Dit kan toch niet!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Dit kan toch niet!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 14:10

tjemig, 220,- x4,
= toch 2000 gulden per maand.... daar mag je toch wel wat service voor verwachten vind ik... slechte zaak dat de pensionhouder dat niet doet. Sterkte met je pony's en met het zoeken naar andere stalling!

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 16:27

220 voor land is erg duur hoor.

Het huren van het land kost bijna niks de kosten voor alle stukken land die de stal eigenaar heeft betaald ze in totaal maar 800 euor per jaar voor.
Verder heeft ze hooi kuil van eigenland dus er word gemaaild voor dat de paarden het land op gaan, en behalve dat ze wat stukken af zet aan het begin van de land periode heeft ze er geen werk aan ( of doet ze er in elk geval niks mee)

Verder even ter info. we hebben een leuke stal gevond in egmond aan de hoef waar ze lekker in een grote box binnen kunnen blijven en waar er goed op ze geled word en dat voor maar 200 euro incl verzorging

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:34

[quote="juval"]tjemig, 220,- x4,
= toch 2000 gulden per maand.... daar mag je toch wel wat service voor verwachten vind ik...
quote]

Ja, haha- dat klopt.... Maar ook 4 paarden in de kost! Of dat dan op het land of op stal is laat ik in het midden maar feit blijft dat er 4 bekkies gevoed moeten worden en dat je als stalhouder werk/verantwoording voor 4 stuks hebt.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 09:37

En als ze nou eens die verantwoording nam dan hadden we hier waarschijnlijk geen probleem gehad.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 12:37

Nou ik vind het echt niet kunnen! Je betaalt voor die stalling en als je paarden dat nodig hebben heb je daar recht op!
Ik zou zeker op zoek gaan naar een andere stalling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 17:44

hoi als het mij was overkomen zou ik mijn paarden gelijk menemen en bij mij op de plaats zetten dat hadden ze bij mij niet geflikt.
en 220 euro ervoor betalen houdoe dat doe ik al helemaal niet ik sta nu met mijn paard ergens betaal 100 euro voor een kale stal met binnebak buitebal was plaats eigen zadelkamer en nog een exstra box voor hooi en tro en voor 50 euro koop ik hooi stro broke en exstra spulle die mijn paard nodig heeft ben iederemaand het zelfde kwijt ik moet wel de bak delen maar het is te doen
en mest zelf iederedag uit en geef mijn paard zelf iedere morgen om 6 uur eten en om half 11 savonds kan der alle tijden bij.waar woon je ergens bij ons op stal staan nog zat plekken vrij.
en mijn paard heeft ook een wond bij der onder been en is heel belangrijk dat je droog staat en dat je stromend water hebt.
deze mannege stat in rosmalen vlakbij denbosch
mgv missfcdb

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:24

Ik reageer bijna niet meer maar nu wil ik toch wel even iets van me laten horen.

