Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Hoe reageer jij als je paard dreigt te gaan slaan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:26

als ze dreigen krijgen ze een UUUUHHH, of HHEEYY of iets in die trand.
Als ze uithalen hebben ze een probleem, dat weten ze ook, dus halen ze niet uit

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:31

Nou das toevallig dit topic.Ik heb momenteel problemen met het vangen van mijn verzorg ijslander, merrie, eigenwijs en zeer slim.Ze laat zich per definitie zeer moeilijk vangen in de wei en draait haar kont constant naar je toe zodat ik haar niet kan pakken.
Ze heeft vorige maand haar jonge verzorgmeisje een trap verkocht en die is nu bang, ik zelf was nooit bang voor haar, ging gewoon tegen haar kont aanstaan en liep dan met moeite door naar haar hoofd als ze mij niet te snel afwas (omdraaien etc).Nu komt ze dus rechtstreeks naar achteren, ik heb haar al een aantal tikken met het halstertouw verkocht, stem verheft etc maar het helpt niks.
Gisteren pakte ik een pluk manen beet maar ze rende weg en schopte mij, ze bokte naar achteren toe.
Gevolg: ik ben nu ook bang en heb geen zin om een schop te ontvangen.Ze weet het dondersgoed en komt nu gewoon naar achteren toe gerend met kont richting ons als we haar proberen te vangen.Ook op stal flikt ze dit kunstje nu.Ze dreigt met schoppen en ik ben bang dat ze het ook echt doet.Ze is ons de baas , ze weet dat we bang zijn.Ze is mij vaak te snel af, ik moet haar vanmiddag weer uit de wei vangen en zie er nu al tegenop.Eigenaar pakt haar zo omdat die gewoon ahcter haar kont gaat staan,die is niet bang.Ik weet dat ik moet doorzetten en gewoon achter haar moet gaan staan maar ik heb aan de andere kant ook totaal geen zin om een mep te ontvangen.
Eigenaar is er alleen s'avonds en geeft ons de schuld dat we bang zijn, dat de pony dat weet en daarom zo doet. Ik weet dat er een kern van waarheid inzit maar ik heb haar al zovaak aangepakt en dan wordt ze alleen maar banger en erger van...wat zouden jullie doen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:35

Ik laat mijn pony niet zomaar gaan als hij slaat. Ik loop hem net zo lang achterna totdat hij niet meer trapt en gewoon weg lopt voor mij. Op dat moment moet hij naar mij toe komen (ik sta gewoon stil dicht bij hem en roep hem) en hij komt altijd. Dan weet ik dat ik weer de baas ben.
Laat de pony niet zijn zin krijgen door hem weg te laten lopen als hij dat wil, hij moet weg lopen omdat JIJ dat wil.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:41

Welshcobfan schreef:
Ik laat mijn pony niet zomaar gaan als hij slaat. Ik loop hem net zo lang achterna totdat hij niet meer trapt en gewoon weg lopt voor mij. Op dat moment moet hij naar mij toe komen (ik sta gewoon stil dicht bij hem en roep hem) en hij komt altijd. Dan weet ik dat ik weer de baas ben.
Laat de pony niet zijn zin krijgen door hem weg te laten lopen als hij dat wil, hij moet weg lopen omdat JIJ dat wil.

Dit doe ik altijd Lachen
Maarja voorheen kon ik haar "drijven"waar ik heen wilde door achter haar aan te lopen, ze draait áltijd die kont naar je toe en draait zich dan razendsnel om de andere kant op.Voorheen vind ik haar door in te sluiten in een hoek dan gaf ze het op.Nu komt ze dus recht naar achteren "gerend" en komt ze alsnog uit doe hoek.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:22

Als ze dreigt, is vaak een stemverheffing wel genoeg.
Echt uithalen naar mij heeft ze nog niet gedaan gelukkig..

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:25

Thirsa_ schreef:
Als ze dreigt, is vaak een stemverheffing wel genoeg.
Echt uithalen naar mij heeft ze nog niet gedaan gelukkig..

Dat is het probleem juist, ik verhef mijn stem als ze dat doet, alleen ze kijkt er niet meer van op denk ik.Ze dreigde met echt trappen en heeft dit tweemaal tot nu toe gedaan.Gister bij mij, nu ben ik ook bang voor dr Huilen

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:52

Als ze alleen dreigen dan verhef ik eens goed mijn stem en laat ik weten dat hij het zeker niet in zijn hoofd moet halen naar mij uit te halen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:58

Eydis schreef:
Nou das toevallig dit topic.Ik heb momenteel problemen met het vangen van mijn verzorg ijslander, merrie, eigenwijs en zeer slim.Ze laat zich per definitie zeer moeilijk vangen in de wei en draait haar kont constant naar je toe zodat ik haar niet kan pakken.
Ze heeft vorige maand haar jonge verzorgmeisje een trap verkocht en die is nu bang, ik zelf was nooit bang voor haar, ging gewoon tegen haar kont aanstaan en liep dan met moeite door naar haar hoofd als ze mij niet te snel afwas (omdraaien etc).Nu komt ze dus rechtstreeks naar achteren, ik heb haar al een aantal tikken met het halstertouw verkocht, stem verheft etc maar het helpt niks.
Gisteren pakte ik een pluk manen beet maar ze rende weg en schopte mij, ze bokte naar achteren toe.
Gevolg: ik ben nu ook bang en heb geen zin om een schop te ontvangen.Ze weet het dondersgoed en komt nu gewoon naar achteren toe gerend met kont richting ons als we haar proberen te vangen.Ook op stal flikt ze dit kunstje nu.Ze dreigt met schoppen en ik ben bang dat ze het ook echt doet.Ze is ons de baas , ze weet dat we bang zijn.Ze is mij vaak te snel af, ik moet haar vanmiddag weer uit de wei vangen en zie er nu al tegenop.Eigenaar pakt haar zo omdat die gewoon ahcter haar kont gaat staan,die is niet bang.Ik weet dat ik moet doorzetten en gewoon achter haar moet gaan staan maar ik heb aan de andere kant ook totaal geen zin om een mep te ontvangen.
Eigenaar is er alleen s'avonds en geeft ons de schuld dat we bang zijn, dat de pony dat weet en daarom zo doet. Ik weet dat er een kern van waarheid inzit maar ik heb haar al zovaak aangepakt en dan wordt ze alleen maar banger en erger van...wat zouden jullie doen?

