runningkawa schreef:en geluk hebben geen ongeval gemaakt te hebben...dan rij je volgens de verzekering zonder rijbewijs.
....en wordt een uitbetaald schadebedrag op je terug gevorderd.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
runningkawa schreef:en geluk hebben geen ongeval gemaakt te hebben...dan rij je volgens de verzekering zonder rijbewijs.
hier in friesland mag ik wel rijden met een bus van 1600 en een trailer van 1350 totaal gewicht, in drenthe willen ze het laadvermogen van de bus meetellen, en mag het dus niet 
LDRD schreef:runningkawa schreef:en geluk hebben geen ongeval gemaakt te hebben...dan rij je volgens de verzekering zonder rijbewijs.
....en wordt een uitbetaald schadebedrag op je terug gevorderd.
, ik ken ze die het gebeurd is
. anouska2 schreef:asjemenou schreef:
Er staat van de totale combinatie, dus daar hoort dan ook het max laad verm van de auto bij. De auto valt immers ook onder de combinatie
o ja, nu snap ik het helamaal. Maar met wat voor combinatie zou je dan wel zonder E rijbewijs mogen?
asjemenou schreef:Dat weten de mensen die je aanhouden meestal ook niet precies, is maar net wie je treft
Frank schreef:En daarover ben ik het compleet eens met je!
Het is gewoon belachelijk dat net wel-combinaties mogen en gewoon lekker veilige combinaties niet.

Malibu schreef:Ik was helemaal dolgelukkig met onze Chevy omdat ik dan met B rijbewijs de trailer kon trekken. Nu kwam mijn vriend zijn neef met het verhaal dat je de mtm van de auto er ook bij moet tellen![]()
Het ledig gewicht van de auto is 1993 kilo
Trailer mtm is 1350
Ik dacht dus dat dit prima mogelijk was want dan kom je uit op 3343 toaal...
Mijn vraag is dus, moet je ook nog het laadvermogen van de auto hierbij optellen?
(dat is dus 1000 kilo van de Chev)
Want dan ben ik bang dat ik nog steeds m'n BE moet halen![]()
(ik heb wel lessen gehad en niet helemaal onervaren, voordat mensen gaan roepen dat het veiliger is om het toch wel te doen. Want dat weet ik ook wel, maar ik ga heus niet zomaar aankoppelen zonder te oefenen en de eerste keren zou mijn vader gewoon meegaan. Die heeft BE rijbewijs)
superpony schreef:Over e...Probeer een groepje bij elkaar te krijgen. Ik heb weleens zitten kijken ook al en vindt het best prijzig als je de volledige cursus moet doen.Maar ik heb al bij sommigen gelezen dat als je het met meer mensen doet, het steeds goedkoper wordt! In de paardenwereld zou je toch een groepje bij elkaar moeten krijgen...
alleen dan belastingvrij op lpg ofzo...
nickyu schreef:oke onze auto weegt ldig 1250 vol 1950
mag je dus 1550 trekken
trailer weegt 600 pony 400 maar max trailer is toch wel iets meer
mag het nu wel of net niet op B
Yinari schreef:Joh, haal gewoon je E. Uiteindelijk zal je het toch misschien wel nodig hebben en ze gaan het alleen maar moeilijker en duurder maken. Ik heb het meteen gehaald nadat ik mijn rijbewijs haalde en geen moment spijt van gehad (nou ja, het examen is geen lolletje, ben altijd erg nerveus.......). Heb je meer aan dan altijd maar op zoek moeten naar de juiste auto