lisiduna

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leuk of niet

lisiduna is leuk, goede ritten en coole paarden
16 (64%)
beter niet doen
9 (36%)

Totaal aantal stemmen: 25

Liesbethje

Re: lisiduna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 10:57

Afgelopen september een lang weekend daar geweest met Staros en september dit jaar gaan we weer. Paarden werden super verzorgd maar wij slapen (net als vorig jaar) in een stacaravan op een park daar 800 m bij vandaan Clown

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:05

We zijner vorig jaar een week geweest. Mijn paard stond er op stal. Hij werd er prima verzorgd en had een half open stal, wat ie schitterend vond. We zijn prima te woord gestaan en alles kon of mocht daar. Zelf zaten wij in een bungalowpark direct naast de stal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 19:10

Ik ben er een hele lange tijd terug geweest, en wat ik zag was niet al te best, en ik was toen al wel heel wat gewend ............. Ik hoop dat het nu beter is. Maar toen zag ik kreupele paarden met misselijkmakende drukwonden, met dikke duitsers naar het strand gaan........... werd Kimmie niet vrolijk van.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 20:17

Nou ik ben vandaag geweest, een strandrit gereden en het was erg leuk. Totaal incl. begeleidster waren we met 7 en we hadden allemaal hetzelfde niveau. Lekkere rit gehad en nog droog weer ook.
Manege is best veranderd sinds de laatste keer dat ik ben geweest.
De pony's staan nou heel ver achterin en de paarden staan nog in die donkere gang. Was op het erf heel veel ondergestroomd door harde regen. De zadels zagen er wel goed uit en de paarden hadden ook geen drukplekken. Het enige wat ik zag toen we terugkwamen was dat de stal nog niet was uitgemest, maar misschien werd dat nog gedaan.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 09:11

KiWiKo schreef:
Ik ben er een hele lange tijd terug geweest, en wat ik zag was niet al te best, en ik was toen al wel heel wat gewend ............. Ik hoop dat het nu beter is. Maar toen zag ik kreupele paarden met misselijkmakende drukwonden, met dikke duitsers naar het strand gaan........... werd Kimmie niet vrolijk van.

Ze zijn failliet gegaan en er zit sinds ruim een jaar een nieuwe eigenaar in. De vorige was echt hopeloos Huilen . Hoe het nu is heb ik geen zicht op.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 00:03

Nou hier ook een oude lisiduna gek Tong uitsteken
Ik heb daar leren rijden op broomy wouw dan heb ik het ook alweer over 27 jaar geleden pffffffffff
Ik leste op zaterdag om 12 uur in de zilveren trens les.
De leukste pony vondt ik broomy (had toen nog geen hang lip) en ik was ook helemaal weg van thriumph (noemde we piraat ivm zijn lidteken op zijn hoofd)
Als kind daar een geweldige tijd gehad, ook mijn man daar leren kennen mijn schoonmoeder werkte daar achter de bar Pling .
Tot 1996 zo beetje vast geroest gezeten daar, en zoveel leuke dingen mee gemaakt, echt geweldig, ook veel begeleiding gereden daar en dan meestal op andy, geweldig paard en erg snel Tong uitsteken
Heel vroeger werkte mijn schoonzusje op stal, de echte oude garde zal haar wel kennen ramona, en mijn schoonmoeder is bea.
Ik hoop hier wat reaktie te krijgen van oude Lisiduna klanten, wij noemde het ook wel deltaduna door alles wat je daar meemaakte.
Heel veel lol gehad vooral de laatste jaren daar met rianne, alex, monique, jeanet, frans, rob enz enz

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:02

ik heb ook een zomer op Lisiduna gewerkt,ik was toen 18 en ben nu 42 Haha! tijdje geleden dus al.

ik had als rijpaard Robber een donkere vos,best groot en hij stond in de box dier je van buiten moest openen bij de biks silo!

toen was de eigenaar Cor Kraaijenveld en Martha,leuke tijd geweest Ja

Bea en Mona ken ik ook en BNel werkte in de keuken. Haha!