ik liep toch met lange zweep de wei in, als die pony me trapte sloeg ik toch een keer, levensgevaarlijk

Malibu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:02

Ja ik ook.. longeerzweep of zo..

als mijn paarden dreigen, daar ben ik daar niet van gedient dus zullen ze het zien ook. Maar ze weten dat he tniks helpt nu. Als ze maar iets proberen met dreigen,: bijten/slaan/schoppen, sla ik toch terug.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:07

@ eydis, zo'n pony zou ik wegjagen, gewoon lange zweep mee, en jagen maar, niet stil laten staan.
jij bent de baas, en zij niet.
en die mepjes of schreeuwen die je geeft die boeien haar niks, dat is wel duidelijk.
na het jagen mag ze pas bij je komen als jij het goed vind.
oke, wel eerst even overleggen met de eigenaar Knipoog

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:08

Eydis, levensgevaarlijk die verzorgmerrie, zal best dat ze nu helemaal begint omdat jullie bang zijn maar ik zou ook bang zijn van een pony die gericht naar je trapt. Zou ook denken dat er dan wat meer aan de hand is dan 'geen zin'.
Maar goed als de eigenaar je er niet mee wilt helpen is het verstandiger een andere verzorgpony te zoeken dit is gewoon hartstikke gevaarlijk. Paardrijden / verzorgen hoort wel leuk te zijn.

Nijnteee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:26

het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:29

Je bent me net voor Nikita.
Met een lange (longeer)zweep die wei in en meppen als ze slaat.
Trapt ze naar je? nog een keer!
Kom nou, wat is dit nu voor ongewenst aangeleerd gedrag?

Ik ben absoluut tegen geweld, vooral bij dieren, maar ik laat mezelf toch echt door niets of niemand bedreigen of slaan!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:29

eerst een flinke gil,

bij slaan of doorgaan met deigen een klap/schop. dan heb ik op dat moment geen medelijden en schop m gerust voor zijn reet!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:48

Nijnteee schreef:
het lijkt wel dat veel mensen hier niet kijken naar de fout die je zelf maakt, de pony kan er ook een reden voor hebben.. Iedereen zegt, 'metteen terug slaan/schoppen.'

Waarom doet de pony het dan niet bij de eigenaar???

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:49

omdat de eigenaar geen angst toont.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:50

Dat vind ik geen geldige reden voor de pony om te mogen slaan, sorry.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:53

omdat ik dnek dat dat een man is, die respect krijgt van de pony omdat die groter is en mss meer overwicht op de pony heeft
meteen afleren dat getrap in de wei, kom op zeg, je hoeft je niet te laten trappen door een paard.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:57

Mijn fjord heeft nog nooit gedreigd dus ik weet niet hoe ik daar op zou reageren. Mn shet echter heb ik idd een schop onder zn hol gegeven. Had hem net een halve dag en ik gooide hem los met mn fjord. Was even vergeten dat het een veulen was en niks wist. Baf ineens toen ik achterlangs liep (met een ruime bocht) Heb hem toen gelijk een schop gegeven. Daarna heeft hij naar mij niet meer getrapt. Wel naar de hoefsmid, maar dat kwam omdat hij waarschijnlijk door de fokkeer iets te hardhandig was vastgepakt met bekappen. Gelukkig is dt nu helemaal voorbij en vertrouwd hij de hoefsmid. En ik kan achterlangs lopen Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:01

trappen is niet alleen echt pijn hebben.
ik vind, paarden blijven paarden en het is meer iets van liever op de wei blijven staan of een dolletje maken.
mijn grote pony het er een handje van tijdens het longeren of uit de wei halen. puur dollen of dreigen van ik heb geen zin.
dat kan niet.
en dat mogen ze dan weten vind ik!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:09

Als ze dreigen met slaan (doen ze maar 1x) sla ik nog voor zij hebben kunnen uithalen Knipoog Dat mogen ze écht niet, zelfs niet gewoon dreigen! Das ook echt eenmalig, 1x dat gebeurt en ik zie aan hun kop dat ze zelfs maar van plan zijn te dreigen is een 'Durf es!!' genoeg Knipoog

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:10

Ezumii schreef:
Gelukkig heeft ze dat snel afgeleerd, stem verheffen was genoeg. Maar ben ook zeker niet bang een goede knal te geven..

Hier hetzelfde Lachen

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:11

wat krijgt ie me dan een gil! Haha!
En indien ie het zich echt waagt kan hi jzich een knal terug verwachten.
Gelukkig weten ze hier al dat ik met dat gedrag niet gediend ben!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:15

Ik verhef me stem! En dan weet hij het gelukkig al! En ja zo vaak schopt hij niet naar mij, eerder gezegt, hij heeft het nog nooit gedaan! *klopt af*

wizzards

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:23

Bij dreigen eerst waarschuwing en bij echt slaan, krijg ze gerust een flinke schop terug