Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
liedje89 schreef:Fenn schreef:marktplaats of hier kijken op EA. Daar hebben ze altijd wel wat.
Ik weet niet hoe jouw voeten zijn en of je het prettig vind om met tweedehands laarzen te lopen. Anders zou ik denk wel goedkope laarzen zoeken die ook nog wel een beetje zitten.
marktplaats ken ik wel maar wat bedoel je met EA??![]()
ik heb ook bij de boerenbond bij mij in de buurt gekeken heeft iemand ervaring met deze winkel (zowel positief als negatief) ? die bij ons is een beetje klein maar ze hadden wel wat dingen.
.
Nouks schreef:Vervolgens zitten die caps veel te ver naar achteren op het hoofd, laat de sluiting bij de cap geregeld los, schoot er eens een cap los bij een val (na landing schoot cap af en die landde een metertje verder), die cap zat ook echt goed vast (checken we altijd).
Rhiannon schreef:Hoi Liedje,
Als je bij Concorde gaat rijden, zou ik eerst nog niets aanschaffen want je kan alles bij Concorde huren! (supercheap, is echt de moeite niet)
Chaps, Cap en zweep... zorg dan zelf wel voor goede schoenen (geen sportschoenen!).
Dan kun je rustig bedenken welke cap je fijn vindt en hoeveel geld je eraan wilt besteden...
) liedje89 schreef:Rhiannon schreef:Hoi Liedje,
Als je bij Concorde gaat rijden, zou ik eerst nog niets aanschaffen want je kan alles bij Concorde huren! (supercheap, is echt de moeite niet)
Chaps, Cap en zweep... zorg dan zelf wel voor goede schoenen (geen sportschoenen!).
Dan kun je rustig bedenken welke cap je fijn vindt en hoeveel geld je eraan wilt besteden...
ik wilde inderdaad graag bij concorde gaan rijden maar ik wilde eerst eigenlijk nog even kijken of dat met de afstand haalbaar is. (ik heb weleens op de site gekeken enzo maar nog geen contact opgenomen met de vereniging omdat ik bj de universiteit nog niet ingeschreven sta).
ik he er ook wel over na gedacht om die dingen te huren, maar als er staat een kleine vergoeding ga ik al snel uit van een paar euro per les. Als je dat dan alle lessen van een beginnerscursus zou doen ben je toch al snel tussen de 20 - 30 euro kwijt dan kan je voor 10 euro meer misschien al wel een eigen cap kopen, weet niet of ik dan niet liever het risico loop dat ik het niet leuk vind. als ik de cap dan niet meer nodig heb kan ik hem misschien nog wel via marktplaats verkopen. als ik het dan wel leuk vind dan moet je uiteindelijk zelf toch een keer een cap kopen.
Ik vind het trouwens ook niet zo heel fris om een cap te huren, ook paarrijden is een sport, waarbij je het waarschijnlijk best warm krijgt en er word dus ook gezweet met een cap op. (ik ben niet helemaal panisch voor andermans zweet of zo maar als het niet zo heel veel uit maakt heb ik liever een mooie nieuwe SCHONE cap.)
en als ik toch schoenen moet hebben kan ik misschien beter een paar (goedkope) laarzen kopen anders betaal ik toch nog iedere les voor de chaps.(de einige schoenen die ik heb met een hak zijn ballerina's die leken me niet echt geschikt)
Ballerina's zijn inderdaad niet geschikt, zoals ik zei zijn Jodhpurs niet zo erg duur en als je geen chaps wilt huren mag je ze ook gewoon alleen met kniekousen aandoen. Hiervoor heb je echt geen speciale paardrijkniekousen nodig. Ik heb altijd skisokken.Nouks schreef:Cap in ieder geval niet bij de Lidl of Kruidvat ofzo kopen! Die zijn goedkoop, soms zelfs goedgekeurd, maar vallen binnen de kortste keren van ellende uit elkaar en zoiets wil je niet op je hoofd hebben als je eens van je paard valt, lijkt me! Investeer gewoon een beetje in een veilige cap (bij ruitersportzaak), kost een beetje meer, wel zo verstandig.
liedje89 schreef:weet iemand een goede ruitersport zaak die vanaf ongeveer het station helmond brouwhuis (daar woon ik vlak bij) op de fiets bereikbaar is???
ik heb wel in op internet gezocht maar nog niets gevonden.
oomens schreef:Ik ben zelf afgelopen april begonnen aan de beginnerscursus bij ESRV Concorde en het lenen van materiaal is er inderdaad niet duur.
Volgens mij hebben degenen die een zweep nodig hadden deze altijd gratis kunnen gebruiken en als schoeisel kun je zeker de eerste paar keer gewoon rubber regenlaarzen (boerenbond) gebruiken. Daarnaast is er bij CVS Ruitersport een beginnersset te koop (broek, laarzen, veiligheidscap en zweepje) voor €79,95. Het vervoer in busjes van en naar de manege wordt tijdens de beginnerscursus door het sportcentrum betaald.
liedje89 schreef:Een van de helmen die heel goed uit de test komt (voor zowel veiligheid en Comfort) is juist een helm die je versteld met een draai knop(er staan zoiezo wat meer verstelbare bij het keurmerk Goed). Nou vraag ik me dus af: Is het nou wel een slechte keuze om een verstalbare helm te kopen?? zouden ze misschien net wat beterzijn omdat je de pasvorm wat beter aan je hoofd kun aanpassen of juist minder veilig omdat je een groot risico loopt als het verstelmeganisme kapot gaat enje cap dan sneller af schiet.![]()
Ik heb trouwens wel een goede ritersport winkel gevonden via een vriendin, ik ga een keer met haar mee als ze er toch moet zijn (denk niet dat ik nu al iets koop hoor.). De winkel zit in bakel maar toch bedankt voor de tips Vonnie84.
liedje89 schreef:Nou vraag ik me dus af: Is het nou wel een slechte keuze om een verstalbare helm te kopen?? zouden ze misschien net wat beterzijn omdat je de pasvorm wat beter aan je hoofd kun aanpassen of juist minder veilig omdat je een groot risico loopt als het verstelmeganisme kapot gaat enje cap dan sneller af schiet.