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:14

Dat is dan nog voor de tijd van ramona (mijn schoonzusje) geweest.
Teminste dat denk ik,
Robber die ken ik nog wel, mijn broer reed altijd op miakel en een vriendin van ons op die bonte, kan niet op die naam komen, maar was echt een indianenpaard Knipoog en later reed zij op wisdom.
En dan kwam elke zomer iris op vakantie met woody Vingers aflikken
En dan met gerrit voor de kar naar dat bungalopark.
Was altijd bere gezellig daar.
Van mijn 8ste tot mijn 23ste elke zomer daar op de manege geweest en van van mijn 23 t/m mijn 25ste daar met paard gestaan (woonde toen in burgh-haamstede)
Toen de manege van cor en martha was heb ik daar een geweldige tijd gehad, maar na dat de manege verkocht werdt na het overlijden van cor is het hard achteruit gegaan, maar nu hoor ik gelukkig weer wat positieve dingen van lusiduna.
Ik hoop dat er hier meer oude lisidun gangers zijn leuk hoor over oude paardjes kletsen Haha!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:37

die bonte was dat Liberty?

wat namen die ik nog weet;

Daquira,en een merrie die veel op haar leek ook een vosbruine met bles,Liberty, Easter,Robber, die voor de kar liep die rode merrie Mona?, Vasco en Patrico van Cor,en verder kan ik de paarden wel voor me halen maar geen namen Knipoog
ik heb daar 1 zomer gewerkt,was keihard werken,en de weekenden ging ik naar huis.
na mij kwamen mijn vriendin Lieneke en nog een meisje.
ik sliep boven de voordeur in die smalle kamer. Haha!
ik herinner de nachtrit nog die ik samen met Cor gemaakt heb ik op Patrico en Cor op Vasco wat een drama is dat toen geweest
we gingen de dodemans route doen en over strand en ruiterpad terug,Vasco kende de weg niet maar die liep sneller dan de mijne dus Cor voorop Clown
is hij eerst tegen een boom aangereden waarbij zijn bril gevallen was en later nog een keer en toen hapte Cor in het zand.
maar gelukkig konden we er later gelukkig om lachen,Cor had wel een snee in z`n voorhoofd Knipoog

ik vond de oude manege veel gezelliger daar hing sfeer en dat mis je echt nu in dat nieuwe gebouw.

ik heb er een leuke tijd gehad, helaas is Cor erg jong overleden maar hij heeft geleefd Ja
en Bea werkte achter de bar, ze had in die tijd een vriend [ naam kwijt] donker halflang haar en deze was soms niet zo lief voor haar ,ze had toen weleens een blauw oog!

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:25

bea is dus mijn schoonmoeder en die vriend heete ton, daar is ze mee getrouwd maar hij is alweer een jaar 18 geleden overleden, ze woont nu samen met een hele lieve man (alweer 12 jaar)
Ik ken de pony,s beter dan de paarden, we hadden die 3 bruine broomy, bento en bambie.
en er was een sabine, beaty, thriumph, mona, jantien en natuurlijk gerrit, en later kawam er nog en shet bij goofy, en van de paarden die bonte was volgens mij evelin en dan ken ik miakel, marisca, wodca, widom, amber, blitz (maar dat is later volgens mij) en oldith voor de huifkar.
En idd het oude gebouw had echt veel meer sfeer, met nel in de keuken en dan als ze gedronken hadden cor en martha weer bonje, heb echt heel veel mee gemaakt daar, hihihihhi
Maar was echt een geweldige tijd, er kon en mocht daar best veel als je teminste met cor over weg kon , want voor mij is het altijd een geweldige man geweest, maar het kon ook echt een kl...zak zijn voor al met een slok op pffffffffffffff
Ik heb cor niet vaak op paard gezien, was vasco die bruine of was dat die zwarte die hij toen verkocht heeft aan die mensen die ook okayo hadden??of heete die zwarte nou pablo?? van die zwarte hing in het oude gebouw een foto dat hij steijgert in de buitenbak.
En cor heeft idd goed geleeft hihihihi en moet zeggen dat hij martha goed heeft achter gelaten Tong uitsteken
Wel grappig als ik zo lees en typ over die tijd van lus komen er weer heel veel dingen boven wat daar allemaal gebeurde zou er bijna een soap over kunnen schrijven Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 23:50

