Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lottehorse schreef:evennog een vraagje anders moet ik er een nieuw topic over openen en dat is ooki zo onutig. maar mag je met een cap met deuk nog rijde of is hij dan oficieel niet meer goed gekeurd? inverband met verzekeringen enzow
lotjj92 schreef:idd. 70 euro is maximum. doe toch nooit langer dan een jaar met een cap, en daarna wordt ie gebruikt als trainingscap
Zwartwitje schreef:lottehorse schreef:evennog een vraagje anders moet ik er een nieuw topic over openen en dat is ooki zo onutig. maar mag je met een cap met deuk nog rijde of is hij dan oficieel niet meer goed gekeurd? inverband met verzekeringen enzow
Zoals Zera al zegt; als je een keer bent gevallen moet je eigenlijk een nieuwe kopen. Je weet namelijk nooit wat er van binnen in de cap gebroken kan zijn. Als er een deuk in zit lijkt het me overduidelijk
lotjj92 schreef:idd. 70 euro is maximum. doe toch nooit langer dan een jaar met een cap, en daarna wordt ie gebruikt als trainingscap
Val je zo vaak dan? En wat versta jij onder een trainingscap? Voor tijdens het 'droog' rijden?
masar als ik eraf val, kan ik toch beter echt een cap ophebben
. maargoed, ik heb mijn HH cap dus in de wasmachine gegooit. jaja hij ziet er gewoon niet heel mooi uit, en hij is grijs. ook niet zo mooi op een fries. mijn zusje haar cap die ik ook gebruik heb ik langs de kast gehaalt stukje stof vanaf, wel geplakt mjah het mooie is eraf
. dus dat zijn mijn trainingscappen. en dan heb ik nog 2 casco cappen die er voor de mooiigheid in de kast liggen. en dan heb ik net een nieuwe HH cap (met kunstleer enzo, vind ik mooier) voor de wedstrijden.
lotjj92 schreef:nee, ik val juist nooit. ben heel goed erin om mezelf net zittend te houdenmasar als ik eraf val, kan ik toch beter echt een cap ophebben
. maargoed, ik heb mijn HH cap dus in de wasmachine gegooit. jaja hij ziet er gewoon niet heel mooi uit, en hij is grijs. ook niet zo mooi op een fries. mijn zusje haar cap die ik ook gebruik heb ik langs de kast gehaalt stukje stof vanaf, wel geplakt mjah het mooie is eraf
. dus dat zijn mijn trainingscappen. en dan heb ik nog 2 casco cappen die er voor de mooiigheid in de kast liggen. en dan heb ik net een nieuwe HH cap (met kunstleer enzo, vind ik mooier) voor de wedstrijden.

) heb ik vorig jaar een nieuwe gekocht, wat voor een weet ik niet. Zoals anderen hier heb ik gewoon veel verschillende caps gepast, die op mijn poezelige maat 59/60 hoofd pasten.. de prettigst zittende heb ik gekocht en die kostte ongeveer 70 euro.
. lotjj92 schreef:eigenlijk vraag ik me af omdat de prijsklasse echt enorm kunnen verschillen.
ik zelf koop altijd een cap van maximaal 70 euro. vallen doe ik nauwelijks ze zien er goed uit, en ook nog een betaalbare prijs. maar ik zie mensen met caps van 300/400 euro. is die cap nou echt veel beter?
want allebei zijn ze goed gekeurd, dus beide moeten ze aan de 'veiligheidseisen' voldoen. maar hoe zit het met de kwaliteitsverschil?
x lot
en hij zit uitstekend ook nog verstelbaar dus wat wil je nog meer....

! Stravero schreef:Ik geloof dat je net zo goed ééntje van 70 euro kan kopen...Veilig is veilig...! Als je cap goed is gekeurd kun je hem kopen!
Daarnaast vind ik hem mooi en dat is niet geheel onbelangrijk
Schimmelig schreef:Als iemand tienduizenden euro's per jaar verdient, wat is zo'n capje van slechts 1300,- dan voor aanschaf
Zet op je hoofd wat fijn zit, er mooi uit ziet en ook nog enigszins praktisch nut heeft (want daar zijn ze tenslotte voor)
. kopen ze liever een mooi paard voor mij. katiavl schreef:Ik vind het zo raar dat mensen zoveel problemen hebben met wat een ander koopt, als mensen duizend en zoveel euro uitgeven so be it, niemands probleem toch. Maar om te zeggen dat je dan teveel geld hebt enzo dat is gewoon lekker veroordelen.
Ik heb ook een pikeur cap gehad toen ik nog reed, was de cap dat het lekkerste zat. Als je valt pech kan je weer opnieuw sparen
Carbon is hetzelfde materiaal waarvan dure wielrenfietsen gemaakt worden, 1x goed hard vallen op een puntig voorwerp of hem laten stuiteren en carbon is meestal stuk helaas, ookal is het toch oersterk (even geredeneerd van mijn ervaringen met carbonfietsen vs staal, staal buigt vaak om).
Maar carbon kost echt wel een duit geld, vind de cap ook niet mijn smaak, vind de andere mooier als het toch even om uiterlijk gaat. Maar bij de andere krijg je geen exclusieve doos
. maar de de pasvorm zal idd beter zijn. hoewel ik het toch ergg duur blijf vinden