doorzitten of toch lichtrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asfact

Re: doorzitten of toch lichtrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 03:20

hahaha bij jouw durven we niet in de ring te komen, mijn paard zit zo waardeloos door dat je echt in je proef al andemgebrek heb ,pff echt verschrikkelijk en ik oefen me suf

PUCKxIERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:26

Dan staat er dat het niet getoond is;)

yvon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:31

hey!!

bij deze een tip voor het doorzitten, ik heb m zelf van een internationaal springruiter geleerd... Tong uitsteken

houd druk op de bal van je voet.
dan mag je gerust een gaatje korter gaan zitten.
ga dus niet plat op je kont zitten, dan plof je elke keer in de rug van je paard, die gaat verzolgens zn rug vasthouden, en daar kun je niet lekker ontspannen op gaan zitten...

wat ik bedoel met druk op de bal van je voet houden:
de bal van je voet, je knie en je heup kun je met elkaar verbinden als een driehoek.
deze driehoek fungeert als de schokdemper van jou gewicht op het paard zijn rug.
als hier geen "lichte druk op staat" zal deze niet werken, en ga je ploffen in je paard zijn rug.
als je dus druk houd op de bal van je voet, kun je daarvanuit heel makkelijk meeveren(vanuit je kuit) met de bewegingen van je paard: doorzitten... (let op doorzitten is géén stilzitten... Boos! doorzitten= meezitten met je paard Cool )
let wel op dat je niet je knieen aangaat klemmen,dan word het alleen maar moeilijker.
probeer via de druk die je hebt op de bal van je voet meteen je hakken uit te drukken, dan gebruik je meteen je kuiten...

groetjes yvon

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:02

mijn leerling heeft een E pony waar je nagenoeg onmogelijk op kunt doorzitten. je word gewoon gelanceerd Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed.. ze rijdt concours en zal met oog op de L2 straks toch moeten doorzitten.
Mijn huiswerk was, heeeeeeel veel doorzitten en stug oefenen. dat is gewoon het enige wat werkt.
Hoe meer je het negeert en andere oplossingen gaat zoeken, hoe moeilijker je het gaat krijgen straks.
Probeer thuis eerst langzaam te draven en te trainen en het tempo steeds op te voeren tot je kan doorzitten op normaal tempo.
Het koste mijn leerling 2 weken keihard werken eraan, toen kon ze foutloos blijven doorzitten en kreeg ze zelfs een 7 voor de volte doorzitten.
En als zij op haar onmogelijke doorzit pony dat kan, kan iedereen dat Ja

yvon84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:05

Tong uitsteken Tong uitsteken pas wel op met langzaam draven... de pony krijgt het door thuis, en op wedstrijd krijg je op je protocol, valt terug in tempo... Knipoog Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:15

tuurijk niet, dat heet aan het been zijn.
als je paard zo reageert heb je hem niet goed aan de hulpen staan Knipoog
je moet ook niet continue blijven rijden op een laag tempo,maar tussendoor tempo schakelingen rijden, af en toe lichtrijden ( anders ga je verkrampt rijden) en pony blijven activeren.
maar lijkt mij nogal logisch Clown

_Wendy16_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 18:46

Bedankt voor jullie handige tips! Hier kan ik wel wat mee!!
Haha!