Welke ongevoerde regendeken is ECHT waterdicht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PolosportJ

Re: Welke ongevoerde regendeken is ECHT waterdicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:36

toverpaardje schreef:
Zou het niet een goed idee zijn ook een klacht in te dienen waar je de deken gekocht hebt? Bij divoza staat de weatherbeeta landa ook, en er staat 100 % waterdicht bij. Dan zou je toch denken dat je paard er een winter mee buiten kan staan in weer en wind.

Ja klopt! Daarom ben ik ook nog steeds echt boos. Divoza vertelde mij dat ze daar niets mee konden doen, want ze konden niet garanderen dat een deken langer dan drie maanden waterdicht zou blijven! Dat is toch belachelijk!

Ik heb, omdat ik al zoveel goede verhalen hebgehoord, een HH deken gekocht. En ik heb hem nu bij een andere winkel gekocht waarbij ik echt om zekerheid heb gevraagd, omdat ik andes eennieuwe wilde. DAt was geod Lachen
Dus nou maar hopen Knipoog

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 18:38

corinatoet schreef:
ik heb een hary horse thor , die is super , hij blijft ook geweldig liggen, mijn paard is behoorlijk breed maar past super, voor mijn jongere en smallere paard heb ik een global en is ook super waterdicht, qua pasvorm iets minder

Die heb ik ook! Ik ben benieuwd Lachen mijn paard is ook breed en heeft heel snel schuurplekken, maar vind het nu ook even belangrijk dat ze droog blijft!

Bedankt voor alle reacties! Haha!

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:14

Jeetje, je zal maar om de 3 maanden 100 euro uit moeten geven om je paard z'n ruggetje droog te houden.. kan je beeta dekens niet inspuiten met iets, of heeft dat geen nut?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:24

Jammer dat je voor de HH heb gekozen. Mijn ervaring met deze deken is dat hij gaat rekken in de hals en dan voor geen meter meer ligt (na het reinigen). Ook geeft hij vaak schuurplekken.... Ik ben zelf heel erg tevreden over Rambo en de iets goedkopere variant Rhino en dan het type wug; die hebben een soort van halve hals en een sluiting die de deken er goed op z'n plek houdt. Er komt geen druppeltje bij de hals naar binnen en zelfs met de ergste plensbuien blijven ze volledig droog. Ook worden ze niet zo stinkend smerig om te zien (weet niet hoe het kan maar het is wel zo). Ik ga alle andere dekens de deur uit doen en neem alleen nog maar van dit merk (zelfs m'n Bucas gaat weg: super deken maar slechte pasvorm en dus schuurplekken).

Maar goed, je hebt al gekozen dus mijn advies heeft niet veel nut meer Haha!

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 14:37

Mijn paard heeft nu een Pagony Tiger lite, die waren in de aanbieding. Ik neem geen dekens meer met fleecevoering, want ze krijgt er schuurplekken van en dat droogt minder snel dan gewoon een gladde voering. Mijn paard is een waterpaard, letterlijk, ze gaat als ze een mooie plas ziet er middenin liggen en dan nog even goed alle plekjes nat maken... Mijn dekens moeten dus echt waterdicht zijn, anders had ik haar al zo vaak ziek gehad! Deze heb ik nog maar een paar maand, maar tot nu toe heeft hij het nog goed doorstaan. Ik heb ook een jong paard op stal staan die nog heel smal is en die heeft een HH, maar die vallen dus heel ruim om de hals, wat dus als resultaat heeft, dat bij een hevige bui, de deken van binnen nat wordt. Dus HH kan ik wel aanraden bij gespierde paarden of koudbloedrassen, zoals tinkers. BR is mijn ervaring valt op de borst kleiner uit en zit dus krap op gespierde paarden en tinkers.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:52

Ik had voor mn weatherbeeta ook een pagony, maar die schuurde eg op de borst met als gevolg dat de hele binnenvoering scheurde! Die heb ik terug mogen doen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:25

Neem in ieder geval geen Premiere deken.
Ziet er mooi uit, maar de sluiting voor gaat snel kapot, bilkoord was snel kapot en de deken is helemaal niet goed waterdicht.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:07

Thirsa_ schreef:
Ik heb een regendeken van Amigo, daarmee kan ze de hele dag in de regen staan en dan is ze nog droog onder de deken Lachen

Sluit ik me bij aan. Ben ook erg tevreden over de Amigo. Prijs is ook nog leuk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 11:48

Op zich bevallen de Amigo's mij qua waterdichtheid ook erg goed. Wel heb ik dat na een flinke regenbui het bij de hals wat naar binnen loopt.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 15:55

Ik heb 2 bucas , ongevoerd en met voering. Daar ben ik erg tevreden over, ookal zijn ze al wat ouder

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:01

Ik heb er 3 van QHP en 1 van IR alle dekens bevallen me cht heel goed.
Die van mij staat meer in het land dan binnen.
Ze blijven allemaal goed waterdicht.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:28

ik heb een nika dekentje voor mijn shet en die houd het zelfs met die tropise regenbuien van nu kijk anders even op www.nikahorseproducts.nl

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:33

HH-regendekens met honingraatstructuur, dus de iets duurdere, niet kapot te krijgen !. *LOL* Heb nu ook de Hurricane maar deze vallen erg tegen. Zijn wel waterdicht maar de paarden blijven met de biezen haken achter de voerbakken.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:40

volgens mij van global die van mij, superding, heeft nog nooit gelekt ook al is hij al heeft hij al heel wat regenbuien moeten doorstaan. HH zijn ook erg goede waterdichte dekens is mijn ervaring.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 16:41

Harry's Horse High-Tech.
Echt super! Lachen !

En anders S&K.
Heb eigenlijk géén een deken gehad die wél doorlekte Nagelbijten / Gniffelen

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 18:02

ik heb eerst 7 jaar een bucas gehad en begin nu aan het 4e seisoen met mijn global.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:04

Ik heb ook de irish turnout light van Bucas, superdeken. Het is een ongevoerde regendeken. Heeft bilkoorden, ik vind alleen de sluiting aan de voorkant niet prettig. Hij past mijn paard perfect, geen schuurplekken. Aan de binnenkant heeft het een laagje katoen en hij ademt. De deken heeft geen naden, nergens. Je kunt het wassen en ik spuit hem daarna weer in met een goedje van Bucas dat het weer waterdicht maakt.

Als er naden op der ug zitten gaat het vroeg of laat toch lekken
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-08-07 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nashville1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 13:19

Kan je je deken niet inspuiten ? met een waterdicht middel dat is goedkoper dan een nieuwe deken te kopen Knipoog

veel succes ermee