Tips voor proef L1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyShot

Re: Tips voor proef L1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-07 08:42

Ik heb dus verhaal gehaald bij mijn instructrice en er schijnt dat er die dag geen goede jury was, sommige kinderen hadden tegen de 250 punten en heleboel 10en in hun lijst. Terwijl anderen heleboel onvoldoendes hadden. Ach gut Die jury komt er de volgende keer dus niet meer.
Maar ik blijf mijn lekkere gevoel beethouden en we gaan gewoon hard trainen voor de volgende keer, ze loopt al wat meer aan de teugel maar als je maar een kwartier losrijden hebt doet ze het wat minder.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 11:43

eefffiejjj schreef:
Ik heb dus verhaal gehaald bij mijn instructrice en er schijnt dat er die dag geen goede jury was, sommige kinderen hadden tegen de 250 punten en heleboel 10en in hun lijst. Terwijl anderen heleboel onvoldoendes hadden. Ach gut Die jury komt er de volgende keer dus niet meer.
Maar ik blijf mijn lekkere gevoel beethouden en we gaan gewoon hard trainen voor de volgende keer, ze loopt al wat meer aan de teugel maar als je maar een kwartier losrijden hebt doet ze het wat minder.

Zo'n jury wil ik ook wel eens tegenkomen Clown

PacinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:37

Je kan ook gewoonl anger gaan inrijden toch:D
Die tijd mag je helemaal zelf bepalen..

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:41

PacinoLover schreef:
Je kan ook gewoonl anger gaan inrijden toch:D
Die tijd mag je helemaal zelf bepalen..

Ik denk dat het hier niet mogelijk is omdat het om een onderlinge wedstrijd ging Knipoog

CJLW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:32

Het is niet echt een groot verschil met de B; ik vond de L1 naar L2 zelfs een grotere stap. Het enige verschil is het wijken en de middengalop, en misschien ietsje meer oprichting.

kimmiej9189

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 18:59

Ik heb je proef niet gezien, dus ik kan niet gaan oordelen. Een manege pony heeft vind ik al vaak een nette proef gelopen als hij zijn onderdelen gewoon netjes beheerst en met de juiste lijnen gelopen heeft. Dat afgebogen lopen etc, dat doen er maar weinig op de manege. Over je proef ga ik dus niet oordelen. Verder ALS jij die onderdelen wel gedaan hebt, en de jury zegt van niet, dan is dit zeker belachelijk, ik persoonlijk was direct naar de jury terug gegaan met mijn coupon.

Dat een ander meisje eerste werd, waarvan de pony eruit geschoten is.... kan kloppen. Hoeft niet zo te zijn, maar als ze inderdaad, andere onderdelen wel super rijdt, kan ze toch hoog geeindigd zijn. Zo heb ik ook ooit in de prijzen gereden terwijl mijn pony midden in de proef kolder in dr kop kreeg en de ring gewoon uitging zelfs. De rest van de proef verliep echter vlekkenloos, dus die 4 en -2 waren zo weer opgekrikt..... als de pony er echter iedere keer tussenuit kneep en alleen tegen de hand zou zijn geweest, ja , dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Tip: Je geeft het zelf ook al aan, maar probeer echt op je houding te letten, liever verder achterover dan voorover (al is het natuurlijk de bedoeling dat je recht zit Knipoog ). Probeer daar eens een lesje steeds op de focussen, iedere paar passen weer even nadenken ; zit ik recht. Vraag ook aan je instructrise of dat ze je helpt eraan te herinneren. Dat verstoort het gehele plaatje namelijk, dan lijk je veel minder een met je pony, terwijl het vrij gemakkelijk op te lossen is.

Verder, vooral veel plezier in het rijden hebben, en ja, met manege pony's blijft het natuurlijk altijd een stuk lastiger omdat je minder inrijd mogelijkheid hebt en er meerdere mensen op dezelfde pony rijden. Veel succes alvast met je volgende proef!

Oja, betreft het harder lopen, probeer zwaar en diep te gaan zitten, en langzaam licht te rijden. Veel overgangen terug maken en de kunst om haar bij de gangen vooruit, niet onder je uit te laten rennen, maar haar beheerst wat vlotter te laten gaan, dan krijg je haar ook gemakkelijker weer terug. Verder inderdaad niet continue aan de teugels hangen, maar kleine ophoudingen maken, en op tijd weer ontspannen, gaat ze weer sneller, weer die ophouding maar daarna ook direct weer die ontspanning.

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:03

aan het begin gelijk hard gaan werken ,
veel overgangen maken , en natuurlijk veel oefeningen rijden
voltes verkleinen zal ze ook langzamer van moeten , en dan weer vergroten ,, en dan als je vergroot zachtjes weer je tempo opzoeken