Zadel VERKOCHT,, na 2maanden ineens het volgende

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roest

Re: Zadel VERKOCHT,, na 2maanden ineens het volgende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:00

zazoeyou schreef:
roest schreef:
Het zadel kan best stuk zijn, helemaal als je je bedenkt dat het kinderen zijn die ermee omgaan Knipoog

Ja,, maar dan nog,, ZIJ zegt : er zit een ijzer plaatje om de boom heen,,
Dus volgens haar WAS hij al kapot Huilen

Zij zegt..... heeft ze foto's gestuurd? En zo ja, neem eens contact op met jou zadelmaker of de fabriek wat hier de oorzaak van kan zijn. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:04

misschien heeft jouw zadelmaker nog wel ergens een bonnetje in zijn systeem staan van jou.. dan kan hij hem zo weer voor je uitdraaien Haha!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 01:05

roest schreef:
Het zadel kan best stuk zijn, helemaal als je je bedenkt dat het kinderen zijn die ermee omgaan Knipoog

Dus volgens haar WAS hij al kapot Huilen[/quote]

Zij zegt..... heeft ze foto's gestuurd? En zo ja, neem eens contact op met jou zadelmaker of de fabriek wat hier de oorzaak van kan zijn. Knipoog[/quote]

NEE geen foto's,, ik moest maar bellen met die zadelmaker van haar Bloos
Tja ,, kijk,, IK weet 100% zeker dat het een perfect zadel is,, ik bedoel kom op zeg,, na 2 maanden ineens zn reactie??

Wat kan ik nu beste in het mailtje zetten,,

aan de telefoon bleef ik heel netjes en rustig,, ik zei haar dus gewoon dat het zadel goed is,, en dat ik het niet terug neem..
Ook zei ik dat als het zo bleek te zijn bij AANKOMST zadel dat boom kapot was,, dat ik hem DIRECT terug had genomen(niets zo belangrijk als een passend/goed zadel) maar hallo,,2 maanden later ???

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:08

LimaGentle schreef:
misschien heeft jouw zadelmaker nog wel ergens een bonnetje in zijn systeem staan van jou.. dan kan hij hem zo weer voor je uitdraaien Haha!

Ja dat zou ik ook proberen!

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 01:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kijk om dit zadel ging het,, compleet met nieuwe singel met elastiek en nieuwe beugels en riemen..(foto's vond ik toevallig in oud topic op bokt Haha! )

Met deze tekst erbij :Zwart springzadel

Stubben siegfried extra 17'5inch
Vierkante lepel,, super veel wrong voor en achter(knopwrongen)

Medium boommaat ,, heeft bij mij op verschillende paarden en pony's gelegen,,paste overal op ook paarden met hoge schoft(haflinger/fjord/fries uitgesloten die zijn net iets te breedt waardoor zadel ging kantelen)

Perfecte staat.... 6 maanden geleden opgevuld en singelstoten vervangen..

Heeft alleen de normale gebruikerssporen...

Zadel is 8 jaar oud,, compleet met singel met elastiek(ZGAN),, en zadelhoes(als nieuw)
Beugels en beugelriemen met nieuwe antislip blokjes in de beugels(zwart)*D

Foto's moet ik nog maken,,

Reageren alleen als je serieus geintresseerd bent..
Vraagprijs INCLUSIEF verzenden €650,- euro(of aannemelijk bod)

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:22

zazoeyou schreef:
roest schreef:

Dus volgens haar WAS hij al kapot Huilen

Zij zegt..... heeft ze foto's gestuurd? En zo ja, neem eens contact op met jou zadelmaker of de fabriek wat hier de oorzaak van kan zijn. Knipoog[/quote]

NEE geen foto's,, ik moest maar bellen met die zadelmaker van haar Bloos
Tja ,, kijk,, IK weet 100% zeker dat het een perfect zadel is,, ik bedoel kom op zeg,, na 2 maanden ineens zn reactie??

Wat kan ik nu beste in het mailtje zetten,,

aan de telefoon bleef ik heel netjes en rustig,, ik zei haar dus gewoon dat het zadel goed is,, en dat ik het niet terug neem..
Ook zei ik dat als het zo bleek te zijn bij AANKOMST zadel dat boom kapot was,, dat ik hem DIRECT terug had genomen(niets zo belangrijk als een passend/goed zadel) maar hallo,,2 maanden later ???[/quote]

Wat dacht je van: Als je zit met geldproblemen dan zijn er diverse instanties die je hiermee kunnen helpen.... ik noem maar wat Schijnheilig

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:30

roest schreef:
Wat dacht je van: Als je zit met geldproblemen dan zijn er diverse instanties die je hiermee kunnen helpen.... ik noem maar wat Schijnheilig

