Hengst starten als hij 3 is of 5?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: Hengst starten als hij 3 is of 5?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:09

Sammie schreef:
Het is onzin om een hengst hengst te laten als hij niet mag dekken. Daar heb je het beestje alleen maar mee. Juist hengsten zijn sociale dieren, die hebben een 'kudde' nodig, het is onpraktisch om ze hengst te laten want ze moeten dan altijd alleen geisoleerd op de wei staan, mogen niet dekken terwil ze wel die gevoelens hebben.

Wat voor ras is het trouwens?

JE MOET L2 +1 WINSTPUNT hebben, NIET L1. Dat is L springen!!!!

Hij staat bij ons gewoon tussen de ruinene samen met een andere hengst... hijs dus niet geisoleerd Knipoog .... Maar hijs is nu zelfs zo dat ik hem bij een hengstige merrie kan zetten... hij heeft het niet eens door Tong uitsteken

Het is een NRPS... zoon van Remiro Hm (zie mijn profiel voor foto's)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:10

@ martine, dat wil ik wel doen, ik rij ook nog de moeder van beauty *hengst* die heeft M gelopen en ik hoop met een paar wedstrijdjes daar te zijn,

@ sammie, mijn hengst is een NRPS×KWPN een E pony en mijn hengst weet niet us dat hij de balle nog heeft. mijn hengst staat ook niet geisoleerd, hij staat samen met zijn eerste zoon, ook nog hengst

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:15

Martine_m schreef:
Oja... Wie zegt dat hij niet mag dekken??
Hij moet nog naar de keuring.... en tis tog onzin om een hengst te ruinen als hij totaal geen problemen geeft!

Nog geen problemen heeft, mijn tweejarige hengsten zijn ook nog schatjes, maar als ze eenmaal in training gaan voor de hengstenkeuring en de hormonen gaan wat opspelen dan worden ze wel wat anders in het karakter.
Dus je kan er nu nog niet zoveel over zeggen en gelukkig is de regel er dat je niet zomaar mag starten als B ruiter met een hengst Vork Haha!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:23

Kajanus schreef:
Martine_m schreef:
Oja... Wie zegt dat hij niet mag dekken??
Hij moet nog naar de keuring.... en tis tog onzin om een hengst te ruinen als hij totaal geen problemen geeft!

Nog geen problemen heeft, mijn tweejarige hengsten zijn ook nog schatjes, maar als ze eenmaal in training gaan voor de hengstenkeuring en de hormonen gaan wat opspelen dan worden ze wel wat anders in het karakter.
Dus je kan er nu nog niet zoveel over zeggen en gelukkig is de regel er dat je niet zomaar mag starten als B ruiter met een hengst Vork Haha!

Snap ik! Ik bedoelde het ook op dit moment... Kijk als hij over een half jaar niet echt handelbaar is wordt hij waarschijnlijk tog geruind... dan mag hij namelijk ook niet meer op mijn stal blijven.... Maar op dit moment geen hij helemaal geen problemen... hij loopt aan de longe... springt af en toe... en ik ga vaak met hem wandelen over de weg.. het is een echte knuffel...

Ook die regel kan ik wel begrijpen... maar het is gewoon jammer dat iemand daar de dupen van wordt die wel kan rijden! Ik weet dat mijn niveau er wel is... maar waarschijnlijk geen paard om eerst het L in te rijden... Snap je?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:25

Als je goed genoeg kan rijden, neem ik aan dat je ook wel iemand zijn paard mag lenen om 'even' L2 mee te worden. Dat is in een paar maanden geregeld dan!

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:29

erleyne schreef:
Als je goed genoeg kan rijden, neem ik aan dat je ook wel iemand zijn paard mag lenen om 'even' L2 mee te worden. Dat is in een paar maanden geregeld dan!

Ik rij een pony.. maar daar mag ik niet mee starten want hij is te klein... 1 paard wat ik reed... zou ik gaan starten.. maar die heeft epeletie en is niet te vertrouwen op ander terein... en dan rij ik er nog 1.. die mag ik wel gaan starten... maar alleen als ik bij dezelfde rij verreninging ga rijden als de eigenaaresse... maar ik heb geen goede ervaring met die rijverreninging....

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:31

en als een meisje Z is bij de pony`s mag die dan wel een hengst uitbrengen?

mn stalruiter wilt mn hengst in de B uitbrengen vandaar..

volgen smij maakt t niet uit toch?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:32

Hoezo is de pony te klein om te starten?
Tja, en over die rijvereniging, je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk. Het lijkt mij een goede kans. Dan moet je je maar even een tijdje over je bezwaren heen zetten, met je eigen paard kan je bij de vereniging van je eigen keuze starten.

