HELP pony begint te steigeren als hij vast staat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Guardian

Re: HELP pony begint te steigeren als hij vast staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:47

ik zou er eerst maar eens achter proberen te komen waarom ze het doet... is het pure angst of gewoon vervelend doen en lopen klieren? zodra je daar het antwoord op hebt kan je gaan denken aan hoe je dit probleem op een veilige manier kan oplossen voor jou en je paard. als het angst is zal je heeeeeel erg veel geduld moeten hebben met het beessie. loopt ie te klieren dan zal je heel erg consequent en streng moeten zijn en vol blijven houden, hoe moeilijk dat soms ook is. ik zeg niet dat je je beessie moet gaan slaan, maar wees wel op een strenge manier duidelijk wat je nou verwacht van het beessie... hoop dat het wat helpt....

Lariek0ek

Re: HELP pony begint te steigeren als hij vast staat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:34

Mijn verzorgpony deed dat ook als hij tussen de palen stond om te worden opgezadeld. Aan de palen zaten kettingen op 2 verschillende hoogstes (hoogste voor paarde, laagste voor pony's). ik zette de pony dus aan de lage. Ik heb toen eens ergens geïnformeerd wat ik hieraan kon doen, en er werd mij geadviseerd om hem eens aan de hoge ketting te zetten, dit werkte: Mijn verzorgpony kijkt graag om zich heen en een beetje de lucht in. Hij hangt niet zoals de andere pony's met zijn hoofd naar beneden.

Misschien is het dan een idee om het paard hoger vast te zetten.