De laatste keer dat ik er geweest ben is denk ik 20 jaar geleden dus aan mij heb je even niets.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 07:58

mardjai schreef:
bea is dus mijn schoonmoeder en die vriend heete ton, daar is ze mee getrouwd maar hij is alweer een jaar 18 geleden overleden, ze woont nu samen met een hele lieve man (alweer 12 jaar)
Ik ken de pony,s beter dan de paarden, we hadden die 3 bruine broomy, bento en bambie.
en er was een sabine, beaty, thriumph, mona, jantien en natuurlijk gerrit, en later kawam er nog en shet bij goofy, en van de paarden die bonte was volgens mij evelin en dan ken ik miakel, marisca, wodca, widom, amber, blitz (maar dat is later volgens mij) en oldith voor de huifkar.
En idd het oude gebouw had echt veel meer sfeer, met nel in de keuken en dan als ze gedronken hadden cor en martha weer bonje, heb echt heel veel mee gemaakt daar, hihihihhi
Maar was echt een geweldige tijd, er kon en mocht daar best veel als je teminste met cor over weg kon , want voor mij is het altijd een geweldige man geweest, maar het kon ook echt een kl...zak zijn voor al met een slok op pffffffffffffff
Ik heb cor niet vaak op paard gezien, was vasco die bruine of was dat die zwarte die hij toen verkocht heeft aan die mensen die ook okayo hadden??of heete die zwarte nou pablo?? van die zwarte hing in het oude gebouw een foto dat hij steijgert in de buitenbak.
En cor heeft idd goed geleeft hihihihi en moet zeggen dat hij martha goed heeft achter gelaten Tong uitsteken
Wel grappig als ik zo lees en typ over die tijd van lus komen er weer heel veel dingen boven wat daar allemaal gebeurde zou er bijna een soap over kunnen schrijven Haha!

nu je de namen neerzet komt het weer boven Haha! idd heette hij Ton
maar dan is hij ook jong overleden zeg! Ach gut

en Oldith stond voor de kar, ik ben slecht in namen Bloos
dan waren Daquiera en Liberty het die op elkaar leken.

ja drinken konden ze goed daar Haha! ik keek mijn ogen uit met mijn 18 jaar Ja
maar ontzettend veel lol gehad

Vasco was een bruine en Patrico ook
Vasco was echt helemaal Cor z`n paard daar kwam niemand anders op.
deze stond in de buitenbox tegenover het gebouw en Patrico stond 1 ste box rechts als je de stal in kwam.

toen ik daar was waren er nog een man en vrouw en die vrouw[ paar jaar ouder dan ik] was van een of met haar paard gevallen en had iets aan haar rug overgehouden[als je een naam noemt weet ik het wel weer]ze had iig blond haar.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 10:56

Henk en Jolande ? Ze begeleidde buitenritten en zijn op zeer banketstaaf manier daar weggegaan. Jammer hoor, ze hebben daar erg veel geholpen en gedaan.Dat je dan zo rottig weggaat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 12:06

zou best kunnen dat hun het waren.
volgens mij waren ze allebei blond en hadden zelf ook paarden.

ik weet nog dat Cor het heel jammer vond dat hun weg gingen.

goh het is zooolang geleden,[ wat worden we al ou he?]