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:35

nee maar meisje is 18 geweest en kop groter dan mij en ook wat dikker, en aangezien ik niet zo heel veel tijd heb om te trainen rijd zij hem ook af en toe. ze mag m ook starten van mij maar ik mag geen B meer en zij wel dusmoet zij m eerst uitbrengen, maar ze isn og geen L2 met de paarden, maar Z met de pony`s.. dat bedoel ik..

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:36

erleyne schreef:
Hoezo is de pony te klein om te starten?
Tja, en over die rijvereniging, je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk. Het lijkt mij een goede kans. Dan moet je je maar even een tijdje over je bezwaren heen zetten, met je eigen paard kan je bij de vereniging van je eigen keuze starten.

Ja daar heb je wel gelijk in... Ik zal wel ff kijken...

Hij is 1.35 ofzow... maar ik ben 20 dus ik mag niet bij de ponys starten... en ik mag hem niet uitbrengen bij de paarden...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:38

Waarom niet? Qua reglementering mag die pony gewoon bij de paarden meelopen hoor Lachen

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:41

Urielle schreef:
Waarom niet? Qua reglementering mag die pony gewoon bij de paarden meelopen hoor Lachen

Huh.. Tegen mij werd gezecht dat dat niet mocht!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:42

Mag gewoon hoor, zolang je geen ambities hebt voor hoger dan Z2 Knipoog

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:43

Haha laten we dan eerst maar kijken of die pony de B doorkomt tussen de paarden... zal namelijk best een groot nadeel zijn...

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:44

weet iemand antwoord op mijn vraag? volgens mij mag t gewoon?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:44

Inderdaad, er is geen minimale stokmaat bij de paarden. Op bokt is iemand die zelfs L2 rijdt bij de paarden met een shet, dus wat houd je tegen?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:47

Haha met een shet??? wat stoer!

Nou dit is Ilan...
Afbeelding
Afbeelding

Maar als dat idd gewoon mag is idd het probleem zo goed als op gelost... met hem kan ik alles doen wat ik wil... dus ook starten waar ik wil Knipoog

Dit kan ik neem ik aan wel navragen bij het KHNS tog?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:48

Jow schreef:

sorry.. zou het niet weten.. Vandaar dit topic Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:48

Jow schreef:

Ja, dat mag. Maakt niet uit of je L2+1 bent bij paarden of pony's. Je stalruiter mag de hengst dus starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:49

Je mag idd gewoon een pony bij de paarden starten, geen min. stokmaat.

leeftijd van om een hengst te mogen starten is niet anders dan een ruin of merrie

Maar idd jij moet L2 dressuur zijn, of L springen om een hengst uit te mogen brengen.
Of die punten behaald zijn bij de paarden of de pony's maakt niet uit

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:50

@ Martine_m, ik heb 2 paarden, die mag je zo gebruiken hoor om 'even' L2 mee te rijden.. (wens je wel veel succes Tong uitsteken)

Maar serieus, ik denk dat er zat mensen zijn, die zelf niet zo goed kunnen rijden of geen wedstrijden wil rijden, en het toch leuk vinden als hun paard gestart word. Plaats gewoon eens een advertentie op marktplaats ofzo.

En je mag idd gewoon met die pony starten bij de KNHS. ik zou gelijk een startkaart aanvragen als ik jou was.
(wel heb ik gehoord dat sommige rijverenigingen geen pony's bij de paarden willen laten starten. hele rare regel, maar dit heeft dus niks met KNHS te maken)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:51

ThaGirl schreef:
(wel heb ik gehoord dat sommige rijverenigingen geen pony's bij de paarden willen laten starten. hele rare regel, maar dit heeft dus niks met KNHS te maken)

Echt waar? Wat een onzin zeg, daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:52

Broodje aap, dit mag een vereniging niet weigeren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 13:54

Ik wou net zeggen, hoe kunnen ze dat doen?

Martine_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 13:54

ThaGirl schreef:
@ Martine_m, ik heb 2 paarden, die mag je zo gebruiken hoor om 'even' L2 mee te rijden.. (wens je wel veel succes Tong uitsteken)

Maar serieus, ik denk dat er zat mensen zijn, die zelf niet zo goed kunnen rijden of geen wedstrijden wil rijden, en het toch leuk vinden als hun paard gestart word. Plaats gewoon eens een advertentie op marktplaats ofzo.

En je mag idd gewoon met die pony starten bij de KNHS. ik zou gelijk een startkaart aanvragen als ik jou was.

Haha is dat een aanbod? Knipoog