Het is bekend dat vanaf de landperiode de stal niet meer gebruikt word (word gereinigd en schoongemaakt met spul wat slecht is voor paarden als zij op stal staan, gebreken worden bijgewerkt enz enz). Dat word ook verteld bij het begin als je op stal komt. Als je er al 4 jaar staat dan lijkt me het stug dat je dat niet weet, vooral als het een regel is. Ik weet ook dat je dat drommelsgoed weet en niet zoals jij nu zegt er ineens achter kwam.
Dat de prijs het hele jaar door gelijk blijft is omdat zoals iemand al zei, de jaarprijs word door 12 gedeeld zodat elke maand de stallingskosten hetzelfde blijven.
Over je vriendin zeg ik niets, ik weet dat zij er heel veel tijd en kosten in heeft zitten in de peesblessurre maar van jou Aleida weet ik dat je wel schreeuwd maar weinig wol heb. De hele winter sta je overdag gewoon in de paddocks (blubber of niet), staat je andere pony in de container die nu ineens superslecht is zoals jij zegt, vraag me af of deze pony jou dan minder kan schelen dan de andere pony.
Ik ben een zeikert eerste klas wat betreft mijn paarden en toch staat er 1 in de container, waarvan de vloer bedekt is met een rubbermat omdat mijn pony 38 jaar oud is. Dat rubber is er gekomen na overleg met de stalhouder waar als je normaal mee praat een heleboel kanten mee opkan en zij de laatste is die het je bewust moeilijk zal maken (zij heeft ook de kosten op zich genomen voor de rubbere vloer)). Als de container in zo een staat was zoals jij nu meld dan had ik echt niet mijn oude pony daar laten staan. Maar ik ken jou ook en jou manier van reageren als je iets niet zint en jammer genoeg heb je je vriendin meegesleept in deze hele heisa.
Je praat over een vlakke vloer, een vloer bedekt met een dikke laag stro is al niet vlak meer. Een dun laagje stro werkt weer niet tegen de urine en ontlasting dus word het kiezen uit twee.
Nogmaals, de pony van je vriendin vind ik een ander verhaal en ik weet zeker dat als zij zonder jouw adem in haar nek gesproken had met de staleigenaar dat zodra de stal veilig was en weer toegankelijk, de pony gewoon in een box had kunnen staan zonder problemen.
In dit geval vind ik het jammer dat twee mensen met een totaal andere visie en een totaal ander probleem en behandelingswijze de handen ineen hebben geslagen waardoor de positieve meegesleept word door de negatieve en daardoor beide nu met een rotgevoel zitten. Door samen te werken kan het ook zo zijn dat er een gelijke behandeling komt die in dit geval niet gunstig is.
Maar goed om een lang verhaal kort te maken, ik vind het heel jammer om dit zo aan te pakken en hier je gal te spuien. Het lijkt me dat het meer kwaad bloed gaat zetten dan dat het tot een oplossing gaat komen. Ik heb nooit problemen als een van mijn paarden in de zomer wat mankeren, sta daar nu zo een 10 jaar en heb ook met een peesblessurre op stal gestaan 2 zomerseizoenen, gewoon in een box samen met nog een paard waarvan de eigenaar het niet erg vond om als gezelschap voor de mijne terug naar stal te komen. Vreemd allemaal.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:20

Het is idd jammer dat het allemaal zo gelopen is.
Ik had het van de stalhouder ook nooit verwacht want wat jij al zegt...met praten kom je altijd een heel eind.
En in de winter is dat ook altijd zo maar in dit geval helaas niet.
Zoals je zegt heb ik heel wat tijd en geld in het been gestopt en wil ik dat hij zo goed mogelijk geneest.
Maar op de echo van 2 weken geleden was te zien dat 75% opgevuld is met peesweefsel en heel goed aan het genezen is maar 25% nog zwart was.
Ik heb aan de d.a. gevraagt of het met het injecteren niet goed was gegaan of dat dit weer een nieuwe blessure is op een oude plaats.
Hij kon mij geen antwoord geven maar sloot ook niets uit.
Wel drukte hij mij op het hart dat het paard alleen mag stappen op een harde ondergrond.
Ik heb me werkelijk waar suf staan harken om het mulle zand weg te werken zodat de bodem hard werd.
Toen het ging regenen bleek dat de harde ondergrond geen water door liet waardoor de bovenste laag glad werd.
Ik heb op advies van de dochter van de stalhouder meer dan de helft van mijn afgezette stukje staan omploegen om te kijken of het om geploegte stukje het water wel door liet maar helaas zonder resultaat.
Ik heb alles wat binnen mijn macht stond gedaan om hem maar uit die container tehouden maar het lukte me niet.
En om je heel eerlijk te zeggen schaam ik me diep dat ik het zo ver heb laten komen.
Ik had, bij het horen van de blessure, mijn stal direct moeten opzeggen.
Maar ik werd enigsinds in verwarring gebracht door de stalhouder doordat zij in de winter voor alles wel een oplossing heeft.
Ik was er vanuit gegaan dat er ook meer mogelijk was in de zomer voor een paard met een blessure.
Maar het was me niet gegund.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:54

ik zou zeggen ga met de stalhouder rond de tafel zitten en praat even alles uit het wordt moeilijk maar jullie komen der vast wel groetjes enveel sterkete missfcdb

