Passat 1.9 TDI i.v.m. trailer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Passat 1.9 TDI i.v.m. trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 11:38

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:18

ikke schreef:
Es79 schreef:
Toch moet dit gewoon kunnen hoor!
Ik weet niet wat voor trailer je hebt! Knipoog

Voor sommigen is een VW Passat een statussymbool....................

2 paards trailer, en fries paard. Enne, 'ikke', niet zozeer een statussymbool, maar meer iets waar hij zuinig op is. Geld groeit ons niet op de rug dus een auto die het wel kan maar niet van harte, waardoor we hem slopen, kunnen we er niet bij hebben.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:09

Faelivrin schreef:
ikke schreef:
Voor sommigen is een VW Passat een statussymbool....................

2 paards trailer, en fries paard. Enne, 'ikke', niet zozeer een statussymbool, maar meer iets waar hij zuinig op is. Geld groeit ons niet op de rug dus een auto die het wel kan maar niet van harte, waardoor we hem slopen, kunnen we er niet bij hebben.

Dus toch.......
Als op papier staat dat die auto het mag, dan kan die auto dat ook zonder problemen. Je wilt niet weten wat er technisch kan.
De meeste schade wordt veroorzaakt door onkunde van de chauffeur, niet door technische beperkingen.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:33

ikke schreef:
Dus toch.......
Als op papier staat dat die auto het mag, dan kan die auto dat ook zonder problemen. Je wilt niet weten wat er technisch kan.
De meeste schade wordt veroorzaakt door onkunde van de chauffeur, niet door technische beperkingen.

Onkunde door chauffeur zal het zéker niet zijn, hij rijd elke week flink wat uren met een enorm grote zwaartransportcombinatie dus een trailer achter de passat is pinuts. Hij wil het gewoon niet hebben, puur omdat hij enorm zuinig op zijn passat is.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:05

Hoi,

Ik heb een passat 1.9D (die mag 1300 kilo)geen tdi uitvoering maar de simpelste diesel die er is zeg maar.Een paar keer per week hangt de trailer er achter, een 1.5 paards van 520kg met een kwpn'r van 1.72m . De auto heeft er geen enkele moeite mee en de combinatie ligt lekker op de weg, de trailer is net zo breed als de auto en dat vind ik wel fijn rijden. Deze auto heb ik al 1.5 jr en vertoont geen extra slijtage door het vele trekwerk mede daarom vind ik het een fijne auto om mee op pad te gaan

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 11:02

hesterve schreef:
Hoi,

Ik heb een passat 1.9D (die mag 1300 kilo)geen tdi uitvoering maar de simpelste diesel die er is zeg maar.Een paar keer per week hangt de trailer er achter, een 1.5 paards van 520kg met een kwpn'r van 1.72m . De auto heeft er geen enkele moeite mee en de combinatie ligt lekker op de weg, de trailer is net zo breed als de auto en dat vind ik wel fijn rijden. Deze auto heb ik al 1.5 jr en vertoont geen extra slijtage door het vele trekwerk mede daarom vind ik het een fijne auto om mee op pad te gaan

Nou, hartstikke goed om te horen!
Ben gewoon erg benieuwd wat voor ervaringen de mensen hebben.
Mag ik vragen wat voor trailer jij hebt?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 06:19

Hai,

De zoveelste post met 2 opmerkingen

Een stel bij ons op de stal, heb ik gesproken, zij hebben een VW passat sedan 1.9 tdi 130pk uit 2003. Zelfde model als jij noemde alleen iets sterkere motor.
Ze trekken hiermee regelmatig 1x per week een 1,5 paards trailer (600 kg leeg) + een 1.60m hoog paardje (gewicht niet bekend). Zij gaven aan dat dit prima gaat, voldoende vermogen en stabiliteit. Enige waar zij op moeten letten is dat de achterbak van de wagen niet te vol gestopt wordt omdat ie anders wat achterover gaat hangen waardoor de trailer iets minder erachter hangt. En dat merken ze echt.

Extra slijtage? aan de passat?
Hoe vaak wil je met de trailer gaan rijden. Een paar keer een trailer erachter, kan die wagen echt wel tegen hoor. Dagelijks veel trekken, dan heb je wel eerder slijtage.

succes

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:45

Mijn trailer is een Hotra Othello luxe uitvoering

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:15

sdi schreef:
Hai,

De zoveelste post met 2 opmerkingen

Een stel bij ons op de stal, heb ik gesproken, zij hebben een VW passat sedan 1.9 tdi 130pk uit 2003. Zelfde model als jij noemde alleen iets sterkere motor.
Ze trekken hiermee regelmatig 1x per week een 1,5 paards trailer (600 kg leeg) + een 1.60m hoog paardje (gewicht niet bekend). Zij gaven aan dat dit prima gaat, voldoende vermogen en stabiliteit. Enige waar zij op moeten letten is dat de achterbak van de wagen niet te vol gestopt wordt omdat ie anders wat achterover gaat hangen waardoor de trailer iets minder erachter hangt. En dat merken ze echt.

Extra slijtage? aan de passat?
Hoe vaak wil je met de trailer gaan rijden. Een paar keer een trailer erachter, kan die wagen echt wel tegen hoor. Dagelijks veel trekken, dan heb je wel eerder slijtage.

succes

Deze begrijp ik niet helemaal maargoed ...

Kijk, de meeste auto's kunnen wel wat slijtage krijgen met een trailer erachter.
Ik was/ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van de mensen, dank je wel.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-07 21:16

hesterve schreef:
Mijn trailer is een Hotra Othello luxe uitvoering

Ga ik eens opzoeken! Knipoog