaar (1 hele dag) te laat. Ik moet me aan de regels houden dat wil ik ook, of ik het er nou mee eens ben of niet. Ik had alleen meer menselijkheid van deze man verwacht.

Echter als ik de volle mep moet betalen (kale stalhuur is ook een behoorlijk bedrag!!!!) dan wens ik ook niet dat deze box uberhaubt bezet wordt. Ik ben absoluut niet een kwaaie en betaal altijd netjes, maar ik ga dan wel uit principe op mijn strepen staan.

Ik zeg verder geen kwaad woord over de stalhouder, want hij heeft het prima voor elkaar en staat volledig in zijn recht. Wel vind ik het heel erg jammer dat het zo moet.....

regels zijn regels dat is waar ,maar de stalhouder kan ze zelf zo strak houden als hij wil.
hij had ook wat menselijker kunnen zijn[ omdat jij je paard in de verkoop hebt staan]en dat het geen probleem was.
de meeste stalhouders die ik ken maken zich echt niet druk om de opzeg termijn,en al helemaal niet als ze 1 dag `` te laat`` zijn met opzeggen.

ik vind het een beetje zielig om zo op je strepen te staan!

en jij wilt daar terug heen met een paard ,anders als jij niet zou betalen kan hij je niets maken ,hij gaat daar echt geen advokaat voor inhuren.

nu gaat het wel om een hoger bedrag dan wat wij betalen ,maar bij ons is er jaren geleden ook iemand opgestapt die 1 mnd huur achterstand had en de stalhouder kan daar niets aan doen
ze hebben het ook op z`n beloop gelaten.

wij kunnen wel onze box aanhouden ,mocht jij een paard willen kopen en er is nog 1 box vrij dan huur je de kale box voor de helft van het stalgeld!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 11:46

mirgino schreef:

waarom ben ik zielig? is het verkeerd om dat te doen in deze situatie? Of bedoel je mijn stalhouder?
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 05-07-07 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 11:48

mirgino schreef:
[en jij wilt daar terug heen met een paard ,anders als jij niet zou betalen kan hij je niets maken ,hij gaat daar echt geen advokaat voor inhuren.

nu gaat het wel om een hoger bedrag dan wat wij betalen ,maar bij ons is er jaren geleden ook iemand opgestapt die 1 mnd huur achterstand had en de stalhouder kan daar niets aan doen
ze hebben het ook op z`n beloop gelaten.

Ik betaal gewoon, ik wil het gewoon netjes oplossen verder dus ik ga ook niks uithalen door de maand niet te betalen.

Bij mij gaat het overigens NIET om een achterstand. Ik heb deze maand keurig allang betaald. Het gaat over de aankomende maand augustus dan staat mijn paard er niet meer en ik weet dat hij een wachtlijst heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:53

Merilyn schreef:
mirgino schreef:

waarom ben ik zielig? is het verkeerd om dat te doen in deze situatie? Of bedoel je mijn stalhouder?

de stalhouder vind ik hier zielig in Knipoog

en als hij een wachtlijst heeft is die box toch zo weer gevuld Verward
rare manier van klanten binding,sorry Clown

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:19

Je had inderdaad voor 1 juli op moeten zeggen, en het liefst schriftelijk. Dan had je dit kunnen voorkomen. Zonde van het geld, maar veranderen doe je het toch niet.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:02

Ga je alweer weg? Volgens mij heb ik je maar 1 keer gezien dan, je was aan het rijden in de buitenbak volgens mij toen ik mijn paard naar de wei bracht of ophaalde uit de wei dat weet ik niet meer.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:17

Als het in je contract staat dan moet je betalen, het is per pensionhouder natuurlijk verschillend. Ik vind wel dat hij bij verkoop een uitzondering moet maken.
De volle mep betalen hoeft volgens mij niet, alleen de huur van je box. Hij mag er dan ook geen ander paard inzetten, jij hebt de box gehuurd, of je er nu wel of niet een paard in zet. Zodra dat gebeurd dan hoef je volgens mij niet te betalen want hij krijgt dan dubbel geld voor één box.
Je kunt misschien met hem afspreken dat zodra hij een nieuwe voor die box heeft binnen een maand, je die extra maand niet hoeft te betalen. Het is maar net hoe redelijk de pensionhouder is.

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:49

Citaat:
Is deze regel vastgelegd in een contract die door beide partijen ondertekend is en hebben we het hier over een kalendermaand of een maand? Geen contract? Dan heeft de eigenaar geen poot om op te staan en kun je vertrekken wanneer je wilt.

Dit is onzin. In de wet (art. 7:228 BW) staat:

1. Een huur voor bepaalde tijd aangegaan, eindigt, zonder dat daartoe een opzegging vereist is, wanneer die tijd is verstreken.
2. Een huur voor onbepaalde tijd aangegaan of voor onbepaalde tijd verlengd eindigt door opzegging. Heeft de huur betrekking op een onroerende zaak die noch woonruimte, noch bedrijfsruimte is, dan dient de opzegging te geschieden tegen een voor huurbetaling overeengekomen dag op een termijn van tenminste een maand.

Over het algemeen is de huur van een stal voor onbepaalde tijd. Ook als er niets in een contract is geregeld heb je dus minimaal één maand opzegtermijn.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 11:54

Je stalhouder staat in zijn recht je nog de maand Augustus te laten betalen. Ik heb toen ik per direct naar een andere stal ging ivm omstandigheden ook nog 1 maand betaald terwijl mijn paard er al niet meer stond.

Je kan bovenop de verkoopprijs 1 maand stalling extra rekenen. Dan ben jij van die kosten verlost en betaald de nieuwe eigenaar/huurder de box.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 08:45

Tipje: niet meer bellen op zondag. Houdt 'ie niet van, is z'n enige min of meer vrije dag.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 08:46

Ik heb alles al opgelost Knipoog bedankt voor de tips.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:05

OK, maar we zijn wel een beetje benieuwd hoe dat nou is opgelost...