"Vriendin" rijdt 4 uur lang op 2 jarige pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: "Vriendin" rijdt 4 uur lang op 2 jarige pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:41

Tavanta schreef:
laartjuh schreef:
Bovendien plant ze om nu al met mij op vakantie te gaan met die pony over een week of 2/3 (het plan was om een paard te huren voor haar).

Wat zij doet is haar zaak maar ik zou pertinent weigeren met haar op vakantie te gaan als ze die pony meeneemt.

Daar heb ik eerlijk gezegt nog niet eens de kans voor gehad, ik was namelijk een film kijken.
Het gaat allemaal veel te snel, gister ochtend was haar pony nog een schattig veulen in haar mond en nu is ze al een zadel aan het kopen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 14:41

Riss schreef:
Kan het niet zijn dat ze gewoon met je aan het dollen is, je in de zeik probeert te nemen?

Ik hoop het, alleen haar kennende zal dit wel niet zo zijn.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:43

laartjuh schreef:
Ierland schreef:
Hoi, eigenlijk vind ik het een beetje misselijk wat je doet, door zo over haar op dit topic te schrijven. Begrijp me niet verkeerd, hoor, tuurlijk rijdt ze het dier te vroeg maar om dan maar meteen de dierenbescherming te bellen? Vind je niet dat je haar dan verraad? waarom kun je haar zelf niet vertellen dat het je dwars zit en dat je eigenlijk niet de trail op wil omdat het je in de weg zit?...

Zijn jullie wel zulke goeie vriendinnen eigenlijk?

Zelf zou ik, als ik haar was en ik kwam erachter dat je dit had gedaan, de vriendschap verbreken.

Dit is het me niet waard om vrienden met haar te zijn, vandaar ook de "vriendin" in de titel, Ik heb het haar nu al zeker 5x gezegt dat ze echt verkeerd bezig is, Ze heeft er gewoon scheit aan.

En ik zeg niet voor niets haar naam er niet bij... Niemand weet over wie het gaat hier behalve ik.

Ik wacht met de dierenbescherming bellen tot ze echt gaat rijden met hem en ik dit met eigen ogen zie.

Nou, dat maakt je geen haar beter hoor, ik wens je er succes mee en hoop dat je wat aan het commentaar hebt van de anderen Bloos

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:45

Sommige mensen Hamer .
Als de dierenbescherming er niets aan doet kun je verder ook niets doen als ze niet willen luisteren ben ik bang.
Aan de andere kant is het haar paard en dus denk ik dat je je het gewoon niet aan moet zien en dus ook niet met haar en haar paard op vakantie gaan.
Hier in spanje rijden ze ook paarden veelste vroeg in, de mensen hier snappen het ook niet als ik niet op een paard stap wat jonger dan 3 jaar is of er naar mijn idee niet goed verzorgt is.
Persoonlijk zou ik dus ook niet aan kunnen zien hoe mijn vriendin( die geen wijze raad van mij aanneemt) haar jonge paard rijd op vakantie. Dus ik zou haar vriendin zijn maar niet aan kunnen zien wat zij met haar paard doet.
Niet te druk om maken als je geen andere weg weet om dit probleem te verhelpen.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:51

Je moet haar een schop onder haar hol geven. Ziek over een paar jaar kan die pony afgemaakt worden omdat hij last van zijn spieren en benen heeft. Boos!

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:53

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:54

Anoniem de dierbescherming bellen dat is toch te zielig

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:57

Je kan de dierenbescherming wel bellen, maar zo lang de pony goed doorvoed is, droog staat en er verzorgd uit ziet zonder wondjes zullen ze er helaas niets tegen kunnen doen.

Tegen iedereen die loopt af te kraken hier: Als iemand even niet weet naar wie hij/zij moet/kan gaan moet diegene toch ergens zijn/haar verhaal kwijt kunnen.. en dan is het niet erg aardig om haar helemaal aan te vallen...

Verder zou ik haar een goede schop onder dr hol geven en óf dr ouders erover vertellen of evt degene van wie ze m heeft gekocht? (ik weet niet hoe oud ze is enz enz..

Succes!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:01

Misschien ook wel terecht; als iedereen zomaar anoniem gaat zitten bellen omdat het paard op ponytje van een "vriendin"of buurman in hun ogen neit goed verzorgd wordt, worden de lijnen overdreven veel bezet. En als er echt eens een flinke voorval is waarbij dieren echt mishandeld worden, komen die er niet tussen.

Alleen al op sommige topics worden eigenaren uitgejauwd en afgekraakt omdat men denkt het beter te weten en soms valt het wel mee! Boos!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-07 15:02

Silly_Woman schreef:
Je kan de dierenbescherming wel bellen, maar zo lang de pony goed doorvoed is, droog staat en er verzorgd uit ziet zonder wondjes zullen ze er helaas niets tegen kunnen doen.