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:13

ik zou ook gewoon even met de stalhouder rond de tafel gaan zitten,om alles even netjes uit te gaan praten.
daar zal je meer mee bereiken als al het negatieve hier neer te zetten.
en denk dat als je even overlegd dat er heus wel een oplossing zal komen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:30

missfcdb schreef:
hoi als het mij was overkomen zou ik mijn paarden gelijk menemen en bij mij op de plaats zetten dat hadden ze bij mij niet geflikt.
en 220 euro ervoor betalen houdoe dat doe ik al helemaal niet ik sta nu met mijn paard ergens betaal 100 euro voor een kale stal met binnebak buitebal was plaats eigen zadelkamer en nog een exstra box voor hooi en tro en voor 50 euro koop ik hooi stro broke en exstra spulle die mijn paard nodig heeft ben iederemaand het zelfde kwijt ik moet wel de bak delen maar het is te doen
en mest zelf iederedag uit en geef mijn paard zelf iedere morgen om 6 uur eten en om half 11 savonds kan der alle tijden bij.waar woon je ergens bij ons op stal staan nog zat plekken vrij.
en mijn paard heeft ook een wond bij der onder been en is heel belangrijk dat je droog staat en dat je stromend water hebt.
deze mannege stat in rosmalen vlakbij denbosch
mgv missfcdb

Zou je misschien hoofdletters, punten en komma's willen gebruiken? Dat maakt het voor ons leesbaar.

En het is qua kosten maar net afhankelijk van waar je staat of je z goedkoop je zaakjes kan regelen.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 15:41

lorelei schreef:
ik zou ook gewoon even met de stalhouder rond de tafel gaan zitten,om alles even netjes uit te gaan praten.
daar zal je meer mee bereiken als al het negatieve hier neer te zetten.
en denk dat als je even overlegd dat er heus wel een oplossing zal komen.

geprobeerd...helpt niet.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:55

juval schreef:
tjemig, 220,- x4,
= toch 2000 gulden per maand.... daar mag je toch wel wat service voor verwachten vind ik... slechte zaak dat de pensionhouder dat niet doet. Sterkte met je pony's en met het zoeken naar andere stalling!

Is een normale prijs voor hier in de omgeving, en de pensionhoudster heeft met iedereen het beste voort al word har stal hier afgekraakt.
Is 1 van de betere stallen hier uit de omgeving, met de pensionhoudster is altijd te praten en dingen te regelen, wat de toppic startster zelf ook donders goed weet.

Net zo als een maand opzeg termijn ook dat wist zij dondersgoed

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:21

odje schreef:
Ik heb alles wat binnen mijn macht stond gedaan om hem maar uit die container tehouden maar het lukte me niet.
En om je heel eerlijk te zeggen schaam ik me diep dat ik het zo ver heb laten komen.
Ik had, bij het horen van de blessure, mijn stal direct moeten opzeggen.
Maar ik werd enigsinds in verwarring gebracht door de stalhouder doordat zij in de winter voor alles wel een oplossing heeft.
Ik was er vanuit gegaan dat er ook meer mogelijk was in de zomer voor een paard met een blessure.
Maar het was me niet gegund.

Dat is onzin, als je in de toekomst had kunnen kijken was het anders maar dat kon je niet in dit geval. Wel had je misschien verder moeten denken en van te voren de zomer moeten overzien maar dat is een koe in de kont kijken nu. Iedereen op stal weet dat de periode dat de stal schoongemaakt word er geen paarden binnen mogen. Op zich is dat ook heel logisch. De container was een mooie oplossing geweest want er is gewoon weinig mis met de container op zich als stal. Dat het voor jouw paard op dat moment geen oplossing was is gewoon heel vervelend maar ook daar hadden jullie samen uit kunnen komen, maar het was wel een alternatief waar gebruik van gemaakt had kunnen worden ware het niet dat het voor een luchtzuiger erg aantrekkelijk is om daar te staan.

Klopt meisje, voor deze omgeving en dat wat geboden word is een prima stal en een normale prijs.
Een maand opzegtermijn is hier heel normaal net als het betalen als je weggaat wat topicstarter ook "vergeten" is.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 21:06

