Isa heeft mijn broertje 'aangevallen'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Isa heeft mijn broertje 'aangevallen'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:31

herkenbaar Knipoog
bij mij op stal hebben ze ook shetten en die hebben ook zwaar de neiging om vervelend te doen tegen de kinderen gewoon omdat ze zich hoger in rang voelen en daarom zo durven te doen.
ik zag altijd dat de kinderen gillend wegrenden en de pony's er vrolijk bokkend achteraan.

heb ze geroepen en gezegd dat als een ander kind hun zou klieren ze een mep terug verkochten nou ze moesten dat dan ook maar tegen de pony's doen.
heb ze verteld dat ze rechtop moeten lopen armen breed uit en keihard boe roepen naar de pony's en als ze dan nog gemeen deden dat ze dan best een dreun mochten verkopen.

en dat werkte....pony's bedenken zich voortaan wel tegen de kinderen en de kinderen kunnen gewoon normaal bij de shetten komen.

ben je nou helemaal betoeterd, paard achter zo'n kleine ukkepuk aan?
dat mag niet Knipoog

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:35

ik had laatst ook zo'n geval.
mijn welsh van 10 is best dominamt.
nou wou mijn broertje haar aaien in de wei, hij is best bang , dus ook onzeker.
toen hij haar probeerde te aaien viel ze hem aan en beet ze hem.
nu schrok ze er wel van maar zoiets doet ze wel vaker.
is dit een kwestie van dominatie of bang,respectloos of iets anders?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 10:45

Cassidy schreef:
Je kunt er wel voor zorgen dat het broertje niet in de buurt van dat dier kan komen. Hij zou de eerste niet zijn die door een trap van een paard het leven laat.

Dat ben ik trouwens helemaal met je eens!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:29

Ik herken het ook. Ik heb een inmiddels 3 jarige fell pony merrie. Het is het allerbraafste en liefst dier wat ik ooit heb meegemaakt. Je kunt haar aan het hek zetten en 10 kinderen kunne om haar heen lopen poetsen aaien enz. Het doet haar niks en ze geniet van de aandacht.
Ook de paddock of bak is er niks aan de hand,dan komt ze lekker bij je snuffelen.

Maar in de wei heeft ze soms kuren, dan wil ik haar ophalen, de ene keer komt ze aanlopen, de andere keer blijft ze staan en kan ik haar zo pakken.
Maar enkele keren dan heeft ze het op haar heupen en dan is ze in slechte bui of zo en dan draaft ze weg en is ze geneigd te slaan, ze doet t niet, maar ze houd zich in dat zie ik.
Bij mij teminste,,,

Mijn broertjes ( even voor de duidelijkheid wij hebben thuis een hele duidelijke regel en dat is dat niemand behalve de volwassenen, ik en mijn zusje in de wei mogen komen.) gingen de die tijd nog wel eens uitmesten omdat we nog geen weidesleep hadden en dan had ze het ook soms op haar heupen.
Dan draafte ze op mijn broertjes af, er vlak voor langs en dan ook soms slaan maar vaak bleef het bij dreigen.

Doet ze dus niet altijd, maar af en toe. Gelukkig word het steeds minder. Maar in mijn ogen is dat pure dominatie, ze staat zelf niet hoog in onze rangorde en ik denk datze makkelijke slachtoffers in mijn broertjes zag.

Ik ben het er ook niet mee eens dat het verkeerde opvoeding is, ik voed haar al op sinds ze 7 maanden is en ze weet haar plaats. Aan de hand, aan het hek, in de bak, een de longe, onder het zadel zal ze nooit dit soort dingen uithalen, ze heeft het ook nog nooit geprobeert.

Ik kan je verder ook geen advies geven,, als ik erbij ben, of ze probeert het bij mij dan brul ik altijd dat ze op moet passen en dan smeert ze m gauw weer. Maar ja dat is bij mij,
Onze oplossing is verder dat er zoiezo nu helemaal niemand meer in de wei komt behalve wij dan.
En het is gelukkig niet heel ernstig, ze doet het niet van achter, steigert niet, en ze doet het maar heel af en toe.

Edit: Mijn broertje werd 1 keer net geraakt en had een klein blauw plekje, en de rangorde van de paarden bedoel ik Knipoog