Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Born2BCrazy schreef:nu nog doen

Born2BCrazy schreef:Jojo, mijn nieuwe goeroe..
wil je zeker ook euro's zien?
..mag graag mensen helpen

Born2BCrazy schreef:sja..succes is nou eenmaal niet te koop..![]()
Ben nog wel benieuwd..heeft iemand ooit zo;n bepaalde techniek uitgeprobeerd?
qua ademhaling, visualiseren..ofzo?
jojo23 schreef:Born2BCrazy schreef:sja..succes is nou eenmaal niet te koop..![]()
Ben nog wel benieuwd..heeft iemand ooit zo;n bepaalde techniek uitgeprobeerd?
daar ben ik te nuchter voor,kan ik je niet mee helpen

Born2BCrazy schreef:Ben nog wel benieuwd..heeft iemand ooit zo;n bepaalde techniek uitgeprobeerd?
Noukie schreef:visualiseren heeft echt werkelijk niets met nuchter/niet nuchter zijn te maken. Dan heb je het idee toch niet helemaal begrepen denk ik
Echt ongelofelijk veel topsporters (zo niet vrijwel alle) maken er gebruik van. Het is gewoon een manier om de focus bij wat je moet doen te houden, of zelfs een manier om technieken enz te trainen zonder ze daadwerkelijk uit te voeren.
Het is bewezen dat je bij goed visualiseren alle spieren dezelfde signalen afgeeft als bij het echt uitvoeren, alleen dan in zodanig lage mate dat die signalen niet leiden tot bewegen.
Noukie schreef:visualiseren heeft echt werkelijk niets met nuchter/niet nuchter zijn te maken. Dan heb je het idee toch niet helemaal begrepen denk ik
Echt ongelofelijk veel topsporters (zo niet vrijwel alle) maken er gebruik van. Het is gewoon een manier om de focus bij wat je moet doen te houden, of zelfs een manier om technieken enz te trainen zonder ze daadwerkelijk uit te voeren.
Het is bewezen dat je bij goed visualiseren alle spieren dezelfde signalen afgeeft als bij het echt uitvoeren, alleen dan in zodanig lage mate dat die signalen niet leiden tot bewegen.

daantjuhhh schreef:Noukie schreef:visualiseren heeft echt werkelijk niets met nuchter/niet nuchter zijn te maken. Dan heb je het idee toch niet helemaal begrepen denk ik
Ik heb het ook niet over visualiseren..
ik hoef dat niet eens te doen.
Ik denk er niet bij na.
Door dit topic denk ik er eigenlijk pas overna, hoe ik ben op wedstrijden.
Zo ben ik, ik ben een persoon wat niet zo snel onder indruk is van een ander.
Of dat zich overal wat van aantrekt..
daar reageerde ik op!
Dat ik misschien wel mede door mijn nuchterheid niet tegen iemand opkijk...
Ik ben idd niet snel onder de indruk van iest maar ik heb het voor me gevoel ook niet aan tijd om te gaan zitten visualiseren te paard.
Ben je niet onder de indruk van anderen, jury's, mede-amazones, rare situaties enzo..
) Roxx schreef:Ik begrijp precies wat je bedoelt B2BC! Ik heb dat ook: op concours krijg ik net dat laatste beetje niet voor elkaar wat thuis wel lukt. Of dat nou een stukje concentratie is, of zenuwen, of bang voor het oordeel van anderen....... ik weet het eigenlijk niet. Maar lastig is het wel. Met name omdat ik op zich vaak wel tevreden ben, maar toch ook wel weet dat het toch eigenlijk nog wel een stukje beter kan. Misschien toch maar eens op zoek naar een mental coach........

) Je moet in feite met al je zintuigen een bepaalde oefening of proef of situatie in kunnen beelden, en meestal doe je dat dus ook niet pas op concours, maar 'begin' je daar thuis mee. En ja, het kost tijd, maar (top)sport kost altijd tijd. daantjuhhh schreef:ja met les rij ik trouwens wel ongeveer net als op concourse!
Maar dan is het ook rustig om mij heen!
En ben ik echt druk aan het werk!
Born2BCrazy schreef:daantjuhhh schreef:ja met les rij ik trouwens wel ongeveer net als op concourse!
Maar dan is het ook rustig om mij heen!
En ben ik echt druk aan het werk!
maar op concours is het vaak alles behave rustig