Als je heel goed leest, kraak ik de stal helemaal niet af Heb zelf geen namen genoemd.
Maar dit forum is er om dingen op kwijt te kunnen zo wel leuk dingen als minder leuke dingen.
Ik begin mijn verhaal ook dat ik er 4 jaar met heel veel plezier gestaan heb.
Mijn pony heeft al een jaar een pees blesuren en daar zijn al verschillende dingen mee geprobeerd met verschillende arsten.
We zijn begonnen met fysio therapie en geluidsgolven dit heeft toen iets geholpen en ze mocht toen ook gewoon weer in de padock en af en toe een rondje stappen. Dit bleek later toch niet goed geweest en we waren weer bij af. Nu heeft ze de afgelope periode shock wafe therapie gehad, een intensieve en pijnlijke behandeling, hier bij kwam ook dat ze weer op rust moest ( met shock wafe maak je alles eigenlijk eerst weer kapot en is dus erg gevoelig) Voorschriften waren op stal 2 x daags 10 min stappen op een harde onder grond.
En misschien is de container als jij paard niks makeer goed genoeg, maar mijn pony heeft een pees blesuren en wanneer ze dan in een stal staat waar de bodem niet hard is en ze weg zakt is dit dus ook niet goed.
Afgelope donderdag is de dierenarts weer geweest voor een scan en eindelijk was dit goed nieuws, er was een teken van genesing en vooruitgang we zijn er nog lang niet maar het gaat wel weer de goede kant op. Ook heeft mijn dierenarts gekeken naarde stal en duidelijk gezegd dat ze op een harde stevige ondergrond moet staan en ik anders weer op nieuw kon beginnen.
Het is niet onze bedoeling geweest om ploseling weg te gaan. Maar we konden daar al terecht en via konden we een vrachtwagen regelen die allen die zondag kon. Dit is dus op het laatste moment geregeld.
M'n pony was ongelukkig en ik heb altijd voor m'n pony gekozen en zal dat ook altijd blijven doen.
Verder zijn we niet van plan om zomaar weg te blijven, en gewoon netjes de laatste dingen regelen met de stal eigenaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 06:26

ik ben blij dat ik het goedkoop heb bij ons zit.
ook een manege die deer veelste veel voor vraagt en je de bak maar 1 ur perdag kunt gebruike.
daar ben ik het niet mee eens mijn paard heeft vrijheid nodig.
mijn paard heeft op moment ook een *** wond om maar even zo te zeggen wil ook maar niet echt genenzen en ze moet ook op een harde ondergrond staan.
ik ben der ook iederedag om met het paard een stuk te gaan wandelen dit doe ik 3 keer perdag.
mijn paard is ook alles voor mij maar alles wat ik doe overleg ik met de stalhouder omdzat die veel meer evaring heeft dan mij en ik kan daar alle tijden mijn verhaal kwijt.
dus raad je echt aan om te gaan praten en zou mijn excusses aan bieden messchien helpt het want snap echt wel dat die genen boos en beledigt is.
mgv missfcdb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 06:47

Ik begrijp dat er geen enkele sprake is van een contract?

Morgen vertrekken, en als ze die maand stalgeld willen hebben stuurt ie maar een incassobureau. Hij heeft niets op papier staan, dus hij heeft ook geen poot om op te staan.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:10

Hoi Alieda,

Balen dat het zo gelopen is op stal. Het is inderdaad erg irritant als je in de zomermaanden geen gebruik kunt maken van je box. Een eigenaar van een paardenbedrijf moet toch begrijpen dat er altijd iets met een paard kan gebeuren. Sommige blessuren vragen om meer aanpassingen dan een ander.

Ik vind ook dat jullie in de zomermaanden erg veel geld betalen. Als je het met de eigenaresse niet eens kunt worden is het inderdaad beter om te gaan en dan voor de gezondheid van je paard te kiezen.

SUCCES !

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 07:22

Eén ding snap ik niet: je schrijft dat je paarden iedere dag in de stront staan.. en dat terwijl je zelf iedere dag uitmest? Voor een paar euro had je ook zelf een paar extra pakken mot kunnen kopen - het argument dat je stalhouder dat moet verzorgen en dat jij daar recht op zou hebben slaat nergens op: dit zijn extra's die nou eenmaal bij de verzorging van een geblesseerd paard horen.
Je kunt moeilijk van de stalhouder verwachten dat hij/zij ook alle extras op zich neemt als een paard eens ziek wordt.
En verderop ergens: je paard heeft al meer dan een jaar een peesblessure .. nou dan heeft opstallen op het 'harde' ook geen zin meer. Je had net zo goed een klein stukje land kunnen (laten) afzetten, het been evt. bandageren, en het paard rustige beweging laten nemen en lekker buiten laten staan. Dat zou waarschijnlijk nog beter voor het paard geweest zijn ook - tenslotte is hier al lang geen sprake meer van een acuut geval. En je SH heeft bereidwilligheid getoond door je eerst een paddock te geven of in te richten en omdat dat je kennelijk niet beviel een alternatieve stalling aan te bieden. Wat "klopt" er nog meer niet aan je verhaal??

