Pony op proef?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cYn

Re: Pony op proef?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:44

Ik heb het toen ook gedaan.. hij is toen zelfs 4 weken op proef geweest. gewoon omdat ik weet hoe hij kan zijn en ik er ECHT zeker van wilde zijn dat ze hem onder de duim kon houden.. en dat is nu een jaar later nog steeds! Haha! heb er absoluut geen spijt van gehad dat hij op proef ging. Je moet alleen gewoon echt duidelijke afspraken maken..

Groetjes Cynthia

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:16

ikbenfilou schreef:
ja zeker wel ik zou zelfs gaan voor een maand dan weet je ongeveer of het klikt
anders kopen ze jou pony en blijkt het niet te klikken en verkopen ze hem/haar door
dan gaat de pony van hand tot hand moet er niet aan denken zeg
oke kan daarna altijd nog maar na een maand of misschien wel 2 weten ze het toch wel
of die klik er is.
enwat LilianR al zegt inderdaad hele goede afspraken maken

Ja, ik zou ook eerder voor een maand gaan hoewel dat ook redelijk kort is, je weet nooit, een paard kan te hevig voor je zijn, te sterk, het kan na een tijdje een gebrek vertonen...

Shetjjee__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 20:19

ik zou het wel doen als je die mensen echt goed kent en weten waar je pony terecht komt.
als je ze niet goed kent en ook niet weet waar die terecht komt zou ik het zeker niet doen..
en ook goede afspraken enzo maken wat al vaak is gezegd Knipoog

gr. Tessa

_kevin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 21:19

Hmm.. kan je niet gwoon vragen of die kopers bij jou komen rijden, zodat je er zelf bij bent. Je weet namelijk nooit wat er kan gebeuren. En als er wat gebeurt ben je er dan zelf bij. En kan je ze ook helpen..

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 19:36

ik heb mijn paardjes wel op proef gehad. ons eerst paardje was van een meisje dat bij ons op de manege stond en die konden we een paar weken poberen. we hadden de afspraak dat beide partijen na die tijd konden zeggen dat ze het niet wilden. dus zij kon het zeggen als ze haar paard terug wilde en wij konden ook zeggen dat we het niet wilde doen.
ons tweede paard dat we net heben gekocht hebben we een maand op proef gehad. die was van de eigenaar van de stal waar we staan. dan is het wel makkelijker.

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:41

Ik heb vroeger een pony gehad die ik mocht inrijden van een boer.Hij gaf geen z**k om zijn pony.Ik moest hem alleen het nodige bedrag geven als de pony verkocht was.
Nu zochten vrienden van me een leuke pony voor hun dochter.Ik bood de pony die ik trainde aan aangezien ze voldeed aan hun voorwaarden.
Ze wilde haar op proef hebben en aangezien ik ze goed kende en ze goede vrienden waren van me vond ik het geen probleem.
Ze is 2 weekjes weggeweest, toen ze ze terugbrachten stond ze onder de wondjes en had ze striemen op haar kont van zweepslagen Huilen
Ze zeiden dat ze de trailer niet opwilden door een hengst die er stond en dat ze niet anders konden.Vond het erg vaag.Ze konden de hengst toch weghalen en hier bij mij en toen ik ze ging ophalen bij de boer liep ze netjes de trailer op.
Daar stond ik dus met een pony vol striemen en wondjes.DA kunnen bijhalen en laten verzorgen.Pony is toen 2 weken onverkoopbaar geweest met alle wondjes.Ik durfde haar echt niet meer verkopen, mensen konden denken dat ik ze zo mishandeld had Verdrietig
Van toen heb ik gezegt; als ik ooit nog een pony verkoop NOOIT meer op proef.Ze mogen komen rijden zoveel ze willen, mee op wedstrijd gaan maar ik wil erbij zijn!!Zo niet sorry zoeken ze een andere pony!
Ik heb er wel wat mijn vertrouwen in mensen door verloren!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:18

Niet op proef meegeven is mijn idee. Ze kunnen zovaak proberen als ze willen, je ziet dan echt wel of het wat kan worden tussen de koper en je paard of niet. Ze mogen keuren, ook geen probleem. Paard of pony krijgen ze pas mee als ze het volle bedrag betaald hebben. Mocht er daarna onverhoopt iets gebeuren dat ze het paard terug willen brengen, kun je altijd nog beslissen of je het doet of niet. Succes ermee

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:19

Ik heb er hele slechte ervaringen mee, dus nee! Knipoog

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:20

Bij een handelaar sowieso. Wij doen het niet, en anders in overleg met onze advocaat en op schrift en alles. Maar is nog nooit voorgekomen.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 22:23

Ik ken trouwens iemand die in overleg met advocaat heel netjes van alles had opgesteld over het op proef hebben van een Fries (Haar Fries, had ze dus op proef verkocht), na 2weken werd ze gebeld, paard bevalt niet we komen hem terugbrengen, dan denk je prima, toch? Toen het apard bij haar thuis stond waren zijn manen en sokken eraf geschoren, vonden de mensen niet mooi, ja dáár stond niks over in het contract, maar het paard had geen verkoopwaarde meer. Maar ik doe sowieso geen proeftijd, ze kunnen dagelijks langskomen wat mij part, om te rijden, maar niet op proef. Maargoed, hangt ook af van mijn ouders ehh. Mocht het ooit zover komen.. Knipoog

Esmiralda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:10

ik vind het wel belangrijk dat je de 'toekomstige' eigenaren van je paard/pony moet kunnen vertrouwen.
het heeft voor en nadelen.. als je paard/pony op proef is bij iemand en na die tijd ziet die er ineens niet meer zo uit zoals die eruit zag, dan lijkt het mij niet dat je 'm daaraan wilt verkopen

voor die mensen(die serieus intresse hebben) is het natuurlijk wel fijn om te weten of er wel een klik is, ook met de mede-weigenoten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 15:23

Wij hebben pas een pony gekocht en zij komt van ver, gelukkig gaat het tot nog toe goed.
(De pony is voor ons om te mennen en verder als toekomstige rijpony voor onze nu driejarige dochter). De mensen vonden het heel erg om haar weg te doen en ik denk dat als het echt niet zou klikken zij haar ook wel terug zouden nemen omdat dit altijd beter is dan bijvoorbeeld van hand tot hand of naar een handelaar.

Onze KWP-ruin is sinds een maandje op proef. Hij is niet te koop, maar in bruikleen. Hij is naar iemand die wij wel kennen. Ik houd nu zelf een aantal maanden mijn pensionstal aan, voor het geval dat het onverhoopt niet goed zou gaan.
Gelukkig gaat het tot nog toe heel erg goed.
Maar ik wilde dus zelf een proefperiode zodat ik ook zelf kon zien dat het tussen ruiter en paard klikte en ik er zelf ook vrede mee heb.
Ons paardje heeft nu een heel mooie ruime stal, dagelijks weidegang met andere paarden en hij hoeft niet meer te doen dan een paar keer per week lekker op buitenrit.

Voor mij en hem een hele gerusstelling. Ik vind dat je de verantwoordelijkheid hebt om ervoor te zorgen dat je paard/pony goed terecht komt. Helaas kan dit uit bovenstaande verhalen ook wel eens verkeerd aflopen, maar ik denk dat je hier best duidelijke afspraken over kunt maken.

streep3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 21:30

Je moet altijd kijken of het klikt. Als ze hem weg doen, weet je niet waar hij terecht komt.

Ik zou het doen, met goede afspraken!!