Dit lijkt me wel het domste wat je kunt zeggen Clown
Ik zou gewoon netjes een mailtje opstellen waarin je haar wijst op haar rechten als koper van 2de hands spullen( bekant geen rechten dus) en dat je onder geen beding het zadel terug neemt omdat jij zeker weet dat je het in nette staat op de post hebt gedaan en niet weet wat zij ermee hebben gedaan.
Geen verwijten en zeker niet beledigen.
Misschien heeft ze gelijk en misschien ook niet.
Maar er zitten nou eenmaal risico's verbonden aan ongezien 2de hands spullen kopen.
Op een foto kun je niet zien of een boom wel of niet kapot is en als ze geen risico had willen nemen had ze em aan huis bij je moeten afhalen.
maar nogmaals,handel dit netjes en met wederzijds respect af.
Het paardenwereldje is klein en als je ooit nog iets wilt verkopen zit je niet op een slechte/associale naam te wachten Knipoog

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:55

Een ijzeren plaatje op de boom klinkt als een oude reparatie aan de boom, als er daadwerkelijk zo'n plaatje overheen zit is de boom ooit stuk geweest (waarschijnlijk het kopijzer gebroken).
Als dat niet bij jou is gebeurd, dan is het waarschijnlijk geweest bij degene waar jij het zadel van hebt gekocht. Kan dus heel goed zijn dat de koopster gelijk heeft w.b.t. de boom, echter is die niet meer kapot maar gerepareerd (in hoeverre zo'n reparatie verstandig is gaat het hier niet over) en kapot geweest.

Ik zou haar antwoord afwachten, en laat haar maar uitzoeken wat haar rechten zijn. Grote kans dat jij niet verplicht zal zijn het zadel terug te nemen, omdat ze er pas na 2 maanden achterkomt, en technisch gesproken is de boom niet kapot maar gerepareerd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 02:34

En wie weet hoe het contact is tussen haar en haar zadelmaker? Misschien hebben ze het zadel zelf laten kletteren, nu vervolgens laten maken en hebben ze gedacht: 'we kunnen natuurlijk proberen de schuld bij de verkoper in de schoenen te schuiven', zou haar toch een dot geld schelen.

Ik zou haar -als ik jou was- gewoon een nette mail sturen dat ik niet van plan zou zijn om het terug te nemen en succes wensen met het uitzoeken van haar rechten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 06:27

laten we aannemen dat de boom idd in het verleden is gerepareert met behulp van een stalen brug....
So what? Mij auto is ook tweedehands en de originele uitlaat en banden zijn ook ooit vervangen.... Maar dat wil niet zeggen dat de banden die er nu onder zitten niet voldoen! En als mijn dynamo stuk gaat en de garage verteld me dat er al een gereviseerde inzit en dat ik nu een nieuwe moet kopen, dan kan ik niks daarvan verhalen op de vorige eigenaar, die gereviseerde heeft prima gewerkt! Een 2e hands zadel mag echt wel een reparatie in het verleden hebben gehad, of jij, als verkoper, dat nou wel of niet kon weten heeft geen enkele invloed op de overeenkomst.

Ze kan alleen garantie claimen op nieuwe spullen niet op iets dat 3e hands is gekocht. Tenslotte heeft deze reparatie al 4 jaar zich prima gedragen omdat jij nooit ergens last van hebt gehad.

Dat de boom nu weer is gebroken ligt m.i. niet aan de reparatie maar aan een ongeval met dit zadel!

Niets mee doen, wijs op jouw rechten en haar onderzoekplicht voor aanschaf van spullen, voordat ze ze koopt en niet 4 maanden NA aankoop! Dat zal die zadelmaker haar ook wel vertellen.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 06:58

Ik heb het zadel 5 en half jaar gehad,,NOOIT NIKS mee gehad Pling

Ik heb het zadel toen gekocht van kennis,,zadel was 3 half jaar oud..(a 950euro Knipoog )

Bij mij is hij altijd in super conditie geweest,,altijd SUPER onderhouden,, en optijd opgevuld en singelstoten 1x laten vervangen(alle 6)..

Ik wacht eerst haar mailtje(die ze mij nog zal sturen) even af voordat ik haar iets terugstuur..

Ik hoop(dat zij met haar nachtje slapen) zelf ook wel zal weten/snappen dat WAT ER OOK is gebeurd in die 2maanden IK er niets aan kan doen Ach gut

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:01

Gewoon duidelijk maken dat je geen contact meer wil, het zadel was goed en nu achteraf geen gezeur daar over.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 07:13

marleen_usar schreef:
Gewoon duidelijk maken dat je geen contact meer wil, het zadel was goed en nu achteraf geen gezeur daar over.

Ik stond gewoon met open mond toen ik haar hoorde praten..

Enige wat ik zei was: zadel is goed,,en dat kan niet en dit en dat.. Bloos
Ik was nogal geschokt toen ik het hoorde,, heb haar wel gezegt dat ik hem niet terug neem na 2 maanden..