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:32

Van waneer was dat met henk en jolande?
Die namen zeggen me niet veel, maar ik ken wel een stel die veel begeleiden, maar weet niet of hun dat zijn Lachen
En mijn schoonzusje heeft veel op vasco gereden, toen cor zelf niet meer reed, en ik heb lopen denken en ik weet wie je bedoel, die toen met paard en al is omgevallen, maar kan echt niet op haar naam komen, stom he!!
En ja is echt allemaal al heeeeeeeeeeel lang geleden hihihihi maar we zijn toch zo oud als we ons voelen?!?!?!?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:15

ik heb daar gewerkt in 1983 en toen waren hun net weg.
ik heb ze nog wel een keer gezien toen ze een bakkie kwamen doen
en toen vertelde ze dat ze blijvend rugletsel had.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 15:47

wie ? want nu gaan er 2 door elkaar geloof ik, hahahaha. Ik heb nog steeds contact met Henk en Jolande, dat is iig een ouder echtpaar.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 16:03

heette ze niet Paula?

deze naam komt ineens in me op.

en ik ben 42 dan zijn hun zeker niet ouder dan 50 jr

maar de sfeer vond ik toen ik zo`n 5 jr geleden langs ging niet gezellig.
diegene achter de bar ,met lang donker haar ,daar hebben we toen wel mee gepraat
ben haar naam ook kwijt.
maar er hing geen sfeer Clown

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 12:45

In welke periode reden die henk en jolanda daar dan begeleiding??

En als ik mijn schoonzusje spreekt zal ik eens vragen hoe ze heete , maar bianca zegt mij niets.

Ik ben zelf al vanaf dat cor is overleden niet meer op lusiduna geweest, maar hoorde idd van iedereen dat er geen gezellige sfeer meer hing jammer hoor, ik hoop dat dat nu weer helemaal veranderd is met die nieuwe eigenaar.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 17:47

mardjai schreef:
In welke periode reden die henk en jolanda daar dan begeleiding??

En als ik mijn schoonzusje spreekt zal ik eens vragen hoe ze heete , maar bianca zegt mij niets.

Ik ben zelf al vanaf dat cor is overleden niet meer op lusiduna geweest, maar hoorde idd van iedereen dat er geen gezellige sfeer meer hing jammer hoor, ik hoop dat dat nu weer helemaal veranderd is met die nieuwe eigenaar.

als het Henk en Jolanfa waren was dat net voor mijn tijd.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:29

Henk en Jolande reden er zo'n 15-20 jaar terug ( jeee wat word ik oud !! Haha! ) begeleiding, grotere groepen deden ze saampies en anders deden ze het omstebeurt.
Jolande reed vaak op Malle en Henk op Kareltje of Joris.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:43

acacia schreef:
Henk en Jolande reden er zo'n 15-20 jaar terug ( jeee wat word ik oud !! Haha! ) begeleiding, grotere groepen deden ze saampies en anders deden ze het omstebeurt.
Jolande reed vaak op Malle en Henk op Kareltje of Joris.

dan waren hun NA mij gekomen en zijn dat niet diegene waarvan de vrouw met paard gevallen is en daar rugklachten aan over gehouden heeft.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:04

was dat niet Jeanet ?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:19

acacia schreef:
was dat niet Jeanet ?

had zij kort blond haar en haar man[ vriend?] heel kort haar?

toen ik daar kwam deed ik de buitenritten en de kar en mesten en voeren,was erg hard werken maar beregezellig
alleen s`nachts was ik daar helemaal alleen,dat was vooral in het begin best eng.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 12:53

Da's toch niet Monique dan ? Nee dat was later volgens mij, jeetje wat zijn er eigenlijk een hoop geweest Haha! ....Monique heeft ook kort blond haar.
Toen ik een jaar of 12 was, kwam ik daar alleen in de weekenden en vakanties buitenritten maken, dat is zo'n 26 jaar gelee.....welke tijd heb jij het over ?