Zwaarlijvigheid

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Zwaarlijvigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 08:48

een paard kan in theorie 20% van zijn eigen lichaamsgewicht dragen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:43

Klein vraagje aan de hand van dit topic...

Mijn vriend weegt iets meer dan 100 kg, het is ook een enorme man.

Nu is hij wel eens op een paard van de manege gestapt om haar uit te stappen. Een flink paardje, maar niet fors ofzo. Ze had er geen moeite mee hem even een paar rondjes rond te hobbelen, zakte ook totaal niet in ofzo.

Nu is mijn vraag eigenlijk... kan een Fries of een grote Fjord iemand van dat gewicht dragen voor normale ritten, of is het gewoon echt te zwaar?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:45

fries zou ik niet doen om dat ze een weke rug hebben, ik denk fjord eerder. Zie gewoon naar het paard, vaak zegt het genoeg of het te zwaar is of niet

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 12:57

Armando_3 schreef:
Vraagje:

Ik ken hier in de buurt een jonge vrouw die behoorlijk zwaarlijvig is, weet niet hoeveel ze weegt, maar ik vind het niet kunnen dat zij op een fjord van ongeveer 1.45.
Zelf ben ik ook niet een van de lichste, maar zij is overduidelijk zwaarder en dikker dan mij.

Tot hoe veel kilo kan zo'n fjord wel niet hebben?
Wat kan nog? en wat niet?
Geef jullie mening! Ach gut

Volgens mij weet ik over welke vrouw armando het heeft...
Of in ieder geval zal ik nu het verhaal vertellen over wie ik DENK dat ze het heeft

Het is een kleine fjord, oorspronkelijk een ranker model. Maar dit beest heeft volgens de dierenarts 250 kilo overgewicht. Het is niet om aan te zien, zelfs dit paard heeft cellulitis op zijn kont. Ook onder de manenkam zit een hele vetkam van ongeveer 15 cm. De vrouw zelf weegt denk ik wel over de 130 kilo... En ze rijdt erop. De fjord is geregeld hoefbevangen vanwege de grote hoeveelheid voer die hij krijgt...
Dan kun je het niet meer hebben over mensen in hun waarde laten... Dit beest kan amper zijn eigen gewicht houden en dan stuitert zij erop. Fysiek is deze vrouw niet meer in staat om te gaan lichtrijden. het ziet er echt heel triest uit.

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:38

Kims, jij en ik weten inderdaad precies over wie dit gaat, alleen stuit jouw reactie me echt tegen het verkeerde been.

Ja haar Fjord is veels te zwaar (geweest!) en ja zij zelf ook.
Alleen zit er meer achter dan mensen denken, iemand eet niet zomaar zo veel dat ze zo een enorm overgewicht krijgen en als je dan dit soort dingen leest over jezelf op bokt, is dat nou niet bepaald bevorderend! zou jij toch moeten weten met de opleiding die je doet waarbij je met mensen werkt!
Als je straks een vrouw helpt tijdens een bevalling en er is iets dat niet voldoet aan de normen van de maatschappij, gooi je dat dan ook zo op bokt?

Daarbij is de fjord in kwestie al zeker 100 kilo afgevallen en zit hij op de goede weg om weer op een normaal gewicht te komen.
Denk je dat het haar niet raakte toen ze vorig jaar hoorde dat hij ziek was?
Alleen projecteren dit soort mensen zich vaak op hun dier, ik honger, jij ook honger maar ze heeft nu echt wel ingezien dat dat niet kan.
Zij zelf weet nu ook dat het niet de goede kant op gaat met haar maar probeer zo een patroon maar eens te doorbreken, voor ons die geen overgewicht hebben en zeiken over die 3 kilo is dat heel anders dan voor zo iemand!

Ook is de fjord in kwestie niet geregeld hoefbevangen maar vorig jaar een lange periode hoefbevangen geweest, dit jaar heeft hij nog nergens last van gehad en er wordt echt wel goed op gelet of hij niet opnieuw begint.

Ik vind het echt triest om dit over haar hier te lezen, ze heeft het al moeilijk genoeg en als we dan toch beginnen met zeiken kunnen we dat over jouw ook nog wel doen, jij hoort sochtends dat Nusanna blijvend kreupel is en savonds staat ze te koop, lekker makkelijk om er zo over te denken, een paard is meer dan alleen een dier waarbij je af en toe opstapt! en als dat niet meer kan doe je het maar weg.
Ook toen ze zelfs blind kon worden door een infectie aan haar oog en meerdere keren per dag zalf moest hebben wist je wel iemand te charteren die dat voor je deed want jij had er echt geen tijd voor Rolleyes het is nogal wat, geen tijd kunnen maken voor een paardje wat wat mankeert...

Gelukkig kan je zondag al gaan kijken naar een ander paardje, hopelijk voldoet die wel aan je verwachtingen en krijgt Nusanna een fijn thuis waar ze mag genieten van haar rust...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:44

Ik tem even Lachen .

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 13:50

je hebt pm!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:01

Even voor de duidelijkheid voor anderen:

Ik heb niks (maar dan ook echt niks!!) tegen zwaarlijvigheid, dat is ook niet op te maken uit mijn verhaal. Alleen dat ik het zielig vond voor het paard. Maargoed, genoeg erover gezegd denk ik.

Hetja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:05

Als het al een probleem is, lijkt het mij aan de eigenaar van het paard om dat te zeggen, niet aan het buurmeisje....
Ik snap dat het misschien niet zo'n fijn gezicht is, maar omdat ze zwaarlijvig is mag ze geen leuke dingen meer doen? Dat slaat nergens op, toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:14

En dat is niet jou plaats om het te zeggen kims, eigelijk over een persoon praten achter de rug op internet dan nog is, zou ik me totaal schamen Lachen

Heb je een probleem spreek met de eigenaar, maar het is makkelijk om hier te praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 14:20

Ik denk dat een slotje hier op zijn plaats is, en dat de betrokken personen het even persoonlijk of per pb met elkaar uitpraten Lachen

Een algemene discussie over wat een paard kan hebben qua gewicht is gerust toegestaan op Bokt. De wijze waarop deze discussie is opgestart echter niet.