Tegen iedereen die loopt af te kraken hier: Als iemand even niet weet naar wie hij/zij moet/kan gaan moet diegene toch ergens zijn/haar verhaal kwijt kunnen.. en dan is het niet erg aardig om haar helemaal aan te vallen...

Verder zou ik haar een goede schop onder dr hol geven en óf dr ouders erover vertellen of evt degene van wie ze m heeft gekocht? (ik weet niet hoe oud ze is enz enz..

Succes!

Bedankt voor je bericht, ik ga straks als ze terug komt eens goed met haar proberen te praten, ik vraag me alleen af of het werkt.

Wat zijnde gevaren voor deze pony als ze doorgaat? Ik weet dat het slecht kan zijn voor de botten maar is dit ook bewezen enz.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:02

Dierenbescherming doet ook niets hieraan. Ze hebben niet de tijd om haar op heterdaad te betrappen, en zolang de pony goed gestald word en er gezond uitziet kunnen ze niets betekenen. Dus bellen heeft weinig zin (zonde van hun tijd).

Ik zou feiten en foto's op papier zetten van paarden die te vroeg bereden zijn en dat aan haar laten lezen. als de DA langskomt voor entingen of de hoefsmid, leg het dan aan hun voor waar zij bij is.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:04

laartjuh schreef:
Silly_Woman schreef:

Succes!

Bedankt voor je bericht, ik ga straks als ze terug komt eens goed met haar proberen te praten, ik vraag me alleen af of het werkt.

Wat zijnde gevaren voor deze pony als ze doorgaat? Ik weet dat het slecht kan zijn voor de botten maar is dit ook bewezen enz.

De pony ontwikkeld minder en blijft dus kleiner de kans op afwijking enzo zijn dus groter...
dingen als artrose enzo

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:08

Iedereen heeft het erover dat de dierenbescherming gebeld moet worden...de kans dat die er wat aan doen is nihiel.Wordt het paard vers drinkwater en voer onzegt,of afgeranseld...zolang de basisbehoeften aanwezig zijn kan de dierenbescherming niets doen Clown
Ik kan wel zeggen dat ik een pony hier in de buurt ken die op 1,5 jarige leeftijd is ingereden en ook nog eens door een te zwaar persoon...resultaat...x-benen en dat komt nooit meer goed.

Dit paard is nog volop in de groei en de groeischijven op de beenderen zijn nog te zacht en te kwestbaar...als zij dit paard nu al gaat inrijden en zulke langer ritten maakt dan haalt hij de 4 jaar niet eens,dat kun je haar op een presenteerblaadje geven.

Je kunt nog eens proberen om rustig met haar om de tafel te gaan zitten,samen met haar ouders,mocht dit niet lukken dan zou ik resoluut de "vriendschap"beïndigen.Het paard red je er niet mee,luisteren doet ze dan toch niet...dan moet ze maar opwieberen en het uitzoeken.
Ik hoop van harte (helemaal voor het dier) dat ze een willig oor heeft,sleur haar desnoods naar wat erkende bedrijven zodat ze kan zien hoe het hoort....
Of neem haar mee naar een DA of hoefsmid...laat hen het aan haar uitleggen...

Sterkte en heel veel succes!!

Groetjes,Tinky

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:11

Anoniem

Lekker dan Scheve mond
Ik denk dat de DB hier niet veel aan zal doen, maar het is altijd te proberen. Anders idd eens haar ouders inlichten. Of stuur haar anders idd die link die gegeven werd in een mailtje. Dan kan ze er rustig over nadenken, en misschien komt ze dan tot de conclusie dat ze heel verkeerd bezig is.

Ierland schreef:
Misschien ook wel terecht; als iedereen zomaar anoniem gaat zitten bellen omdat het paard op ponytje van een "vriendin"of buurman in hun ogen neit goed verzorgd wordt, worden de lijnen overdreven veel bezet. En als er echt eens een flinke voorval is waarbij dieren echt mishandeld worden, komen die er niet tussen.

Alleen al op sommige topics worden eigenaren uitgejauwd en afgekraakt omdat men denkt het beter te weten en soms valt het wel mee! Boos!

De DB is er juist om te controleren of dieren wel goed verzorgd worden. Het is juist goed dat mensen bellen als ze iets zien waarvan ze denken dat het niet helemaal gaat zoals het hoord. De DB is er echt niet alleen voor gevallen waarbij dieren er zo slecht bijstaan dat ze er dood van gaan.

Marije88

Lastige zaak.