Volgens mij had je hier met redelijk overleg best uit kunnen komen. De vraag is hoe 'redelijk' ben jij geweest? Tong uitsteken

chrico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:35

Dat het niet de bedoeling was om zo plotseling te vertrekken klopt ook niet helemaal. Er staat hier op bokt een oproepje voor een andere stal en ik denk dat je niet pas zondag gehoord heb dat je kan komen. Maar goed dat is mentaliteitsverschil. Dat de stalhouder smiddags ontdekt dat je weg bent, de container zo achtergelaten heb en zonder boe of bah vertrokken bent.
Dat je nu zegt dat je pony ongelukkig is vanwege de stalling dat vraag ik me af. Je pony staat al een jaar zo zeg je. De keren dat er een veearts bij is geweest is op 1 hand te tellen en dat je je druk maakt om haar been is sinds de blessurre van het paard van je vriendin.

Zep; Dit is een beetje de tendens die de laatste tijd de kop opsteekt, weggaan zonder te betalen en dat is dieptriest. Een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Dat Aleida nu doet alsof ze daar niets vanaf weet klopt ook niet want wij hebben een stalgenoot gehad die hetzelfde deed als zij nu doet en Aleida had er geen woorden voor dat iemand dat deed.

Hartje; De eigenaar begrijpt dat zeker wel, er staan namelijk nog meer paarden op stal. Als een paard binnen moet staan dan is in de periode voorbereiding en tijdens de schoonmaak de container beschikbaar als alternatief. ook een stalhouder kan geen ijzer met handen breken. Nogmaals, mijn paarden hebben ook wel eens in de zomer op stal gestaan op advies van de veearts, gewoon in stal, na de schoonmaak zonder probleem. In die periode meste ik zelf uit en voerde 2x dgs terwijl de stalhouder de andere 3 keer het voeren voor haar rekening nam.

Hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 09:45

@chrico Ik weet er natuurlijk ook het fijne niet van....

Mondelinge afspraak is inderdaad bindend ! Wel zo netjes om de boel schoon en netjes achter te laten en je financiele verplichtingen te voldoen.

Als ik het allemaal zo lees had je er beter aan gedaan om tijdig een goed gesprek met de staleigenaresse aan te gaan. Waarschijnlijk had een goed en open gesprek een hoop ellende voor beide partijen kunnen voorkomen..........

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 11:49

chrico schreef:
Dat het niet de bedoeling was om zo plotseling te vertrekken klopt ook niet helemaal. Er staat hier op bokt een oproepje voor een andere stal en ik denk dat je niet pas zondag gehoord heb dat je kan komen. Maar goed dat is mentaliteitsverschil. Dat de stalhouder smiddags ontdekt dat je weg bent, de container zo achtergelaten heb en zonder boe of bah vertrokken bent.
Dat je nu zegt dat je pony ongelukkig is vanwege de stalling dat vraag ik me af. Je pony staat al een jaar zo zeg je. De keren dat er een veearts bij is geweest is op 1 hand te tellen en dat je je druk maakt om haar been is sinds de blessurre van het paard van je vriendin.

Zep; Dit is een beetje de tendens die de laatste tijd de kop opsteekt, weggaan zonder te betalen en dat is dieptriest. Een mondelinge afspraak is ook een afspraak. Dat Aleida nu doet alsof ze daar niets vanaf weet klopt ook niet want wij hebben een stalgenoot gehad die hetzelfde deed als zij nu doet en Aleida had er geen woorden voor dat iemand dat deed.

Hartje; De eigenaar begrijpt dat zeker wel, er staan namelijk nog meer paarden op stal. Als een paard binnen moet staan dan is in de periode voorbereiding en tijdens de schoonmaak de container beschikbaar als alternatief. ook een stalhouder kan geen ijzer met handen breken. Nogmaals, mijn paarden hebben ook wel eens in de zomer op stal gestaan op advies van de veearts, gewoon in stal, na de schoonmaak zonder probleem. In die periode meste ik zelf uit en voerde 2x dgs terwijl de stalhouder de andere 3 keer het voeren voor haar rekening nam.

