Nu al leren laarzen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Nu al leren laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:43

Ik had laarzen gekocht toen ik 12 was, ik ben nu over 2 maanden 14 en ze passen nog prima Ja ik ben ook niet meer gegroeit, mijn voeten even min.
Ik heb die van Derby ze waren 350,- maar heb er zeker geen spijt van gehad.

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:45

Hey,

ik was 13 toen ik petries kreeg, die waren toen €210,- euro ofzo, en pas ik nu nog steeds. Lachen

Je kan ze makkelijk kopen denk ik. Het gaat er ook om of je een beetje op hetzelfde gewicht blijft denk ik, want als je kuiten ineens flink toenemen passen ze natuurlijk niet meer. Knipoog

Succes ermee.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:47

Ik was ook 14 geloof ik. Petrie Elite van €325,- en pas er nu nog in Knipoog Succes!

Anka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 13:58

Ik wil ook dolgraag leren laarzen, overlaatst ben ik gaan kijken om mij (eindelijk) een paar te kopen.
Die mevrouw zei me dat ik best nog een paar jaar kan wachten, omdat ik nog kan groeien en er dan niet meer in geraak.
Ik was het niet zo eens, maar toen ik de prijs zag van een paar leren laarzen van mijn maat, gaf ik ze helemaal gelijk! Tong uitsteken
(ze kossten 485 euro!) Vingers aflikken erg dure ruitershop
grt.

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:42

Er zijn van die laarzen die meegroeien als het waren Cavallo Junior ofzo?
Of tweedehands?

Gabriellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:47

Je heb Cavallo juniors die "rekken" mee. Moet je even googlen.

Gabriellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:47

Ow staat er net al.. Clown

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:48

ik zou het niet doen.. ik heb ook heel lang dezelfde maten gehad in alles, en toen kreeg ik (nog best laat) een kleine groeispurt... maarja net genoeg om bijv. in schoenmaat een maatje groter te zitten.. het is ontzettend zonde als je maar kort met leren laarzen kan doen (alleen al omdat het ook een behoorlijke tijd kost om ze in te lopen...)
zou je dan misschien niet beter aan jodphurs kunnen denken? (persoonlijk vind ik dit ook fijner als rubberen rijlaarzen) en dan als je 18 bent en echt uitgegroeid leren laarzen...

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:58

_angela_ schreef:
Als je denkt dat je uitgegroeit bent, en op gewicht kan blijven, is het geen probleem. Kans is echter behoorlijk dat je in de komende 3 jaar toch nog wat gaat aankomen, en daardoor dikkere kuiten krijgt. Je kunt de laarzen wel laten oprekken, en ze groeien een beetje met je mee, maar de kans is er idd wel dat je ze dan niet meer past. Om de schoenmaat en lengt zou ik me niet zo'n zorgen maken...

Idd de breedte van je been is een punt. Niet alleen doordat je (helaas Clown ) in gewicht toeneemt worden je kuiten een stuk dikker maar ook als je fanatiek doorrijd, namelijk spieren!
En dat oprekken kan ook maar een klein stukje hoor! Verwacht daar geen cmeters van, maar ook de kwaliteit van het leer wordt een stuk minder. Bye the way, je moet t ook nog eens lekker vinden zitten Knipoog Netzoiets als een lerenzitvlak.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 12:32

Op concours hebben zoooveel meisjes van 10/11 al lederen laarzen, dat vind ik dan wel stom. Maar op je 14e groeien je voeten nog weinig hoor, vooral als je al zoo lang dezelfde maat hebt. En anders kijk voor een paar 2ehandse!!

