hoe leer ik het bijten af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: hoe leer ik het bijten af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:33

Dit is een erg oud topic..
Ben wel benieuwd of de TS het heeft opgelost Ja

_Jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 18:49

Ik heb gemerkt dat ff achteruit laten lopen en soms als het nodig is een tik op de schouder goed helpt!
Ze zeggen dat als ze in de kudde achteruit moeten lopen dat ook als "straf" is ff op hun nummer gezet worden

19karen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 20:07

kom op een tik op zijn neus Koe dit zie ik bij zóveel mensen, en het maar raar vinden dat het paard het niet leuk vind als je bijvoorbeeld een hoofdstel om de oren wil doen... duh dat is aangeleerd, zodra jij dan je hand naar zijn hoofd brengt ziet hij dat als straf.

Een paard is super snel afgeleid, maak daar gebruik van! telkens als hij je probeert te bijten tik je hem aan (met je voet of met een zweepje (niet meppen!)) tegen zijn voet/scheenbeen, geef hem verder geen aandacht en niet aankijken,, ga gewoon door met wat je doet, Na een tijdje zal hij als hij je wil bijten eerst naar zijn voet gaan kijken Knipoog
Mocht hij het idd blijven doen gewoon achterwaarts laten gaan (ook als dat betekent elke 5 seconden in zn achteruit zetten Tong uitsteken ) 3 passen is al genoeg, achterwaarts is idd een vorm van onderdanigheid, zo gaat hij respect voor je krijgen en blijf jij op een leuke manier met je paard omgaan Haha! Lijkt me dat je je paard dan ook meer gaat waarderen Pling

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:51

Een snoepje of brokje biks? Hier krijgen jonge paarden als ze iets nieuws leren een brokje biks, dus geen snoepje. Het is niet veel, maar wel een beloning. Ook kan het hengstengedrag zijn hoor, maar ik zou hem op zijn plaats zetten, niet dmv slaan, maar met je stem of verzin iets! Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:53

de mijne leert het nooit af echt....... van negeren tot een eind hout geprobeerd.... maar hij blijft het doen Lachen

gewoon bij hem dus altijd op de tandjes letten Lachen

lovemontii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 15:28

KiWiKo schreef:
de mijne leert het nooit af echt....... van negeren tot een eind hout geprobeerd.... maar hij blijft het doen Lachen

gewoon bij hem dus altijd op de tandjes letten Lachen

herkenbaar, pony bij ons houdt het meestal meer bij dreigen, ze hapt wel maar bijt nooit echt raak of gemeen..ze wil alleen laten zien dat ze niet met zich laat sollen en je kan het dus ook gewoon negeren omdat het meestal niet raak is. Natuurlijk wel altijd je ogen openhouden voor het geval er wel raak gebeten wordt.

flappie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 08:08

het probleem is inmiddels opgelost bedankt voor de tips