Mag een jury afstraffen door fout van iemand anders?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mies7

Re: Mag een jury afstraffen door fout van iemand anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:24

Elaine schreef:
Waarom dan niet achteraf naar de jury?

En ik vind dat de jury er wel milder mee om had kunnen springen, maar aan de andere kant zit er de (niet echt handige) regel in de dressuur dat je je paard/pony onder alle omstandigheden onder controle moet houden.

Maar de beschreven situatie is een uitzondering. In dit geval was de jury verplicht de proef stil te leggen en de amazonde de kans te geven om de proef vanaf een bepaald onderdeel opnieuw te laten starten.

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:53

Ik vind het niet netjes van de jury, maar denk dat hij weinig keuze heeft. Ik zou het namelijk ook niet netjes hebben gevonden als je nog allemaal 6en had gekregen terwijl je, ook als is het door de omstandigheden, de onderdelen gewoon niet hebt laten zien. Want dan wordt je wel heel erg bevooroordeeld natuurlijk.
Maar veel netter was het geweest als je even had mogen wachten en gewoon opnieuw had mogen beginnen.

Voor de volgende keer weet je in ieder geval dat je beter meteen even naar de jury kan gaan, en verder neem ik aan dat bij jullie ook het slechtste resultaat in de selectie wegvalt, dus lekker rijden de volgende keer en dan komt het vast nog goed!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:02

haike schreef:
Erg jammer Sandra, dat wordt de komende 2 wedstrijden extra goed je best doen!
Zonde dat de jury er geen rekening mee heeft gehouden, vooral in de lagere klassen mogen ze dit best doen vind ik omdat je dan niet kan verwachten dat iemand al 100% controle heeft over zijn paard.

Naar mijn idee, en het dressuurreglement ,kan de jury in zo'n geval de proef even stil leggen, vreemde pony uit jouw ring, of kind van hoefslag, of hond vangen en uit de ring, of binnengewaaide paraplu uit ring, enz.(dit zijn dus praktijvoorbeelden -) en daarna, als alles weer ok is, kan jij je proef verder rijden, zonder dat jij in je punten hier iets van hoort te merken.
\Dit is hinder van buitenaf, kun jij niks aan doen, en helemaal als er een tweede pony door je ring komt denderen moet! de jury daar op reageren, in jouw voordeel=dus ring weer vrij maken zodat je ongestoord verder kunt.

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:06

beetje raar van dat andere meisje dat ze niet evn naar je toekwam...
maar hoe moet de jury GOEd kunnen jureren als jij niet naar hun toekomt met de vraag of je opnieuw mag?
sorry, maar ik vind niet dat je mag zeuren want dna heb je maar naar de jury heen moeten gaan.. want ik vind dat vanzelf sprekend

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 06:48

Jullie gaan er allemaal van uit dat degene die aan eht rijden is het initiatief moet tonen om naar de jury te gaan maar daar ben ik het dus echt niet mee eens! Een jury bepaalt wat er gebeurt en dus had het aan de jury moeten zijn om een gedeelte of de gehele proef over te rijden. Overigens had dit dus echt niet bij mij moeten gebeuren hoor, want ik stier zo de auto uit naar die andere ring om die andere jury erop te wijzen dat doorrijden van de amazone in kwestie gevaarlijk is, een pony die absoluut niet onder controle is, hoort niet op het wedstrijdterrein!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 18:52

daffodil schreef:
Jullie gaan er allemaal van uit dat degene die aan eht rijden is het initiatief moet tonen om naar de jury te gaan maar daar ben ik het dus echt niet mee eens! Een jury bepaalt wat er gebeurt en dus had het aan de jury moeten zijn om een gedeelte of de gehele proef over te rijden. Overigens had dit dus echt niet bij mij moeten gebeuren hoor, want ik stier zo de auto uit naar die andere ring om die andere jury erop te wijzen dat doorrijden van de amazone in kwestie gevaarlijk is, een pony die absoluut niet onder controle is, hoort niet op het wedstrijdterrein!

Daar ben ik het dus echt mee eens. Je kunt toch ook zo geen proef rijden en als jury zijnde had die gene ook er wat van moeten zeggen. Hun zien het toch ook ?
Ik had het laatst ook was aant galoperen in mn proef komt er zo iemand in mn ring rijden.. ik had er gelukkig geen last van maar ook geen sorry gekregen had ik dr wel last van gehad had zei t en de jury t ook te horen gekregen als hun niks hadden ondernomen.

PUCKxIERO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:33

Ze hadden dat andere meisje waarschijnlijk moeten diskwalificeren. Ik zou zelf meteen afstappen en naar de jury lopen, en vragen of zij het fijn zouden vinden als dat bij hun gebeurde. [maak je gene vrienden mee, maar je maakt je punt duidelijk!] Vork

Ilsex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:40

Het is inderdaad asociaal dat het meisje geen sorry heeft gezegt en daarbij dat de jury niet ziet dat het niet jou schuld is !! Het is jammer dat je niet naar de jury bent gestapt, maar het is niet jou fout dus de jury hoort het zelf te zien, ik sluit me aan bij de verhaaltjes boven mijn post. Vork . Maar oke om het samen te vatten het is dus niet jou schuld en jij bent er de dupe van ik vind het heel sneu voor je ! Ach gut

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:55

daffodil schreef:

