'Gaten schoonmaken.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BandoBB

Re: 'Gaten schoonmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:44

Ik heb al vanalles geprobeerd ( watjes, van die speciale dopjes voor die gaten maar die dingen sleten af en dan kreeg je ze er niet meer uit)
Nu doe ik het altijd met zon spijker waar de ijzers mee vast zitten.
Gaat heel snel en gemakkelijk.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:01

ik doe het altijd met een klein schroefdraaiertje..krijg je makkelijk ook steentjes enzo mee uit de schroefgaten

corina_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:22

je kunt dopjes kopen voor in de kalkoengaten zodat ze schoon blijven. En als ze toch vies worden kun je een speciaal borsteltje kopen om ze schoon te maken! Je kunt deze dingen in alle ruitersportzaken kopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:28

Ik maak een dag van de voren de gaten goed schoon met zo'n prikdingetje en een tab.
Hierna spuit ik ze goed uit met wat er en hierna doe ik er vette watten in.
Dit blijft prima zitten en de volgende dag hoef ik alleen maar de watten eruit te halen en heb vervolgens keurig lege gaten waar ik mijn stiften zo in kan draaien.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:09

Ik maak ze de dag van tevoren schoon met een schroevendraaier, dat vind ik persoonlijk veel fijner werken dan zo'n kalkoengatreiniger. Dan doe ik er van die dopjes in (die moet je goed in de gaten duwen anders vallen ze er zo weer uit) De volgende dag ga ik er nog even met een hoeftap door en dan kun je de kalkoenen zo indraaien Lachen

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-07 17:40

Ik heb inmiddels een kalkoengatreiniger en een tab en er uiteraard even mee geoefend.
Appeltje, eitje!!

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:25

lucifertje schreef:
Nibbit schreef:
Een gripper, wat is dat ook alweer? heb er weleens van gehoord

http://www.gripper.nl

is moeilijk uit te leggen hoe het precies werkt.

Bijzonder prijzig...

Toch maar gewoon tappen en watten met vaseline voor ons Haha!

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 07:53

Ik krap de hoeven even uit voor we weg gaan en op de wedstrijd
hebben we een stroomschroevendraaier waar een puntje aan geslepen is, heel handig! [wel scherp voor je vingers]
heb je ze binnen no time schoon en de proppen erin

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 11:18

Ik gebruik altijd een soort schroevendraaier, en dan een tap, een watje erin en je kunt de schroeven er de volgende dag zo indraaien.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:35

Ik gebruik ook zo'n piepklein schroevedraaiertje, maak ze daar mee schoon en prop ze goed dicht met wattebolletjes.
Dat tappen vind ik maar lastig, hij trapte het ding al eens overmidden, half nog in het gat zitten Rolleyes

En op mijn manier ben ik veel sneller klaar en de schroeven gaan er ook gewoon makkelijk in Ja

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:32

Ik gebruik tegenwoordig schoeven met een INGEBOUWDE tab! (in de schroefdraad zitten dus kleine gleufjes!) Dit is echt ideaal!!! Dus je pulkt het ergste zand eruit en dan draai je gewoon de schoeven erin!! Dit werkt super!!!!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 09:25

Die dingen zag ik liggen in de winkel. Ik heb eerst gekozen voor gewone proppen, maar dit is dus nog wel eens een optie voor de volgende keer.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 11:10

volgens mij doe ik het heel anders Clown
ik maak ze van te voren nooid schoon, op wedstrijd krap ik de hoeven uit, en met dat ding waar je de hoeven mee uitkrabt ga ik door dat gat in zodat het zand eruit valt en dan borstel ik het gat even schoon en draai ik de kalkoenen erin.

Nu moet ik er wel bij vermelden, dat ik thuis geen bak heb, dus ik thuis ook op gras rij dus ik ben erin getraind met die kalkoenen Knipoog