Vliegendeken die je tijdens rijden op kan doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Vliegendeken die je tijdens rijden op kan doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:36

Henrieke schreef:
Jolliegirl schreef:
dat lijkt me niet erg prettig voor je paard he..?
of bedoel je zoeen met uitsparing?

nee een eczeemdeken.
Het paard vind het prettiger met die deken en niet geprikt worden dan zonder die deken de hele tijd lopen happen naar die beesten.

Ik begin er niet aan.. dat kan schuren als de pest.
maarja mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:27

Afbeelding
Deze merkloze heb ik dus.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:36

op jouw foto lijkt me de zadeluitsparing heel groot, gaan er dan niet alsnog dazen op de onbedekte huid van de rug zitten?
Ik ben vanmiddag even buiten uit wezen stappen, maar dat was gewoon niet grappig met al die prikbeesten, ik ga dus toch echt maar op zoek naar zo'n vliegendeken.
Ik zou nog wel wat verschillende meningen willen over de verschillende merken en als het kan ook de prijzenverschillen Bloos

kimmetje101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 23:47

Ik heb een vliegendeken zonder uitsparing. Deze leg ik of op mijn sjabrakje en onder mijn zadel (goed opletten dat er geen rare kreukels bij de singel zitten) of ik leg hem gewoon over mijn zadel en ga er gewoon bovenop zitten. Beide methode werken goed bij mij. Kan er gewoon mee buiten rijden zonder dat deze verschuift. Aan mijn vliegendeken zit geen halsstuk, maar deze heb ik los erbij gekocht.
Het is trouwens een gewone goedkope en merkloze vliegendeken, zonder rare dingen eraan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 00:00

ik heb er ook een van hh werkt perfect en ga hem zekers weer opleggen als ik het bos inga werkt beter als niets

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:06

Maar als je dan zo'n deken zonder zadeluitsparing gebruikt, komt je singel dan niet in de knoop met de kruissingels van de deken?

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:23

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OE6X3HYS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-G6TSP4LC.jpg

Deze foto's heb ik gisteren gemaakt.
We hebben een uur buitengereden, stap draf en galop.
De deken bleef keurig liggen!
Hij is op de borst op drie plaatsen verstelbaar dus ik denk dat je hem wel zo kunt aanpassen dat hij niet gaat schuren op de borst.
Hij heeft een staartriempje,kruissingels en dus drie aan de voorkant.
Die van mij is aan de grote kant; mijn haflinger heeft et dekens qua breedte 195 nodig maar qua lengte niet. Achteraf gezien had een 185 ook wel gepast aangezien ze zo ruim verstelbaar zijn.
enige minpuntje is dus, dat hij een klein stukje onbedekt heeft achter het zadel.
Misschien dat ik nog wel aan het naaien sla; ik kan er een riempje aan vastnaaien achter het zadel en die onder het zadel doortrekken naar de voorkant en daar bevestigen zodat dat onbedekte stukje ook bedekt blijft. Maar ach nu praat je over een stukje van misschien 10 x 30 centimeter...
De deken is van Harry's Horse en heb hem gekocht bij de divoza.
Ze kosten daar 40 euro en met zo'n sticker die je nu krijgt heb je 15% korting Haha!
De pony heeft eczeem dus ik denk erover er altijd mee te gaan rijden maar heb hem gekocht voor de komende rijvakantie.
Ik raad het iedereen aan, vorig jaar zonder deken was een crime voor de paarden!
Dit scheelt je wel veel kosten uit, hoef nu alleen nog onder de buik en op de benen anti-daas te sprayen bij heet weer Vork

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:06

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:11

Ik heb er ook een, maar ik doealtijd het zweetblad over de deken leggen, blijftie nog beter liggen.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:17

Ik heb een vliegendeken met uitsparing,alleen die zit niet voor de borst maar die maak je bovenop de schoft vast met klittenband.Verder heb ik een losse halsdeken die haar hoofd en hals helemaal bedekt dus ook dat stukje borst.In deze halsdeken sitten 4 gaten,2 voor de ogen en 2 voor de oren.
Ik rijd er al voor het derde jaar mee en soms ben ik wel 3 tot 4 uur weg zonder dat de deken gaat verschuiven.
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat er takken of iets dergelijks in bleven hangen.Ik ben er in ieder geval super tevreden mee en mijn paard ook.

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:23

Ik heb de vliegendeken met zadeluitsparing van HH en werkt perfect. Als de dazen en vliegen niet zo erg zijn dan rol ik de hals op en maak 'm voor het zadel vast en anders doe ik 'm om met hals. Denk dat als je in het bos ergens achter blijft haken dat ie in het ergste geval gewoon scheurt (erg fijne stof), jammer dan, paard in iedergeval niet in paniek. Rijd er ook mee als ik intensief ga trainen en ze zweet er niet meer onder dan zonder deken.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:27

Voor mensen met de fly over deken: hebben jullie geen last van beesten op de buik en het hoofd?

