Ik wil de vliegenspray met Citronella terug!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Re: Ik wil de vliegenspray met Citronella terug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 19:59

Nou was vandaag bij de welkoop voor vliegenspray, want heb thuis nog een oude fles van grand national met citronella maar die is bijna leeg, zag ik tot mijn stomme verbazing dat deze er niet mes was maar een nieuwe fles met je raad het al....hertshoornolie brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....................baal baal

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:06

Ik werk zelf in een winkel waar ook een aantal paarden artikelen worden verkocht en ook wij hebben nog vliegenspray staan met citronella ( denk dat ze niet eens weten dat dit niet meer mag, de paarden afdeling wordt namelijk niet zo goed bijgehouden Clown )
Dat de hertshoornolie stinkt en dat het een ranzig bruin goedje is geef ik jullie gelijk in. Maar op zich helpt het best wel goed bij mijn paardje. Toen ik laatst in het bos aan het rijden was ( met erg mooi weer) hadden wij geen last van dazen/steekvliegen.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 20:22

MMm ik gebruik die atex daas spray en volgens mij zit daar ook hertshoornolie in, maar ik vind het nog wel gaan met de stank. Ik vind juist het nadelige van die citronella dat je er van die vieze zweetplekken van krijgt op je paard en ik vind dat hij niet zo heel erg goed werkt (mijn paard zweet nogal). Bij de boerenbond bij ons in het dorp verkopen ze nog wel steeds die vliegenspray van grand national.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:53

Je hebt Zedan Bremse op basis van berkenteerolie. Ook wel een opvallende geur, maar niet zo sterk als hertshoornolie. Ook heb ik van Zedan de witte uitvoering met sesamolie, advokaatolie en walnotenolie. De geur is aangenaam en die werkt ook heel goed! Ik koop het in Duitsland, daar vallen de prijzen voor beide mee. 1 liter voor €15.