Melissaa_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:47

ik heb ze ook

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:01

Het gaat ook niet om de voetenmaat maar de kuitmaat.. Ik pas de laarzen die ik op m'n 15e gekocht heb ook niet meer (ben nu bijna 21) en ik heb nog steeds dezelfde schoenmaat als toen..
Ik heb ze laatst nog eens gepast, en dacht eigenlijk niet dat ik nou flink gegroeid was sinds de laatste keer dat ik ze aanhad (toen ik een jaar of 17 was) maar kennelijk toch wel want m'n kuiten kwamen er niet meer in Tong uitsteken

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:45

Ik ben 14 ik heb ook leren laarzen!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:55

toen ik 14 was nam ik leren laarzen en ik ben nu 15,5 en pas ze nog. Alleen de kuit is wat strak, ik groei vanaf mijn 14e niet meer in de lengte maar vaak word je rond deze leeftijd wel wat dikker.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:12

Ik heb nu ook zo'n 1,5 jaar geleden leren rijlaarzen aangeschaft, met de gedachte 'ik groei toch niet meer'
Nou mijn voeten zijn dezelfde maat gebleven, maar die ritsen gaan nu verdomd moeilijk dicht! Clown

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:17

een meisje bij ons op stal van 10 jaar heeft ook al leren laarzen.. dan zou ik er toch echt nog ff mee wachten!

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:41

De kans dat je nog gaat groeien is erg aanwezig.
Is niet te voorspellen en bij iedere jongere verloopt het groeiproces anders.
Je kunt ook uitstekend beginnen met tweedehands lederen rijlaarzen.
Op marktplaats staan ze dagelijks is allerlei soorten en maten.
Gewoon even je maten op (laten) meten en gaan snuffelen op marktplaats.
Zelf heb ik nooit problemen ervaren met tweedehands leren rijlaarzen.
Als je goed snuffeld heb je vaak erg mooie laarzen voor een klein prijsje.
Succes ermee!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 21:47

Ik heb mijn laarzen op mijn 14e verjaardag gekregen (ben inmiddels al 15 geworden) en toen zaten ze súper! Nu ben ik alleen lichtelijk aangekomen en zijn mijn kuiten íets dikker. Dat verschil is alleen wel behoorlijk k*t op het moment dat ik kramp krijg die soms wel 2 dagen in mijn kuit blijft zitten. Tip: Neem je laarzen één of twee cm kuitmaten groter dan je aangemeten is, dan weet je zeker dat je ze kunt blijven passen. Lachen

Ik heb de Petrie Perfects (€210,-) en krijg écht niet zomaar nieuwe van mijn ouders. ALleen schijnt een rits niet goed mogelijk te zijn en oprekken ook niet bij dit model.

Hopelijk je een beetje geholpen te hebben met dit chaotische verhaal. Knipoog

_marijke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:02

Ik heb ook leren rijlaarzen, en ben 11!
dus ja! Tong uitsteken

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 17:08

Ik ben het er ook mee eens ik zou geen nieuwe kopen, je bent nog jong wie weet rijd je wel geen paard meer over een paar jaar. En daarbij komt je gaat nog groeien. En het is flink prijzig.
Dus dan zou ik gaan voor tweedehandse.
Rij jij ook wedstrijden als ik vragen mag?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:28

Ik heb op m'n 11de een paar tweedehands leren laarzen gekocht. Die waren op m'n 13e alweer te klein. Sinds vorig jaar (ik ben nu 17) heb ik opnieuw leren laarzen, omdat ik nu al een paar jaar dezelfde schoenmaat heb.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:40

Als je besluit leren laarzen te kopen zou ik de voetmaar een halve maar groter kopen, als je er dan een zooltje in diet worden ze weer een halve maar kleiner en dit merk je helemaal niet!

En pak een model zonder rits, als dan je kuiten wat breder worden kun je er een rits in laten zetten, scheelt een cm.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:43

Mijn eerste leren laarzen, waren tweedehands Knipoog
Misschien ook een optie?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:47

Ik was 12 toen ik mijn laarzen kreeg, nu ben ik 14 en heb ze nog steeds.. dus het kan best Lachen

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 18:55

Is het geen idee om leren schoenen en chaps te kopen? Die heb ik namelijk, van cavallo, lijkt bijna sprekend op leren laarzen, alleen heb je hierbij veel meer ruimte om nog te groeien. En als je schoenen dan te klein zijn neem je nieuwe... Ik heb bij de chaps zo'n 5 cm elastiek zitten, aan de achterkant, en ook een rits, dus de kans dat die te klein worden is klein Tong uitsteken

http://www.calevo.com/calevo/images/items/2170430g.jpg

deze heb ik, maar dan mooiere schoenen dr bij Knipoog