Petrie Perfect HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Petrie Perfect HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 07:13

mickey1989 schreef:
Teruggaan naar de winkel, petrie perfect staat erom bekend dat ze gauw kapot gaan...

Onzin. Ik heb ze al gekocht in het guldentijdperk en ze zijn nog steeds goed. Je mag van laarzen van 210 euro verwachten dat je ze dagelijks kunt gebruiken en dat ze toch zo'n 8-10 jaar meegaan. Enige wat ik het laten vervangen is de zool, die had eerst een constructiefout (kostenloos door Petrie vervangen) en later heb ik de zool nog een keer wegens slijtage door de schoenmaker laten vervangen.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 08:41

germie schreef:
mickey1989 schreef:
Teruggaan naar de winkel, petrie perfect staat erom bekend dat ze gauw kapot gaan...

Onzin. Ik heb ze al gekocht in het guldentijdperk en ze zijn nog steeds goed. Je mag van laarzen van 210 euro verwachten dat je ze dagelijks kunt gebruiken en dat ze toch zo'n 8-10 jaar meegaan. Enige wat ik het laten vervangen is de zool, die had eerst een constructiefout (kostenloos door Petrie vervangen) en later heb ik de zool nog een keer wegens slijtage door de schoenmaker laten vervangen.

Waarom onzin? Lees dan al die berichten, de TS is zeker niet de enige met dit probleem en hier is al vaker een topic over geweest. Natuurlijk zijn er mensen die er wel lang mee doen maar zeg zou zelf, hier zijn duizend keer meer klachten over dan bijvoorbeeld de petrie anky. Deze laarzen gaan gewoon veel sneller kapot (de coating laat los) Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 11:22

Maar dan nog mag je er behoorlijk wat van verwachten. Wie koopt er nu schoenen van 219 euro? rijlaarzen draag je minder vaak, dus je mag hier zeker wel een levensduur van 8-10 jaar van verwachten. En tuurlijk zijn er mensen met problemen, maar dan moet je gewoon teruggaan. Als mijn laarzen binnen 15 keer dragen al kapot gaan, dan ga ik er zo weer mee terug. En zelfs als ze na 3 jaar kapot gaan en je kunt zien dat ik er zuinig op geweest ben, dan nog ga ik er mee terug. De levensduur is nog niet verstreken.

kristel1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:27

@susie1981: Ik heb het inderdaad over de petrie perfect, de goedkoopste uitvoering van petrie.
Kijk maar op www.petrie.nl daar staan ze allemaal op en van wat voor materiaal ze zijn gemaakt etc.
Ik kan er echt niet bij dat het een rubber laars zou moeten zijn met een coating er over heen?

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:49

Dat is erg vervelend, idd terug gaan naar de winkel. Ik vind het raar dat die coating nu al los laat, lijkt me meer een fabricagefout of zo iets, want 4 maanden is echt te snel hoor! Ik heb ooit perfects van iemand over genomen, die waren al een jaar of 7 oud, de coating was toen al wel een beetje los, maar dat is ook niet zo raar, voor 7 jaar.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 11:12

germie schreef:
Maar dan nog mag je er behoorlijk wat van verwachten. Wie koopt er nu schoenen van 219 euro? rijlaarzen draag je minder vaak, dus je mag hier zeker wel een levensduur van 8-10 jaar van verwachten. En tuurlijk zijn er mensen met problemen, maar dan moet je gewoon teruggaan. Als mijn laarzen binnen 15 keer dragen al kapot gaan, dan ga ik er zo weer mee terug. En zelfs als ze na 3 jaar kapot gaan en je kunt zien dat ik er zuinig op geweest ben, dan nog ga ik er mee terug. De levensduur is nog niet verstreken.

Dat mag je ook zeker verwachten! Maar daar schiet je niks mee op als het volgens Petrie niet onder de garantie valt...
Zo gingen bij mijn Petrie Glasgow de veters na een maand kapot en de rits na 1,5 maand. En laat dat nou net allebei niet onder de garantie vallen... Gestoord Zo vrees ik dat de coating vast ook niet onder de garantie valt...

Ts, gewoon teruggaan met die laarzen en eisen dat ze er wat mee doen, kosteloos.. Ik ga ook echt NIET betalen voor nieuwe ritsen in mijn laarzen, de service van Petrie laat (nu al) veel te wensen over...

tinka__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:55

Als ik jou was, zou ik gewoon proberen of je ze terug kan brengen. Want dit kan natuurlijk niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:08

Ik ben vandaag in de ruitersportwinkel geweest om naar leren jodphurs en chaps te kijken. Zat heerlijk, maar ik vond het erg duur (bij Divozo ben ik veel goedkoper uit zie ik nu), en helaas waren de chaps te kort (anders had ik ze waarschijnlijk toch meegenomen, want ik liep er zo op weg, ze zaten echt goddelijk Haha! ).