Ik zou proberen nog een keer met haar te praten en goed onderbouwd haar duidelijk te maken wat voor risico's haar gedrag heeft. Maar waarschijnlijk zal ze dit wel niet willen aanhoren.

Je zegt zelf al van vriendin tussen haakjes, wil je nog wel met haar op vakantie als ze zo doet? Ze komt naar mijn idee een beetje naief over. Persoonlijk zou ik niet 2 a 3 weken met zo'n 'vriendin' op vakantie willen.

En als ze met die pony van 2 op vakantie gaat die 2 a 3 weken, kan ze daarna dat beestje echt wel afschrijven...

Ik snap eigenlijk niet dat er mensen zijn die zo naief kunnen zijn en alleen om hun eigen ikke denken en niet denken aan het paard!! Niet voor niets is er een richtlijn van 3 jaar en ouder!

Crum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:15

Nee dit is zeker niet goed voor het paardje, ik zal als ik jou was toch maar even een gesprekje met haar hebben en de gevolgen vertellen Knipoog

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:15

Jezus! Dat je er nog zo rustig onder blijft..
Had haar allang vierkant 3dubbelzijdig duidelijk gemaakt dat dat niet kan.
en hard ook.
pleuris kind. bel gewoon de dierenbescherming maar kijken wat die zeggen, want volgens mij is zij best koppig. En denk ik zo maar, dat haar ouders ook geen verstand hebben van paarden. (denk ik maar hoor. ik ken dat hele kind en die ouders niet. Vork )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:17

Daarom. omdat je haar niet kent is het ook niet bepaald genuanceerd om haar voor pleuriskind uit et maken. Misschien begrijpt ze zelf niet eens waar ze mee bezig is. En daar heeft haar "vriendin"dan weer een mooie pedagogische rol in.

heb zelf echter voor de dierenbescherming gewerkt en daar zaten ze niet echt op dat soort telefoontjes te wachten, ze spreken liever met de ouders of volwassenen zelf.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:18

een pony van een vriedin die hebben hun van de slacht gehaald en die was ook veeltste vroeg in gereden nou die heeft een doorgezakte rug denk wel 20 cm lager dan de rest dus dat kunnen de gevolgen zijn ik zal het ook gewoon tegen haar zeggen. dat je er nu nog niks van merkt maar als die pony straks 10 is dan zie je paard er uit als 30 nou dat wil je ook niet.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:20

laartjuh schreef:

Dit is wel degelijk bewezen...ik heb al eerder de x-beentjes genoemd en ernstige slijtage en artrose op zeer jonge leeftijd.Voordat dit paardje volwassen is(rond het 7e levensjaar),is het al compleet versleten op de gewrichten..
Bovendien is de wervelkolom nog niet sterk genoeg en haar rug zal doorzakken...
De grootste schade zal dus plaatsvinden aan de rug en de benen...als die op zijn kun je het paard ook wel wegdoen,een leven met pijn is ook niets waard...

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:24

dat meisje wil gewoon haar verhaal kwijt, wat belachelijk dat sommigen haar zo afgezeiken zeg!!
Laatst bijgewerkt door ayhno op 03-07-07 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:25

Ierland schreef:
Daarom. omdat je haar niet kent is het ook niet bepaald genuanceerd om haar voor pleuriskind uit et maken. Misschien begrijpt ze zelf niet eens waar ze mee bezig is. En daar heeft haar "vriendin"dan weer een mooie pedagogische rol in.f.

Ik bedoelde niet dat de TS een pleuris kind is. maar dat kind zelf, die dat doet. Als het haar duidelijk is gemaakt, van wat ik heb opgemaakt uit dit topic, is het haar verteld. ja, sorry hoor, daar heb ik geen begrip voor. Ze is dan duidelijk te koppig en weet 't zelf wss 'beter'. Rolleyes

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:26

BGGBWM schreef:
Dat is balen, er is maar één optie; anoniem de Dierenbescherming bellen.

anonieme meldingen nemen ze niet meer aan

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:27

Laat haar deze foto zien, van een pony die veel te vroeg is begonnen. En hier is hij dikjes dus de uitzakking is vele minder te zien.
Zal straks nog even de verdere en ergere fotos laten zien, dat gebeurd er dus als je ongeduldig zijn Boos!
En hierop is hij zestien en eigelijk redelijk kapot, de rug heeft hij al van zijn zesde Ach gut Heb me er een hele lange tijd over geschaamd, dus verstopt enzo. Maar eigelijk is hij gewoon men ding, en als mensen denken dat ik het gedaan heb so be it. Maar ik weet de waarheid

http://img525.imageshack.us/img525/3448/im000911bv8.jpg
Laatst bijgewerkt door lesilla op 03-07-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt