cap van 300 euro echt veel beter dan een van 70 euro?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Re: cap van 300 euro echt veel beter dan een van 70 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:18

of je nu een cap van 1200 of van 70 euro hebt.. als je 1 keer gevallen bent op je hoofd.. moet je toch weer een nieuwe aanschaffen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:34

lottehorse schreef:
evennog een vraagje anders moet ik er een nieuw topic over openen en dat is ooki zo onutig. maar mag je met een cap met deuk nog rijde of is hij dan oficieel niet meer goed gekeurd? inverband met verzekeringen enzow

Zoals Zera al zegt; als je een keer bent gevallen moet je eigenlijk een nieuwe kopen. Je weet namelijk nooit wat er van binnen in de cap gebroken kan zijn. Als er een deuk in zit lijkt het me overduidelijk Knipoog

lotjj92 schreef:
idd. 70 euro is maximum. doe toch nooit langer dan een jaar met een cap, en daarna wordt ie gebruikt als trainingscap Bloos

Val je zo vaak dan? En wat versta jij onder een trainingscap? Voor tijdens het 'droog' rijden? Haha!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 10:29

Zwartwitje schreef:
lottehorse schreef:
evennog een vraagje anders moet ik er een nieuw topic over openen en dat is ooki zo onutig. maar mag je met een cap met deuk nog rijde of is hij dan oficieel niet meer goed gekeurd? inverband met verzekeringen enzow

Zoals Zera al zegt; als je een keer bent gevallen moet je eigenlijk een nieuwe kopen. Je weet namelijk nooit wat er van binnen in de cap gebroken kan zijn. Als er een deuk in zit lijkt het me overduidelijk Knipoog

lotjj92 schreef:
idd. 70 euro is maximum. doe toch nooit langer dan een jaar met een cap, en daarna wordt ie gebruikt als trainingscap Bloos

Val je zo vaak dan? En wat versta jij onder een trainingscap? Voor tijdens het 'droog' rijden? Haha!

nee, ik val juist nooit. ben heel goed erin om mezelf net zittend te houden Clown masar als ik eraf val, kan ik toch beter echt een cap ophebben Clown . maargoed, ik heb mijn HH cap dus in de wasmachine gegooit. jaja hij ziet er gewoon niet heel mooi uit, en hij is grijs. ook niet zo mooi op een fries. mijn zusje haar cap die ik ook gebruik heb ik langs de kast gehaalt stukje stof vanaf, wel geplakt mjah het mooie is eraf Clown . dus dat zijn mijn trainingscappen. en dan heb ik nog 2 casco cappen die er voor de mooiigheid in de kast liggen. en dan heb ik net een nieuwe HH cap (met kunstleer enzo, vind ik mooier) voor de wedstrijden. Vork

Laura_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:29

Ik heb een van 60, bevalt ook prima!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:51

lotjj92 schreef:
nee, ik val juist nooit. ben heel goed erin om mezelf net zittend te houden Clown masar als ik eraf val, kan ik toch beter echt een cap ophebben Clown . maargoed, ik heb mijn HH cap dus in de wasmachine gegooit. jaja hij ziet er gewoon niet heel mooi uit, en hij is grijs. ook niet zo mooi op een fries. mijn zusje haar cap die ik ook gebruik heb ik langs de kast gehaalt stukje stof vanaf, wel geplakt mjah het mooie is eraf Clown . dus dat zijn mijn trainingscappen. en dan heb ik nog 2 casco cappen die er voor de mooiigheid in de kast liggen. en dan heb ik net een nieuwe HH cap (met kunstleer enzo, vind ik mooier) voor de wedstrijden. Vork

Ah, ikke snappe Ja
Dacht even dat je jaarlijks een nieuwe cap koopt vanweg het vele vallen. Daarom vroeg ik em af wat je verstaat onder 'trainingscap', want met een cap waarmee je gevallen bent moet je niet gaan rijden, vandaar Haha!

Wat betreft mezelf, ik heb een jaar of 5 met mijn oude cap gedaan (wist ik veel toen, dat je hem na het vallen moet vervangen, hahaha...). Toen ie ongeveer nog met een plakbandje aan elkaar hing (na het vallen, idd Bloos ) heb ik vorig jaar een nieuwe gekocht, wat voor een weet ik niet. Zoals anderen hier heb ik gewoon veel verschillende caps gepast, die op mijn poezelige maat 59/60 hoofd pasten.. de prettigst zittende heb ik gekocht en die kostte ongeveer 70 euro.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:27

300 euro voor een cap?? Nooit van mijn leven. Ik geef er niet meer als 60 euro voor uit. Als je een keer flink gevallen bent kan je een nieuwe kopen, bij zowel een van 300 als een van 60.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:35

Ik heb de Pikeur GPA, 300 euro.
Vind m veel fijner dan die ik hiervoor had, dat was die HH pro lite ofzo, die iedereen heeft zegmaar, weet ff niet meer precies hoe hij heet. Maar die heb ik een paar maandjes gehad, vond m echt niet fijn zitten.

Deze GPA zit superfijn, wil echt geen andere meer. Als ik nu keihard val & een nieuwe moet neem ik weer een GPA Lachen.

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:44

lotjj92 schreef:
eigenlijk vraag ik me af omdat de prijsklasse echt enorm kunnen verschillen.

ik zelf koop altijd een cap van maximaal 70 euro. vallen doe ik nauwelijks ze zien er goed uit, en ook nog een betaalbare prijs. maar ik zie mensen met caps van 300/400 euro. is die cap nou echt veel beter?

want allebei zijn ze goed gekeurd, dus beide moeten ze aan de 'veiligheidseisen' voldoen. maar hoe zit het met de kwaliteitsverschil?

x lot

Je betaalt inderdaad meestal enkel voor het merk hoor...

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:51

Ik heb een cap van 45 euro geloof ik Bloos en hij zit uitstekend ook nog verstelbaar dus wat wil je nog meer....
ik heb dan ook geen eigenpaard...
maar ik ga echt niet 300 euro uitgeven aan een cap daar kan ik veel leukere spullen van kopen dus... Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:56

Ik vind het zo raar dat mensen zoveel problemen hebben met wat een ander koopt, als mensen duizend en zoveel euro uitgeven so be it, niemands probleem toch. Maar om te zeggen dat je dan teveel geld hebt enzo dat is gewoon lekker veroordelen.

Ik heb ook een pikeur cap gehad toen ik nog reed, was de cap dat het lekkerste zat. Als je valt pech kan je weer opnieuw sparen Tong uitsteken

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:07

Als iemand tienduizenden euro's per jaar verdient, wat is zo'n capje van slechts 1300,- dan voor aanschaf Haha!
Zet op je hoofd wat fijn zit, er mooi uit ziet en ook nog enigszins praktisch nut heeft (want daar zijn ze tenslotte voor) Tong uitsteken

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 14:55

Ik geloof dat je net zo goed ééntje van 70 euro kan kopen...Veilig is veilig...! Als je cap goed is gekeurd kun je hem kopen Lachen !

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:00

Stravero schreef:
Ik geloof dat je net zo goed ééntje van 70 euro kan kopen...Veilig is veilig...! Als je cap goed is gekeurd kun je hem kopen Lachen !

Dat is waar maar kan ook zijn dat de gpa cap gewoon beter de testen doorstaat dan de kap van zeventig euro Lachen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:45

Ik heb de Casco gehad en daarvoor van Horka, maar er gaat niks boven mijn Pikeur GPA. Hij zit fantastisch en ik draag hem met plezier Vork Daarnaast vind ik hem mooi en dat is niet geheel onbelangrijk Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 15:48

Whahaha... ik ga echt geen 300 euro voor een cap uitgeven. Wat anderen doen, mogen ze van mij helemaal zelf weten, al kopen ze er 10, maar ik besteed mijn geld liever aan andere zaken. Tong uitsteken

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:46

Schimmelig schreef:
Als iemand tienduizenden euro's per jaar verdient, wat is zo'n capje van slechts 1300,- dan voor aanschaf Haha!
Zet op je hoofd wat fijn zit, er mooi uit ziet en ook nog enigszins praktisch nut heeft (want daar zijn ze tenslotte voor) Tong uitsteken

niet om banketstaaf te klinken maar wij hebben thuis genoeg te besteden, maar dat gaat aan alles uit. behalve aan een cap Bloos . kopen ze liever een mooi paard voor mij.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:27

katiavl schreef:
Ik vind het zo raar dat mensen zoveel problemen hebben met wat een ander koopt, als mensen duizend en zoveel euro uitgeven so be it, niemands probleem toch. Maar om te zeggen dat je dan teveel geld hebt enzo dat is gewoon lekker veroordelen.

Ik heb ook een pikeur cap gehad toen ik nog reed, was de cap dat het lekkerste zat. Als je valt pech kan je weer opnieuw sparen Tong uitsteken

Sorry, maar een cap van 1300,- krijgen omdattie zo mooi is en zoiets letterlijk vertellen vind ik behoorlijk pronken onder het motto; "kijk eens hoe rijk wij zijn". Dat iemand zo'n cap koopt en er verder geen blabla omheen maakt, prima, maar die opschepperij soms. Tuurlijk, een GPA is mooier dan een HH Hi Lite en zal vast in de meeste gevallen beter zitten; maar of 'ie ook echt beter is dan een €70,- cap..

Lotjj; Thuis hebben we het ook best goed, en tóch wonen we in een rijtjeshuis, rijden we geen dure auto, geen merkkleding en heb/krijg ik geen paard en dure rijspullen. Vind het wel prima zo Lachen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:31

Maar daar hoeft niemand toch iets mee te moeien?
Als zij dat doet haar leven staan wij toch buiten, wat een ander doet met zijn geld laat me een worst wezen.

Volgens mij is het wel beter, ik heb nu meer ervaring met motohelmen, maar alle prijsklasse zijn eu keuring, maar kwa veiligheid is er toch een serieus verschil in een helm van tweehonderd euro en eentje van zeshonderd euro, zoals die cap van kevlar is gemaakt.
Dus dat ze alletwee een label hebben wil vaak niets zeggen Lachen

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:34

Kevlar? Ik denk dat je carbon bedoeld? Clown Carbon is hetzelfde materiaal waarvan dure wielrenfietsen gemaakt worden, 1x goed hard vallen op een puntig voorwerp of hem laten stuiteren en carbon is meestal stuk helaas, ookal is het toch oersterk (even geredeneerd van mijn ervaringen met carbonfietsen vs staal, staal buigt vaak om).

Toch zou ik voor een integraal inderdaad meer uitgeven omdat me die wél veiliger lijkt.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 22:57

Jep inderdaad daarom dacht ik aan kevlar Tong uitsteken Maar carbon kost echt wel een duit geld, vind de cap ook niet mijn smaak, vind de andere mooier als het toch even om uiterlijk gaat. Maar bij de andere krijg je geen exclusieve doos Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 05:52

Mijn Airstream voor wedstrijden was 25 euro in de aanbieding en voor trainingen heb ik eentje van 20 euro van de Lidl. Deze voldoen aan de EN1384 standaard en dus zijn ze goedgekeurd. Je kunt dus wel 20 caps van een normaal bedrag verslijten voor eentje van 1300 euro. En 1 val en je hoort officieel je cap te vervangen, duur of goedkoop, maakt niet uit. Ook eentje van 1300 euro moet je dan vervangen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:04

wij hebben een Casco helm( €47,00) met een bon erbij: als je er mee bent gevallen krijg je een nieuwe!
austausch-service heet dat!
Nou maar hopen dat die caps van 1300,00 euro dat ook hebben....

Wel denk ik dat je je niet moet verkijken op deze proffesionele cap, waar de amateurs zo'n ding hoogstens 2 uur per dag ophebben zullen er ook ruiters zijn die hem 8 tot 10 uur moeten dragen, dan mag hij best wel duurder zijn dan 100 euro! Je hebt maar 1 hoofd tenslotte en als hij zolang op moet, dan moet hij wel perfect zitten!

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:18

Ik heb de pikeur GPA die is 289euro ik vond het ook een hoop geld. maar het verschil voel ik wel. de pasvorm is (vind ik) beter. de cap die ik nu heb ventileert een stuk beter. en ik wil echt geen andere meer. loop er vaak na het rijden nog een tijd mee op me hoofd omdat ik niet eens merk dat ik dat ding op heb.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 06:22

ik heb een HH pro leather(toen helemaal in t begin nog €100 voor betaald)en hij bevalt op zich goed,maar ben wel weer toe aan een nieuwe,handig topic dit,ik blijf even meelezen.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-07 11:45

dan hoeft het volgens mij nog geen cap van 300 euro te zijn Bloos . maar de de pasvorm zal idd beter zijn. hoewel ik het toch ergg duur blijf vinden