Ik wilde nu dus bij Divoza gaan kijken naar Leren jodphurs en petrie chaps. Is de kwaliteit van de petrie chaps ook zo slecht als die van de perfect laarzen?

En voor als ik toch voor een leren laars ga, de Petrie standard, komt daar hetzelfde probleem bij voor? En is dat ook zo'n vreselijk harde en stugge laars?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:10

Ik heb ook de Petrie Perfect, en je hoort me er ook zéker niet over klagen.
Vind het een heerlijke laars, tuurlijk zal het niet de beste zijn, maar die van mij zien er na een hele poos nog als nieuw uit. Ja

Heb je ze onderhouden met het speciale Petrie spul?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 11:47

Alytje schreef:
germie schreef:

Dat mag je ook zeker verwachten! Maar daar schiet je niks mee op als het volgens Petrie niet onder de garantie valt...
Zo gingen bij mijn Petrie Glasgow de veters na een maand kapot en de rits na 1,5 maand. En laat dat nou net allebei niet onder de garantie vallen... Gestoord Zo vrees ik dat de coating vast ook niet onder de garantie valt...

Ts, gewoon teruggaan met die laarzen en eisen dat ze er wat mee doen, kosteloos.. Ik ga ook echt NIET betalen voor nieuwe ritsen in mijn laarzen, de service van Petrie laat (nu al) veel te wensen over...

Je hebt te maken met een verwachte levensduur en dat is vele malen langer dan een paar keer dragen. Of het nu de rits of een veter is, ook zoiets hoort langer mee te gaan dan een paar keer rijden.En als consument mag je terugvallen op een verwachte levensduur. Petrie is niet degene die de garantie moet geven, dat is de winkel waar je het gekcoht hebt. De winkel schuift het waarschijnlijk af op Petrie, maar dat mogen ze niet. Wees dus gewoon duidelijk en laat je niet afschepen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 12:01

Maar Petrie produceert de laarzen toch, dus zij geven de garantie op het product toch? De fabrieksgarantie komt toch van de producent en niet van de leverancier? De leverancier kan er toch eigenlijk niks aan doen dat het product niet de gewenste kwaliteit heeft?

Wie er ook voor op moet draaien ik ben het niet, Ik zorg er wel voor dat ik geen cent hoef te betalen Haha!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:24

Nee, als consument moet je je wenden tot de verkoper en niet tot de fabrikant. Dat vergeten veel mensen en winkeliers maken hier misbruik van.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 19:39

Wuis schreef:
Ik ben vandaag in de ruitersportwinkel geweest om naar leren jodphurs en chaps te kijken. Zat heerlijk, maar ik vond het erg duur (bij Divozo ben ik veel goedkoper uit zie ik nu), en helaas waren de chaps te kort (anders had ik ze waarschijnlijk toch meegenomen, want ik liep er zo op weg, ze zaten echt goddelijk Haha! ).

Ik wilde nu dus bij Divoza gaan kijken naar Leren jodphurs en petrie chaps. Is de kwaliteit van de petrie chaps ook zo slecht als die van de perfect laarzen?

En voor als ik toch voor een leren laars ga, de Petrie standard, komt daar hetzelfde probleem bij voor? En is dat ook zo'n vreselijk harde en stugge laars?

Ik heb de chaps van Petrie en op zich ben ik wat het rijden betreft heel tevreden. Ze zitten dus goed. Ik ben minder blij met de kwaliteit van de buitenlaag.Ten eerste heb ik twee verschillende soorten 'coating' , één hele gladde en één van normaal leer. Daarbij is bij één van de twee (weet niet eens welke) de binnenkant van mijn kuit helemaal afgesleten, dat lijkt wel een soort van schimmelplek. Gelukkig is het dat niet. Ik heb ze nu bijna 2 jaar en ben niet van plan om er mee naar de winkel mee terug te gaan. Ik ben niet echt heel erg goed in het bijhouden van het schoonmaken van die dingen. Dus het slijten zal ook wel een deel mijn schuld zijn. Maar wel raar dat het maar bij één kant is.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:12

terug gaan naar de winkel!

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 07:15

15 x rijden, dan zou ik er mee terug gaan.

De Petrie perfect is gen laars om dalijks mee te rijden en dan een lange levensduur te verwachten, dat raden wij af in de winkel.

De petrie perfect/glasgow en hampshire zijn gecoate laarzen, die coating slijt eraf en dan krijg je een lelijke laars die niet meer mooi te poetsen is.
Je kan de laars niet opnieuw coaten.

Het is een leuke laars om bijv alleen als wedstrijdlaars te gebruiken.
Anders kan je beter voor de PEtrie standaard gaan, dit is rundleer zonder coating, veel sterker. Wellicht wel een levensduur van meer dan 5 jaar.