Wat voor rijbroek voor steviger persoon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor rijbroek voor steviger persoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 11:51

Ik heb een superfijne van Eurostar, model jumper ofzo? Maar eurostar valt heel verschillend... Die broek is ookal een jaar of 5 oud (en nog steeds 1 van de fijnste die ik heb)

Verder laatst een pikeur montana gekocht en die zit ook heel mooi, was 130 euro ... Staat mooi, en zit heel goed, alleen is dikke stof en als je ((licht)knellende) rijlaarzen hebt (:o) dan staan de naden wel in je vel... Met jodphurs heb ik daar geen last van

Ik heb er ook een paar van Global en Harry's horse en HKM, maar wat een flutbroeken zijn dat zeg... Ik heb vrij lange benen schijnbaar, en die stoppen 10 cm onder mijn knie... Voor de rest hangt het kruis halverwege mijn bovenbenen, waardoor ik niet echt lekker in het zadel zit.. Maar ze vallen wel vrij groot, (mt. 46, maar ze zitten ruim!) Voor de rest zitten ze ook niet mooi...
En die global wordt in de was ook heel lelijk!
Verder valt Anky ook groot, en zitten superlekker! heb twee ANKY broeken! Maar waren wel allebei 180 eurie...

Ikzelf heb nogal bepaalde rondingen Gaaaap Dus een herenmodel zit bij mij echt voor geen meter, (zijn veels te recht! ) Maten gaan wel tot wat groter dan bij dames, dus als je 'recht' gebouwd bent is het mss wel een oplossing..

Ik heb van de meeste paardrijbroeken die hier staan maat 44, behalve de pikeur die is een maat groter Lachen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:57

mijn hkm is toch echt super lang (ben zelf 1.82 dus heb meestal te korte broeken) maar deze komt tot over mijn enkels

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:03

Gister ben ik bij Divoza geweest en het was weer hopeloos, ze maken die Mondoni broeken maar tot en met maat 44 Hamer en dan vallen ze nog klein uit ook. Verder hadden ze bijna niks groter dan maat 44
Ik ben niet van plan om 100 euro of meer uit te geven aan een rijbroek die ik maar een paar maanden pas.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:07

ik heb een hkm maat 46 voor 79 euro
met leren zitvlak

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:09

Heb een Harry's Horse en die past me goed (ben ook niet echt bepaald de slankste Bloos )

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:11

Waar halen jullie ze dan? Bij Divoza hadden ze echt niks.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:28

Trutje, de Mondoni Afrika staat op de Divoza website t/m maat 50 (met leren zitvlak) Lachen Hebben ze die niet in de winkels dan?

Welke rijbroeken hebben jullie met leren zitvlak? Ik heb van HH en schumacher aangehad, maar die waren echt vét te klein en te kort Verdrietig

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:36

Horka Atlanta met (kunst)leren zitvlak. Euro of 60, en zitten heerlijk!
Zijn wel aan de korte kant, dus niet voor hele lange mensen. Gelukkig ben k niet zo lang.... Haha!

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:31

Dioxide schreef:
Trutje, de Mondoni Afrika staat op de Divoza website t/m maat 50 (met leren zitvlak) Lachen Hebben ze die niet in de winkels dan?

Wat raar, ik zie het staan. Het meisje dat hielp heeft daar helemaal niets over gezegd Hamer

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 06:19

bij de ruitershop in harmelen
hkm mt 46 met leren zitvlak

knipperlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 12:04

Ik heb eurostar met leren vlak! Echt een fijne broek!! Knipoog

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 12:06

trutje schreef:
Dioxide schreef:

Wat raar, ik zie het staan. Het meisje dat hielp heeft daar helemaal niets over gezegd Hamer

De mondoni afrika mt 50 hangt in het chocobruin en donkerblauw in de winkel (iig in Heteren)

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:39

ik ben ook wat steviger en heb rijbroeken van eurostar zitten heerlijk met stekzakken
ik heb er een leren zitvlak op dat door loopt tot enkels, dit rekt niet mee
bij mij zitten ze perfect, normale klding maat van mij is obngeveer 40/42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:42

om eerlijk te zijn vind ik 40/42 niet stevig maar normaal

Ik heb ook eurostar broeken
En een mondoni

Om eerlijk te zijn ga ik niet graag naar de grote ruitershop, vaak die plankjes (niks tegen dunne mensen hoor, maar wel tegen onderstaande) die daar verkopen en je aankijken dat je aan dierenleed doet als je om een maat groter vraagt.

