Hoe haal je een pony uit de weide?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Re: Hoe haal je een pony uit de weide?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:46

Ik kan mijn eigen paardje en mijn verzorgpaarden altijd zo pakken, sterker nog: ze komen gewoon naar me toe, zelfs als ik bij het hek blijf staan. Soms hoef ik ze niet eens te roepen, als ze "volk" bij het hek zien staan, dan komen ze al naar me toe. Ik gebruik geen lokkertjes!
Een idee is om te "oefenen", door zo nu en dan het land in te gaan, een aai over hun bol te geven en weer weg te gaan. Of ze alleen maar aaien als ze bij het hek komen en verder niets. Uiteindelijk komen ze vanzelf Knipoog

N_ina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 19:46

Het beste ik om rustig naar de pony toe te lopen en dan hem rustig bij het halster pakken. Wij hebben op de manege een pony'tje die ook altijd wegrend, hierbij moet je vanachter aan komen lopen en doen of je dr niet gaat pakken en als je dichtbij genoeg bent moet je heel rustig je hand op dr kont leggen en dan kan je haar makkelijk pakken.

Chablien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:22

O bij ons op de manege heb je ook zulk soort leuke pony's. Haha! Op de zaterdag zijn ze niet moeilijk; ze moeten er allemaal eruit, en dat weten ze Vork Maar voor de doordeweekse lessen willen ze toch liever op het land blijven staan.. De meeste zijn wel makkelijk, maar er zitten er ook veel bij met een eigen gebruiksaanwijzing zoals halster in de emmer, wegjagen, snoekduik, insluiten, lassogooien proberen we ook nog wel eens als we HEEL wanhopig zijn Clown (Daar moeten we nog op oefenen Haha! ) Erop af lopen zonder halster en dan iemand laten komen met het halster gebeurd ook vaak, maar dan moet je niet zo'n knol hebben die bij het zien van het halster er alsnog van doorgaat met jou om zijn nek.. Clown

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 21:05

Mijn vp staat samen met 2 geiten op het land, die kan ik makkelijk pakken. Soms gaat ze enorm showen maar dan wacht ik tot ze klaar is (duurt enkele seconden) en dan kan ik zo naar haar toelopen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 06:47

Ik hobbel met enige regelmaat achter die * fokmerries aan die zich dan niet willen laten pakken. (staan ze achter in het land en rennen ze weer naar voor) Ik merk nu wel als je gewoon vastbesloten op ze af loopt dat ze je dan een stuk serieuzer nemen Haha! Wedstrijdpaardje komt overigens altijd keurig aanhobbelen als ik hem roep Knipoog