Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

manfredie schreef:ik zou mijn paard ten allen tijde klinisch en rontgen laten keuren....al zou het paard maar €1000.00 euro kosten. als er achteraf gebreken blijken te zijn kun je het nergens op verhalen!
@ roancka mijn drie jarige bleek achteraf dus wel wat et hebben die heeft waarschijnlijk een schuiver gemaakt in de wei bij de persoon waar ik hem destijds gekocht had...ik heb hem in moeten laten slapen. mijn ervaring is dat je erg voorzichtig moet zijn omdat er veel mensen rond lopen die er een slaatje uit willen slaan
Foxy1980 schreef:Altijd klinisch laten keuren door je eigen dierenarts. Niet door een DA die op wat voor manier dan ook een relatie heeft met de stal waar het paard verkocht wordt.
Maar waarom een paard met franse stand kopen? Heb onlangs ook die fout begaan, paard is gelukkig terug naar handelaar. Een afwijkende beenstand is altijd een groter risico op vroegtijdige slijtage.
silvana schreef:Eerst wilde de eigenaar dat hij niet gekeurd zou worden,nu mag hij gekeurd worden op haar kosten.
Wat mij ook een beetje zorgen baart is dat de hoeven heel lang niet bekapt zijn of mischiens zelfs nooit.en daardoor staan deze heel scheef en gescheurd.
Ik vraag me af ,waarom je dit niet laat doen als je je paard te koop aan bied,daardoor is het voet werk natuurlijk wat minder te beoordelen.
Mijn gevoel zegt dat ze het paard beter laat staan,maar hij is niet voor mij.
Dus als zij hem leuk vind moet ze haar kopen natuurlijk.

silvana schreef:Ze heeft afgebeld,dus de koop gaat niet door.
Nu begon hij wel dat hij ze wilde laten kappen,maar dan moest ze hem kopen.En dat is nu het punt ,ze wil een netjes bekapt paard zien staan zonder koop verplichting.Dus ze heeft de knoop door gehakt en nee gezegd.
Op naar het volgende paard.
silvana schreef:Ze heeft afgebeld,dus de koop gaat niet door.
Nu begon hij wel dat hij ze wilde laten kappen,maar dan moest ze hem kopen.En dat is nu het punt ,ze wil een netjes bekapt paard zien staan zonder koop verplichting.Dus ze heeft de knoop door gehakt en nee gezegd.
Op naar het volgende paard.
Esther28 schreef:Voor dat geld zou ik niet rontgen laten keuren omdat:
A: de verzekering dit niet eist, pas vanaf 4001 euro is rontgenkeuren verplicht