Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
missfcdb schreef:hoi als het mij was overkomen zou ik mijn paarden gelijk menemen en bij mij op de plaats zetten dat hadden ze bij mij niet geflikt.
en 220 euro ervoor betalen houdoe dat doe ik al helemaal niet ik sta nu met mijn paard ergens betaal 100 euro voor een kale stal met binnebak buitebal was plaats eigen zadelkamer en nog een exstra box voor hooi en tro en voor 50 euro koop ik hooi stro broke en exstra spulle die mijn paard nodig heeft ben iederemaand het zelfde kwijt ik moet wel de bak delen maar het is te doen
en mest zelf iederedag uit en geef mijn paard zelf iedere morgen om 6 uur eten en om half 11 savonds kan der alle tijden bij.waar woon je ergens bij ons op stal staan nog zat plekken vrij.
en mijn paard heeft ook een wond bij der onder been en is heel belangrijk dat je droog staat en dat je stromend water hebt.
deze mannege stat in rosmalen vlakbij denbosch
mgv missfcdb
lorelei schreef:ik zou ook gewoon even met de stalhouder rond de tafel gaan zitten,om alles even netjes uit te gaan praten.
daar zal je meer mee bereiken als al het negatieve hier neer te zetten.
en denk dat als je even overlegd dat er heus wel een oplossing zal komen.
juval schreef:tjemig, 220,- x4,
= toch 2000 gulden per maand.... daar mag je toch wel wat service voor verwachten vind ik... slechte zaak dat de pensionhouder dat niet doet. Sterkte met je pony's en met het zoeken naar andere stalling!
odje schreef:Ik heb alles wat binnen mijn macht stond gedaan om hem maar uit die container tehouden maar het lukte me niet.
En om je heel eerlijk te zeggen schaam ik me diep dat ik het zo ver heb laten komen.
Ik had, bij het horen van de blessure, mijn stal direct moeten opzeggen.
Maar ik werd enigsinds in verwarring gebracht door de stalhouder doordat zij in de winter voor alles wel een oplossing heeft.
Ik was er vanuit gegaan dat er ook meer mogelijk was in de zomer voor een paard met een blessure.
Maar het was me niet gegund.
chrico schreef:Dat het niet de bedoeling was om zo plotseling te vertrekken klopt ook niet helemaal. Er staat hier op bokt een oproepje voor een andere stal en ik denk dat je niet pas zondag gehoord heb dat je kan komen. Maar goed dat is mentaliteitsverschil. Dat de stalhouder smiddags ontdekt dat je weg bent, de container zo achtergelaten heb en zonder boe of bah vertrokken bent.
Dat je nu zegt dat je pony ongelukkig is vanwege de stalling dat vraag ik me af. Je pony staat al een jaar zo zeg je. De keren dat er een veearts bij is geweest is op 1 hand te tellen en dat je je druk maakt om haar been is sinds de blessurre van het paard van je vriendin.
Zep; Dit is een beetje de tendens die de laatste tijd de kop opsteekt, weggaan zonder te betalen en dat is dieptriest. Een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Dat Aleida nu doet alsof ze daar niets vanaf weet klopt ook niet want wij hebben een stalgenoot gehad die hetzelfde deed als zij nu doet en Aleida had er geen woorden voor dat iemand dat deed.
Hartje; De eigenaar begrijpt dat zeker wel, er staan namelijk nog meer paarden op stal. Als een paard binnen moet staan dan is in de periode voorbereiding en tijdens de schoonmaak de container beschikbaar als alternatief. ook een stalhouder kan geen ijzer met handen breken. Nogmaals, mijn paarden hebben ook wel eens in de zomer op stal gestaan op advies van de veearts, gewoon in stal, na de schoonmaak zonder probleem. In die periode meste ik zelf uit en voerde 2x dgs terwijl de stalhouder de andere 3 keer het voeren voor haar rekening nam.
Vjestagirl schreef:Voor iedereen die 220 veel vind per maand per paard, omdat ze op de wei staan:
Je betaald voor onderhoud aan het land, voor huur van het land (en anders de aanschaf ervan wat in Nederland ook aardig prijzig is), voor het vrijhouden van giftige planten, voor het beregenen, voor het feit dat hij/zij 's winters hooi moet kopen. Immers, als de paarden niet op het land liepen kon dat 2, misschien wel 3x gehooid worden. Je betaald voor het feit dat er op je paard gelet word.