Hier in de buurt zit een kleiner winkeltje en daar wordt je normaal geholpen Lachen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 22:51

runningkawa dat idee had ik bij de divoza dus ook, dat meisje vroeg nog "heb je zelf een paard?" toen ik zei "Ja, zes" zei ze alleen maar "Ooh" Blond
Als ik om me heen kijk ben ik echt niet de stevigste die rondloopt, maar soms krijg ik wel dat gevoel. Nou bokken de paarden nog, vrolijk met hun oortjes naar voren, als ik erop zit dus valt het nog wel mee met de mishandeling Knipoog

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 23:03

Ik weet niet wat je onder stevig verstaat?

Ik heb laatst Horka's besteld bij www.xlequestrian.nl Ik heb er 1 met en 1 zonder leren zitvlak.
Die bevallen me prima.

Ik heb ook een Eurostar Sprint maar dat vind ik niet heel fijne stof.
De Mondoni's heb ik slechte ervaringen mee, binnen de kortste keren heb ik een gat in die broeken zitten. Boos!

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 09:51

Ik heb gewoon een dikke kont en toen ik echt breed op de heupen was had ik van Eurostar heren broeken model finale en tegenwoordig heb ik Pikeurbroeken omdat ik anders de hele tijd loop te hijsen. Maar het voordeel bij Pikeur is dat als je een lengte maat neemt je ook weer iets in de breedte krijgt. dus bv een 44 lengte 88 of 46 lengte 92

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:01

ik heb drie broeken van eurostar (sprint) maat 46. passen perfect.
ik heb zelf confectiemaat 48.
waar je misschien ook nog kunt slagen is bij Decathlon.
daar heb ik een zomerrijbroek gekocht van het eigen merk.
is tevens goed voor je ego Go jij! Go jij! want die broeken vallen vrij groot dus daar heb ik maatje 42 Cool en die zakt me zelfs nog iets af dus misschien kan ik volgende keer beter maatje 40 pakken.
Haha!
www.decathlon.nl

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:39

Ik had ooit eens een Global rijbroek gekocht met kunstlederen zitvlak voor 40 euro, nog noit zo'n fijne rijbroek gehad! Ik had maat 42, heb ik normaal ook dus de maten kloppen wel.
Als ik er ooit nog zo een tegen kom dan koop ik er zeker nog een, misschien wel twee, bij.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 10:48

Citaat:
Gister ben ik bij Divoza geweest en het was weer hopeloos, ze maken die Mondoni broeken maar tot en met maat 44 Hamer en dan vallen ze nog klein uit ook. Verder hadden ze bijna niks groter dan maat 44
Ik ben niet van plan om 100 euro of meer uit te geven aan een rijbroek die ik maar een paar maanden pas.

Niet bot bedoeld; ik heb zelf kledingmaat 42, van de Eurostar heb ik maat 42 of 44 nodig.
Maar voor alle kleding geldt voor mij; zodra ik merk dat er een maat groter moet komen, wordt heel hoog tijd om gewicht kwijt te raken.
Ik zeg altijd tegen mijn man als ik met een bepaald postuur op paard kom te zitten; hij mij er meteen af moet sleuren.
Ik vind het geen gezicht.

Uitzonderingen, ziekte en/of medicatie been there, done that daar gelaten; ieder pondje gaat echt door het mondje.

Castache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:42

Die zullen er wel zijn ja.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:47

i've been there
alleen nog niet done that, dus ja er zijn meer mensen met medische problemen dan je denkt

Ik heb maat 44 in paardrijkleding dus 46
Maar ik weeg toch weer minder dan een gemiddelde man, dus mijn paard heeft er geen last van.
Dus als ik dan met verwijtende blik aan gekeken wordt in de winkel, is dat voor mij gewoon de laatste keer dat ik daar kleding koop

viewtopic.php?f=53&t=763684
zakt ie al in? Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:54

RK... jij bent ECHT een vetklep hoor Ja

NOT!

En wat je zegt - van die plankjes die MIJ gaan vertellen dat ik werkelijk TE DIK ben om paard te rijden, zeg ik gewoon goed de waarheid!

Feit is dat die stomme ruitermode gewoon veel te klein valt! Ik kan geen rijbroek gekocht krijgen, ze gaan vaak niet verder dan mn enkels Boos!

Ik heb wel een aantal Eurostar Ullan broeken, die hebben 40% elastan ofzo Haha! dus daar kan een hele familie in Haha!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:22

Met mijn lengte, gebrek eraan, en kledingmaat val ik absoluut niet onder de slanke dennen en plankjes.
Over mijn gewicht maar niet te spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:25

Maar waarom je er dan af laten sleuren?
Ik draag daar in die link een eurostar maat 46, wat als vele gezien word als wel heel erg te dik voor je paard.

En ja, ik wil erg graag wat kwijt, maar ik kan niet zoveel bewegen als ik graag zou willen. Maar het ziet er op mijn knolletje nu toch ook weer niet uit dat ik hem mishandel en dat verkopers me een blik moeten gunnen dat ik een zielig paard heb dacht ik zo Lachen