.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mag ik met deze schoenen rijden (foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:28

Ik rij ook met berschoenen en chaps
Maar nooit zonder veiligheidsbeugel, want ze kunnen gewoon te gemakkelijk blijven hangen.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:31

Hoi hoi,

Ik rij altijd met mijn kisten. Kijk eens op tv, alle miitaire ruiters rijden met kisten. Je kan er gewoon mee in de beugels, de grove zool zit heerlijk omdat je dan toch goed stevig in je beugels staat.
Als je chaps er overheen doet kan het absoluut geen kwaad.
Die ringetjes als ze niet tegen het paard-pony aan drukken is het niet ernstig. Als je het niet zeker weet bel je het kamp toch.

groetjess

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:40

magda_90 schreef:
Een klein probleempje, ik ga 15 juli op ponykamp en daar ga je ook springen etc. Nu heb ik alleen leren laarzen waarmee ik dus niet kan springen (oa. dat ze nieuw zijn en dressuur zijn) nu heb ik in de kast 2 soorten stevige schoenen gevonden en ik vroeg mij af of ik deze in combinatie met chaps wel gewoon voor een weekje mee mag rijden?

Bij de bruine zitten van die veteruitsteksels (van die ijzeren gevallen waar je de veters doorheen haalt) en een klein hakje, maar bij de oranje is net omgekeerd.
Vandaar even jullie mening gezocht.

Edit: ik heb dus geen geld om nieuwe schoenen te kopen (ben lichtelijk platzak) al ben wel op zoek naar mensen bij wie ik voor een week schoenen mag lenen, maar mocht met een van deze twee wel kunnen rijden dan is dat probleem ook weer opgelost.

Afbeelding

Hee, ik denk wel dat het mag hoor Haha!. maar op welk ponykamp ga je want ik ga namelijk ook 15 juli op ponykamp dat is al bijnaa Haha! Clown . Groetjes.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:42

Ik rijd gewoon met bergschoenen; vind het heerlijk stevig zitten!
Ik vind dat als je er chaps over draagt het wel veilig is; de lip en de clipjes zitten dan immers onder je chaps.
Bij mij past het qua breedte gemakkelijk in de beugels dus ik denk niet dat ik snel vast kom te zitten.
Wellicht kom je er qua iets grover profiel wat lastiger uit maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als je de smalste schoen neemt inderdaad zal het wel gaan lijkt me. Ik zou dan de rechter maar enemen die heeft ook minder profiel.Wel goed dat je hier naar vraagt; zelf zou ik er niet aan denken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 10:43

Kan prima hoor... mountainhorse verkoopt ook zulk soort schoenen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:05

Chantal86 schreef:
Hoi hoi,

Ik rij altijd met mijn kisten. Kijk eens op tv, alle miitaire ruiters rijden met kisten. Je kan er gewoon mee in de beugels, de grove zool zit heerlijk omdat je dan toch goed stevig in je beugels staat.
Die ringetjes als ze niet tegen het paard-pony aan drukken is het niet ernstig. Als je het niet zeker weet bel je het kamp toch.

groetjess

Toch zie je daar ook veel veiligehiedsbeugels, die ook nog net een maatje breder zijn dan een standaard beugel Lachen

Marriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:57

Met veiligheidsbeugels zou dat idd geen probleem zijn,ze lijken me ook nogal breed,zoals al gezegd is.
En ja,contact opnemen zou ook geen kwaad kunnen.

Ranovich

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:26

De schoenen zien er inderdaad wel een beetje breed uit.
Officeel mag je denk ik niet met deze schoenen rijden hoor. Veel te grof profiel.
Maar voor de zekerheid zou ik het even bij het kamp na vragen.
Dan kun je nog altijd iets anders regelen

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 17:54

Ik zou idd uitkijken dat je niet wast komt te zitten in de beugels.
Maar waarom kun je neit met dressuurlaarzen springen :S Ik heb zelf ook emt nieuwe dressuurlaarzen gesprongen omdat dit de enige waren die me op dat moment pasten, maar het gaat best hoor. Is even wennen maar onmogelijk? Dat ook weer niet
Ik zou als je geen andere schoenen kunt krijgen toch maar springen met je laarzen.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:00

Ik reed ook weleens met dat soort schoenen maar nadeel is als je valt blijft de neus soms steken in de beugel, nou hadden we tijdens het inrijden van jonge paarden speciale beugels die openklapten als je viel dus dat maakte toen weinig uit.

