nd423 schreef:Heb vanochtend de garage gebeld en ben er zojuist geweest om ze te laten kijken of het aan mijn nieuwe (auto)banden kan liggen. Aan de banden van de trailer was niets veranderd. De banden die nu nieuw onder mijn auto zitten zijn wat zachtere banden en daardoor kunnen deze wat onstabieler zijn en zou het mogelijk kunnen zijn dat dat de oorzaak is. Ze kunnen dit niet garanderen. Het advies is om de achterbanden te vervangen. Wanneer dat niets verbeterd ligt het dus niet aan de banden. Ik heb direct een afspraak gemaakt en a.s. maandag krijg ik achter, op hun advies, nieuwe bridgestone banden.
@Ikke, mijn honki-tonki merk was wel een stuk goedkoper dan de prijs die jij noemt. De banden welke ik nu krijg, in de aanbieding n.b. 2e voor de halve prijs, kosten 225 euro voor 2 stuks. Aangezien het maar voor een paar maanden is, dan krijgen we een nieuwe auto, heb ik de goedkoopste banden genomen en nooit verwacht dat dat zo'n invloed zou kunnen hebben.
Nu maar hopen dat het probleem met 2 nieuwe banden is opgelost.
Heb zelf wel goede hoop, omdat de trailer begon te slingeren direct nadat ik nieuwe banden had.
Als je honki-tonki banden erop hebt liggen, leg er dan gewoon 4 nieuwe op. Bridgestone is een redelijk goed merk. Die 2 voor 1 zijn waarschijnlijk Fulda. Daar wil ik niet eens dood naast gevonden worden.
Bezuinigen op banden is korten op je levensverwachting!!
BF Goodridge is geen goedkoop merk (een AT 235/85-15 4x4 band kost 245 euro per stuk) maar ik heb een set al 130.000km op de Disco liggen en die banden gaan voor nogmaals 100.000 onder de Range Rover. Daarmee is het feitelijk een goedkoop bandje. 1000 euro voor 230.000km maakt 0,4 eurocent (!!) per km, doe je best.........