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:16

Voor degene met een vliegendeken van HH met zadeluitsparing
Waar hebben jullie die gekocht? En in welke prijscategorie moet ik denken?

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:30

Heb die van mij gekregen, maar was toen bij Piaffe te koop (misschien nu nog wel) en dan rond de € 40,- volgens mij....

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 15:44

Ik weet niet wat voor merk ik heb,maar deze zijn gewoon gekocht in een ruitersportzaak in oirschot.
Hij had voldoende keus en voorraad.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:47

De deken is van Harry's Horse en heb hem gekocht bij de divoza.
Ze kosten daar 40 euro en met zo'n sticker die je nu krijgt heb je 15% korting Haha!

Dit scheelt je wel veel kosten uit, hoef nu alleen nog onder de buik en op de benen anti-daas te sprayen bij heet weer Vork[/quote]

De prijs van de harry's horse is dus 40 euro Danielle

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 21:49

Ik heb ook die van HH gekocht. En hij deed het prima vanmiddag! Paardje heeft minder last iig Lachen
Heb geen schuurplekken ontdekt (nu is Timon dr ook niet een die dat snel krijgt vergeleken met de warmbloeden, die zijn vast gevoeliger)
Ik denk dat die heel goed kan schuren als je hem te strak doet, maar ik had hem expres al niet strak gedaan zodat Tim nog kon bewegen.

Ik heb nu alleen een nieuw probleem Clown Ik wordt zelf hele tijd dwars door rijbroek en kleding geprikt Rolleyes En daar krijg je me toch dikke plekken van (ik dan).
Ik kan moeilijk mn benen onder die deken doen en gaan rijden, dat lijkt me levensgevaarlijk Clown

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:04

haha er onderdoor hadden wij ook al over zitten peinzen Haha!
we zeiden al voor de gein dat we nu voor onszelf nog een klamboe-pakje en een imkersmasker om moesten doen hahaha!
Ja wie daar wat voor bedenkt is binnen denk ik...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 22:08

Zeker weten
Als die beesten nou gewoon in de winter kwamen ipv. zomer was hele probleem opgelost Schijnheilig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:20

Worden jullie niet raar aangekeken? Tong uitsteken

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:24

DinkeyGirl schreef:
Voor mensen met de fly over deken: hebben jullie geen last van beesten op de buik en het hoofd?

Nee heb ik geen last van. Heb meer last van beesten die dan op mij gaan zitten Clown Haha! .

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:18

Haha ja dat begin ik van steeds meer mensen te horen, dat als je je paard supergoed inpakt, je dan zelf de l*l bent Haha!

Maar bevalt de deken verder wel, krijgt hij het er warm onder? Kan je er ook gewoon een uur actief mee rijden?
Laatst bijgewerkt door DinkeyGirl op 22-06-07 07:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:28

luxje schreef:
op jouw foto lijkt me de zadeluitsparing heel groot, gaan er dan niet alsnog dazen op de onbedekte huid van de rug zitten?
Ik ben vanmiddag even buiten uit wezen stappen, maar dat was gewoon niet grappig met al die prikbeesten, ik ga dus toch echt maar op zoek naar zo'n vliegendeken.
Ik zou nog wel wat verschillende meningen willen over de verschillende merken en als het kan ook de prijzenverschillen Bloos

Ik heb nu een ander zadel en daar past het prima. Lachen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:31

hoi hoi ik heb hem ook maar ik rijd er niet fijn mee dus als iemand belang heeft haha het is maat 205 paardenmaat dus!
van het merk hh en hij is z.g.a.n ik heb hem 5 keer opgehad.bied maar als je belang hebt
hij is donkerblauw met ice blauw!
en koste 69,99 vorig jaar is niet dezelfde als die van divoza!dit is een duurdere uitvoering.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 09:28

Ja welshcobfan, Eva en ik krijgen met de haffies constant rare blikken op straat en zo van: kijk eens jantje, een paard met een jas/jurk/ aan! Maar Storm heeft helaas sinds kort eczeem en staat nu dus ook ingepakt in de wei, dus ook daar krijg ik die rare blikken en opmerkingen (jurk/pyjama) steeds dus ben al wat gewend. We hebben overigens de hele set aanngeschaft; vliegendeken met bijpassend dekje en rijbroek en oja we hebben er een vliegenfrontriem bijgekocht (ook zelfde kleur:D ) dus dat scheelt de pony's een boel gedonder; even kopschudden en de muggen vliegen weg.