Maar bij de Scapino hebben ze nu voor 25 eurie zwarte of bruine leren schoenen tot je enkel, met veters en dan zonder die haakjes, hele smalle schoenen,smalle neus ook en zit een degelijke hak onder. Dus ik weet niet hoe platzak je bent maar mocht je nou echt wat anders nodig hebben probeer dit dan eens want het rijd super fijn! En elke keer leren laarzen aan/uit doen is nou ook niet zo super (vind ik) en dressuurlaarzen voor springen is inderdaad vervelend wat achter bij je knieholte buigt of het leer om en word het lelijk of het gaat pijn doen..

Heb een tijdje met kistjes gereden vond het drie keer niks, ze lopen heerlijk maar het rijd me veel te lomp of hoe je dat ook zegt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door SONY op 05-07-07 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:01

Afgelopen winter heb ik met Blackstones gereden. Daarbij gebruikte ik wel chaps, dat vond ik goed rijden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:06

magda_90 schreef:
@loez: ik ben dus op zoek naar iemand van wie ik schoenen mag lenen.
@Tinkerlady: ik heb dus geen geld (salaris komt terwijl ik op kamp ben) en mijn ouders willen het ook niet betalen.

Als je maat 39 ongeveer hebt mag je best mijn stal/rijschoenen lenen. Tong uitsteken

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 18:08

je weet nu dus dat je chaps passen, hoeveel ruimte heb je over in je stijgbeugel met deze schoenen aan tijdens het rijden? Heb je voldoende ruimte dat je makkelijk je beugel aan en uit kan doen zie ik het probleem niet zolang je maar chaps draagt om te voorkomen dat de lip weer vervelend gaat doen aan de bovenkant van de stijgbeugel. Je hebt een hak eraan zodat je niet door kunt schieten, ze zijn stevig en zoals al eerder gezegd: mountain horse verkoopt ook zulk soort schoenen om mee te rijden.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 08:40

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:04

als je bij mij op stal op kamp zou komen, mag je met deze schoenen rijden mits je chaps aantrekt (dat moet bij ons altijd) en de schoenen goed in de beugels passen.

dan zou het i ons geen enkel probleem zijn

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 09:07

ik rij zovaak met die schoenen, maar ik weet niet of dat is toegestaan op je ponykamp, anders koop je togh snel jophurs kosten niet zoveel

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 09:58

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 14-05-22 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

leste_bounty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 10:07

halloo..
ik denk dat je ze wel aan kan maar als ze vast blijven zitten in de beugel en je valt Nors opkijken
maar ik zou ze gewoon meenemen en anders neem je ook andere mee voor als het echt niet kan
Groetjes... Bloos

Mireille0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:58

Ik denk dat het bij elk ponykamp verschillend is. Je mag wel altijd met chaps rijden, maar ik denk dat deze schoenen te breed zijn. Het is voor je eigen veiligheid. Maar je kunt toch ook gewoon met je dressuurlaarzen springen. Je springt echt niet elke dag dus voor die ene keer maakt dat toch niet uit.

Als je het zeker wilt weten moet je je ponykamp even bellen.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:01

runningkawa schreef:
Chantal86 schreef:
Hoi hoi,

groetjess

Toch zie je daar ook veel veiligehiedsbeugels, die ook nog net een maatje breder zijn dan een standaard beugel Lachen

Ze rijden naar met normale beugels hoor. Het kan absoluut geen kwaad. Ook in veiligheid beugels kan het geen kwaad..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 15:03

ik las dat probleem al opgelost was. Ik rij ook altijd met bergschoenen, aangezien ik mijn leren laarzen nog niet heb. Mijn beugels zijn ook breed genoeg, maar heb laatst een valpartij gemaakt en bleef toch echt wel in d ebeugels van data nder paardje hangen. Ik kon 1 uitschoppen tijdens het bokken, de ander schoof net af toen ik op grond terrecht kwam.
ben best erg geschrokken en rwil toch nu mijn laarzen hebben zodat ik daarmee kan rijden,.
Wil niet weten wat gebeurd was als ik niet los had gekregen, met een gestoord paard dat aan bokken was

fjordenmeiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:59

ja misschien kan je met de linker wel springen. Als je van iemand laarzen kan lenen zou ik het doen. Anders heb je nog altijd die andere schoenen. (dan bedoel ik de linker)

Terrorrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:32

Ik denk dat het wel mag, Het feit dat ze te breed zijn, maakt niet zo veel uit, ik rij ook vaak met mijn kisten, Die zijn ook breed en het rijd wel super lekker altijd, ik draag liever kisten tijdens het rijden dan rijlaarzen! Clown