Die van ons heeft ooit met zijn hoofd onder de voorstang klem gezeten (bij de vorige eigenaar) en wilde aanvankelijk er nog wel in, maar toen we haar een keer of 3 hadden meegenomen flipte ze kompleet tijdens een wedstrijd (erin was ze nog wel gegaan). Gevolg 2 kompleet verziekte proeven én daarna ruim 2 uur bezig geweest om haar er weer in te krijgen (met lijnen, hoofdstel in, bezem erbij). Aangezien ik hier helemaal geen zin in had heb ik Petra laten komen en die had hem (na grondwerk) er zo in, zonder enig verzet. Daarna is ze nog zo'n 1,5 uur bezig geweest óns te leren het net zo voor elkaar te krijgen. Nu gaat het al weer meer dan een jaar super. Wel altijd even snuffelen aan de klep (en standaard plassen) en vervolgens loopt ze er zo in. Totale tijd: een minuut of 3.
Echt verder is ons paard ook heel braaf, maar dit zag ik meteen al: dit wordt een groot probleem en daar had ik helemaal geen zin in. Maar met totaal 3 uurtjes of zo was het hele probleem (met levenslange garantie van Petra
) opgelost !
, normaal komt dit echt niet voor). Ik vroeg me dus af of we haar daarna ooit nog de trailer inkregen (toen ze weer een beetje rustig was), maar ja hoor, ook toen liep ze er gewoon in. Na dik een jaar nog steeds geen probleem.
.
Mijn paard heeft er ook absoluut geen probleem mee om achterwaarts te moeten, ze vindt dat precies ook niet vervelend. Dan zet je haar achterwaarts en gaat ze daarna doodleuk stilstaan.
.