Mijn dochtertje heeft ook een keer gehad dat een paard knetterhard door haar ring kwam denderen. Meisje was eraf gevallen. Jury twijfelde geen moment en stapte gelijk uit haar auto en zei dat ze even moest stilstaan. Daarna gewoon weer proef vervolgt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:25

VValar schreef:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Cinzano. Want als dat meisje tijdens haar proef uit de baan was gevlogen, zou ze al direct gediskwalificeerd zijn geweest. Ik weet niet hoe dicht die banen bij jullie op elkaar staan, maar vind het erg apart dat een combinatie zomaar bij jou in de ring kan belanden. Jammer dat de jury er ook niet iets van heeft gezegd overigens. Maar feit blijft wel dat jij je pony/paard ten alle tijden in de hand moet hebben. Dus ongeacht wat er gebeurt, moet de pony naar jouw gehoorzamen. Dit neemt niet weg dat dit een zeer vervelende situatie was.

Ongeacht wat er gebeurd moet jij je paard/pony in de hand houden???? Lekker makkelijk gezegd, maar in deze situatie volkomen misplaatst. De pony was in de hand, maar door een andere combinatie werd de proef verstoord, meerdere malen. Er zijn grenzen aan het 'in de hand houden'(vraag maar aan Anky, Aken vorig jaar, prijsuitreiking)
Deze combinatie kan haar proef niet onder gelijke omstandigheden afleggen als de andere combinaties. [b]En dus moet de jury ingrijpen!!! [/b]
Trouwens over in de hand houden ten allen tijde: Ik vind dit zo'n dooddoener van een opmerking.

rensjeenrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:42

ik heb het zelfde gehad ik was mijn proef aan het rijden en er lach een renbaan vlak naast waar ik moest rijden gaan er 4 ruiters die na mijn moesten in volle galop over de renbaan scheuren mijn pony verschrok er zo erg van dat dat ie ook even bij een ander in de ring zat maar er gebeurde gelukkig niks want zij was aan de andere kant aant rijden even later was weer veder gegaan komen ze weer voor bij gescheurd ik was net een volte aant doen die was ook helemaal verprutst.
kwam dat meisje naar mij toe van die renbaan actie vroeg ze en hoe ging je proef lekker gereden.
gelukkig hoorde dat de jury want het was bij hun auto en was ze laatst. de andere kwamen sorry zeggen en die deden de 2de keer niet mee ik heb zelf ook sorry gezecht bij dat meisje ook al was er niks gebeurt in de proef naast me

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:38

JumpingRider schreef:
maar eigenlijk vind ik dit niet eelijk van de jury.

Wat vinden jullie daar nu van?
.

Tsja ken de situatie verder niet maar persoonlijk als ik jureer en zoiets gebeurt dan vraag ik mijn ruiter te wachten tot de ramp in de ring ernaast weg is en dan laat ik mijn ruiter de proef verder rijden. Die paar minuten die ik dan uitloop, loop ik wel weer in. Vind ik wel zo netjes.

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 01:52

Pion schreef:
Vind het ook een beetje vreemd dat de jury niet even ingrijpt...
De proef bijvoorbeeld even stil legt en wacht totdat het meisje naast jou in de ring klaar is met 'vliegen'.
Eigenlijk had je direct na het rijden de jury hier nog even over moeten aanschieten of het bestuur oid.

Idd. !
Ik denk zelfs moet het bij mij gebeuren dat ik zelf gewoon zou stoppen.
In zo'n omstandigheden kun je gewoon geen correcte proef afleggen,
en dat zou elke jury toch moeten weten !
Wel zonde voor je dat je nu gezakt bent !

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:16

Ik heb het een keer gehad. Was in stap bij A, andere pony moest achter onze ring door om weer bij het inrijterrein te komen na haar proef. Pony schrikt, schopt de A stuk, die vervolgens tegen mijn pony's been aanvloog. Springt dus stukje de lucht in. commentaar: Verzet..
Zelfde proef moest ik afwenden bij K en keertwendingen maken, komt andere pony onze ring ingevlogen (alleen letters en balkjes in de hoeken) bij A en die ging blazend op de D stil staan. Ik wend dus eerder af, want kom niet op de goede lijn rijden, daar stond die andere pony.. Staat er als commentaar: Te vroeg afgewend.

Beide dingen een 3..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:27

daffodil schreef:

helemaal mee eens !!!!!!

belachelijk dat het tot 3 keer toe gebeurt, als ik de jury was geweest was ik na een keer idd al even naar collega gegaan om te vertellen dat het gevaar maar de ring uit moest.
je kunt er helaas nu niets meer mee doen,
maar als ik die mensen nog eens tegenkwam zou ik ze eens goed de waarheid zeggen, en als ze daarop boos reageren, zou ik eens door hun bak gaan galopperen Haha!

belachelijk dat de jury er niets van heeft gezegt,
maar je kunt toch een selectie wedstrijd laten vallen?
dan zorg je toch dat je de volgende weer goed rijdt Knipoog

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:33

Het is al een tijdje geleden, heb je er al wat van teruggehoord?

grt

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:02

Dat meen je niet... is die jury blind? Nouja ik vind dat je teminste effe die proef opnieuw had mogen doen hoor! Want dat vind ik totaal niet eerlijk! Ach gut

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:53

Lekker aardig zeg Gaaaap Als ik dat meisje was geweest had ik even wat voor je geedaan!

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 19:57

ik vind dat echt dom hoor !! ik zou gewoon naar die jury toe lopen en ff praten .......

maar jah ..