Zij zegt dus dat het niet uitmaakt of dat pas na 2 maanden is of 6maanden,,zadel had ze gekocht als goed!!

Tja,, ze zei zelfs nog : als we hem niet hadden weggebracht voor opvullen wisten we het ook niet Knipoog TJA ...

MAAR,,iemand hier ooit meegemaakt dat het opvullen van een stubben zadel het HELE zadel blootgelegd wordt van de zitting/boom???

Ik heb dat zadel diverse keren laten bijvullen/opvullen,, maar dat deden ze altijd via onderkant zweetblad,,,

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:26

zazoeyou schreef:
MAAR,,iemand hier ooit meegemaakt dat het opvullen van een stubben zadel het HELE zadel blootgelegd wordt van de zitting/boom???

Ik heb dat zadel diverse keren laten bijvullen/opvullen,, maar dat deden ze altijd via onderkant zweetblad,,,

ja hoor alleen maar Cool
als je een zadel goed wil vullen hoor je de onderkussens eraf te halen
want pas dán kun je overal goed bij!!

Via de onderkant is geen vakkundige manier van vulllen
Soms snijden ze zelfs een extra vulgat in je zadel
Om het maar niet open hoeven te maken zodat ze het zadel via dat gat kunnen vullen
Zeker bang dat ze het zadel niet meer in elkaar krijgen Clown

je zou haar een net mailtje kunnen sturen dat je het erg vervelend vind dat de boom niet in orde blijkt en je (zover je dat weet), haar een prima zadel hebt verkocht

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:32

zazoeyou schreef:

Even flauw: nooit niks betekend alls je goed leest dat er wel wat is geweest. Je geeft duidelijk aan dat er nooit iets mee gewwest is.
Kijk uit hoe je schrijft op openbare fora, het kan tegen je worden gebruikt. Er lezen mogelijk miljoenen mensen mee. (bij wijze van...)
Als koper heb je de verplichting om de aan te kopen waar te controleren op deugdelijkheid en staat van onderhoud. Dat kan je zelf beoordelen of laten beoordelen. Zij heeft te kennen gegeven dat het zadel goed is door haar mail.
Bovendien al zou de boom bij aanschaf gebroken zijn dient ze dit direct te melden en niet na twee maanden gebruik.
Daar komt nog bij dat het via post is verstuurd zij dus bij aanschaf van het zadel niet heeft gecontroleerd wat en hoe met dit zadel.

Volgens mij sta je in je recht. Maar vraag eens informatie bij je rechtsbijstands verzekering. Voor daadwerkelijke zaken maar ook voor informatie en advies. Daar betaal je je premie voor!

** Unamie: volledig mee eens!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:33

Niet terugnemen, want ze was er toch zo blij mee?
Als die boom dan al kapot zou zijn had ze dat allang gemerkt, nee hoor ik geloof dat ze het gewoon zelf kapot hebben gemaakt..

Dus jij hoeft niet na te denken over haar rechten want die heeft ze dus niet. Knipoog

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:35

Ik zal er geen contact mee zoeken.. klikt als een wanhopige daad om dr geld terug te krijgen waar ze geen recht op heeft.. owjah dan wil ik ook ff mijn geld terug voor mijn fjord die ik 5 jaar geleden heb gekocht en nu artrose heeft Vork neej geen contact mee op nemen als ze heel serieus is neemt ze weer contact met jou op en vertel je dr gewoon dat ze geen bewijs heeft dat het zadel niet gewoon bij haar stuk gegaan is.. probleem opgelost!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:43

Ik zou een duidelijke mail schrijven waarin ik de zaak uitleg (zelfde dus wat je al telefonisch hebt gezegd).

Vergeet niet te melden dat voor de verkoop je nog een check hebt laten doen en dat jij natuurlijk ook niet weet wat er in die twee maanden gebeurt kan zijn met het zadel.

Liever niet suggereren dat het hun schuld is, maar je mag best subtiel laten weten dat er geen achterhalen is of de boom bij verkoop al kapot was aangezien dit ook in de twee maanden dat het zadel al in haar bezit was heeft kunnen gebeuren.

Aangezien dat niet te achterhalen is en jij hebt voldaan aan je plicht om een zadel in goede staat te verkopen, kun je dus laten weten dat je besluit is om het zadel niet terug te nemen.

