Waarde paard zonder papieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Waarde paard zonder papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:04

Maar stel nu dat jullie een paard zonder afstamming te koop zien staan op MP dat op de foto's wel leuk lijkt te bewegen.
Zou je daar dan geinteresseerd in zijn of is dat puur afhankelijk van de prijs?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:06

zowiezo past ie in het budget ja/nee.

zou dat zo zijn en het paard spreekt mij zeer aan,en ik denk daar heel erg gelukkig mee te worden,dan zou ik zeker dat geld ervoor over hebben..

maar papieren zeggen mij zowiezo weinig,ik kijk eerst naar het paard en daarna pas naar evt papier..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:13

Voor mijn papierloze ruin heb ik toendertijd een in mijn ogen eerlijk bedrag betaald. Ik was helemaal vergeten te vragen of er een papier bij zat...toen ik de bewuste vraag wél stelde was het antwoord: 'meisje, als er bij dit paard een papier zou zitten, zou jij hem niet kunnen betalen'.
Nou ja, toen had ik eigenlijk al kunnen weten dat het best wel een goed sportpaard (passende bij mij) zou zijn.
Hij heeft zich uiteindelijk ontwikkeld tot ZZ-licht geklasseerd dressuurpaard maar ja, bij aanschaf krijg je die garantie er nooit en te nimmer bij natuurlijk.

Als ik toen al de kennis en kunde van paarden zou hebben die ik nu ook heb...zou ik hem zó weer kopen.

Diverse mensen hebben mij tijdens concoursen vragen gesteld als: wat voor bloed heeft hij? Steevast antwoord: rood.
Werd er een beetje knorrig van eerlijk gezegd maar toch kan ik de vraag wel begrijpen en tegenwoordig stel ik die vraag zelf ook regelmatig Haha!

Je moet er gewoon voor betalen wat jíj vindt dat het paard waard is. Gaat de verkopende partij niet akkoord...jammer dan, dan heeft het gewoon niet zo moeten zijn...

smarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:24

rijden doe je niet op het papier... Als het dier gezond is, en een goede basis heeft mee gekregen, en het is ook nog eens je droom paard (liefde eerste gezicht) Aan wie is het dan te beoordelen of het nou te veel is wat je er voor betaald?
papieren geven een indicatie, maar zeggen verder niets over gezondheid, mate van training, en of het net zo'n crack gaat worden of is als op papier staat.... dat is maar afwachten...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 08:48

Ik hecht niet zoveel waarde aan de papieren. Imo hoeft een paard zonder papieren dan ook niet minder waard te zijn. Belangrijk is voor mij of het paard mij aanstaat en of hij goede kwaliteiten heeft. En of hij gezond is natuurlijk.
Een prijs kan ik zo niet noemen, zonder iets gezien te hebben.