Even voor de duidelijkheid, wij zijn niet zomaar vetrokken de stal was al opgezegd, en dat we eerder weg zijn gegaan is plotseling geregeld.
Verder praatje over dingen waar je weinig vanaf weet. vind het erg knap dat ieamand die bijna nooit opstal komt kan vertellen hoe vaak er een dierenart bij mijn pony is geweest, en of ik me wel of niet om haar bekommer. ( maar dit is meer persoonlijk gerecht en off topic) Dus zal ik daar verder ook niet op in gaan.
Verder zijn wij niet zomaar vertrokken zonder te betalen en zullen ook zeker nog de boel netjes afsluiten op stal want er zijn nog meer dingen dan alleen de betaling die nog afgehandeld moeten worden, papier ( die laat ik toch niet liggen als ik van plan ben om mijn laatste maand niet te betalen)van m'n pony die de stal eigenares nog heeft en wormen kuren. Dus nogmaals je mag best een mening geven en zeggen hoe je er overdenk maar hou het wel bij feiten en dingen die je weet zo niet geen uispraken doen.

scooby_doo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:27

Allereerst geen stijl om zo weg te gaan! Zonder iets te zeggen gewoon vertrekken, ongelooflijk wat associaal. Het is een klein wereldje het paardenwereldje en je komt elkaar altijd weer tegen en om dan zo weg te gaan en dan ook nog eens met een schuld!
Deze boerin waar ze over spreekt is erg begaan met de paarden, maar zomers wil ze het liefst iedereen naar buiten hebben, logisch. Het is hard werken en als je dan s'zomers wat rustiger aan kan doen, dan heb je dat verdient.
Zij heeft jullie de mogelijkheid geboden om in een stal te staan, welliswaar een containerbox, maar nee dit was niet goed genoeg. Het spijt mij zeer, maar ik sta de hele winter in diezelfde box en daar is helemaal niets mis mee.
Aangezien er in de zomer geen paarden staan en je paard mag bij wijze van uitzondering toch naar binnen dan lijkt het mij logisch als je hiervoor zelf wat meer moeite voor de verzorging moet doen.

En voor de dames die hierop gereageerd, zeker met name uit het zuiden des lands.. dit is een hele normale prijs wat wij betalen aan stalhuur in deze omgeving.
Opzegtermijnen bestaat overal, lijkt me ook normaal om je eraan te houden.
Als je vind dat je het ergens anders beter kunt krijgen dan moet je gewoon opzeggen met in acht neming van je opzegtermijn. De mogelijkheid om op stal te staan is wel degelijk geboden.

Sorry, maar dit moest IK even kwijt

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:33

Vjestagirl schreef:
Voor iedereen die 220 veel vind per maand per paard, omdat ze op de wei staan:

Je betaald voor onderhoud aan het land, voor huur van het land (en anders de aanschaf ervan wat in Nederland ook aardig prijzig is), voor het vrijhouden van giftige planten, voor het beregenen, voor het feit dat hij/zij 's winters hooi moet kopen. Immers, als de paarden niet op het land liepen kon dat 2, misschien wel 3x gehooid worden. Je betaald voor het feit dat er op je paard gelet word.

Ja precies. En je betaalt ook voor de stal, want in die maanden dat jou paard leuk op de wei staat, kan en mag er geen ander paard in jou box komen te staa, dus daar betaal je ook voor. In ieder geval zo is het bij ons geregeld.

Maar daarom vind ik wel dat jij recht hebt op je box, want je betaalt voor jou box (en dus niet die containerstal). Tuurlijk kan er eens wat gebeuren, waardoor jou box niet beschikbaar is (reparatie btw), maar dan vind ik dat je een soort gelijke stal toe gewezen moet krijgen.

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-07 15:35

het helpt wel als je goed leest. We zijn niet zomaar weg gaan. en ook zeker zonder schuld we hebben gewoon op gezegd en hebben onze laaste maand betaald als wij dat eerder weg en geen gebruik meer willen maken van onze laaste maand is dat onze keuze. Voor de stal eigenaar alleen maar beter, geen kosten en toch geld kriijgen.