Succes met afhandelen, gewoon even één mail met duidelijke uitleg aan wagen. Als je namelijk niet meer reageert zal dat opgevat worden als ontwijkend gedrag omdat je schuldig lijkt te zijn. Verder ook juist niet een ontzettend lange mail tot in de details, want dan lijkt het alsof je excuses verzint. Een korte, bondige en duidelijke mail lijkt mij het beste.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:51

Let op dat als je haar een mail stuurt je er goed over nadenkt wát je schrijft. Dat ze later geen dingen tegen je kan gebruiken Lachen

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:56

Dat zadel zou ik nooit terug nemen. Als ze dat nou op het begin zij maar na 2 maanden!?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 10:28

Ehm, misschien een beetje dom wat ik nu ga zeggen...
Zat er een houten boom in dat zadel?
Ik heb zelf een oud springzadel met een houten boom. Over dat hout zit ook een ijzeren plaatje heen. Hoort dat niet gewoon zo bij houten bomen? Kan zijn dat dat in dit geval ook aan de hand is. Nogmaals, ik weet niet of dit zo hoort, maar bij mij zit het wel zo.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 11:24

harnessmaker schreef:
zazoeyou schreef:

Even flauw: nooit niks betekend alls je goed leest dat er wel wat is geweest. Je geeft duidelijk aan dat er nooit iets mee gewwest is.
Kijk uit hoe je schrijft op openbare fora, het kan tegen je worden gebruikt. Er lezen mogelijk miljoenen mensen mee. (bij wijze van...)
Als koper heb je de verplichting om de aan te kopen waar te controleren op deugdelijkheid en staat van onderhoud. Dat kan je zelf beoordelen of laten beoordelen. Zij heeft te kennen gegeven dat het zadel goed is door haar mail.
Bovendien al zou de boom bij aanschaf gebroken zijn dient ze dit direct te melden en niet na twee maanden gebruik.
Daar komt nog bij dat het via post is verstuurd zij dus bij aanschaf van het zadel niet heeft gecontroleerd wat en hoe met dit zadel.

Volgens mij sta je in je recht. Maar vraag eens informatie bij je rechtsbijstands verzekering. Voor daadwerkelijke zaken maar ook voor informatie en advies. Daar betaal je je premie voor!

** Unamie: volledig mee eens!

Ik begrijp je standpunt,, maar ik meen het echt uit grond van mn hart dat ik alleen 1x singelstoten heb laten vervangen(6 stuks) en paar keer heb laten opvullen in de loop der jaren..

Brando12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 12:23

Hoi,

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk is naar jou zadelmaker gaan en vragen of hij schriftelijk een bewijs wil afleveren dat het zadel in perfecte staat was. Gebruik eventueel foto's of dergelijke van toen je het zadel te koop hebt gezet waaruit men toch kan afleiden dat het zadel is een meer dan behoorlijke staat was... aan een foto is het natuurlijk moeilijk af te leiden of er al dan niet is mis was met de zadelboom maar dit had je zadelmaker toch wel opgemerkt denk ik. Maar aan de foto's kan je toch al zien dat het zadel in goede staat was!
Ik denk dat ze dit zadel zelf hebben laten vallen en nu proberen van het in jou schoenen te schuiven, ik zou het zadel ook niet terugnemen zoals wel meer mensen al hebben aangeraden in dit topic...

Die vrouw is in mijn ogen niet in haar recht, maar ik zou niet zomaar een e-mail beginnen sturen, misschien moet je eerst raad vragen bij iemand over de rechten en plichten van verkoper en koper...

Nuja, ze kan wel zeggen dat het zadel in slechte staat is maar heeft ze daar een concreet bewijs van dat het al zo was wanneer ze het kocht, ze kan je alles wijsmaken maar je moet je vooral niet in de maling laten nemen...
Dat is de raad die ik je geef... Cool veel geluk!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:07

Wat vervelend zeg zulke kopers, Het zadel kan natuurlijk ook daar kapot gegaan zijn ern wil ze het op jou verhalen.
MIsschien is er wel een paard achterover geklapt en brak de boom, waardoor naar voren kwam dat de boom ooit gemaakt is geweest. Ik zou zeker niets doen en zeker het zadel niet terug nemen.
Ik zou wel even navragen Wat jou plichten zijn maar ik denk niet dat je je daar druk over hoeft te maken, er zitten geen eigendomspapieren bij een zadel, zoals bij een paard.
Ik zou ook niet zomaar over en weer gaan mailen en je gewoon stil houden en afwachten wat ze gaat doen. Pas als ze een proces gaat beginnen zou ik actie ondernemen. Maar dat doet ze niet want die tijd heeft ze niet en waarschijnlijk ook het geld niet.

Ojaa ga vooral niet in discussie want ze gaat je gevoel bespelen ben ik bang.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 14:56

jeetje wat een situatie zeg! er komen wel erg goede tips naar voren, en ik heb er ook eentje. kijk bij je box verzonden berichtem/items. daar staan als het goed is al je verzonden berichten van een bepaald peeriode. wie weet staan de berichten van deze dame er ook nog en kun je zo je bewijzen bij elkaar sprokkelen dat ze wel degelijk tevreden was.