Kniepijn tijdens langere buitenrit, tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Kniepijn tijdens langere buitenrit, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:52

Ook hier eentje die voorheen tijdens en vooral ná lange buitenritten altijd pijn in de knieën had. Tot ik de GPG-beugels een keertje mocht uitproberen van mijn schoonzusje.
Inmiddels heb ik die zelf ook, ze hangen aan mijn veelzijdigheidszadel, waar ik mee buitenrij en mee spring. Met dressuur heb ik zel wel gebruikt, maar daar had ik niet zo'n last van het probleem, omdat ik daar vooral doorzit. En ik moest nu steeds de beugels wisselen, dus heb nu gewone beugels aan het dressuurzadel hangen.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 21:16

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:41

Ik heb er de laatste maanden ook steeds meer last van, net onder m'n kniegewricht, aan de ene knie wat erger dan de andere.
Nou dacht ik dat het 'mijn meniscus zou zijn omdat de halve familie dat heeft. Maar ik lees dat heel veel mensen er last van hebben dus misschien valt het wel mee.
Ik ga ook eens kijken voor verende beugels.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:55

Ik heb er ook last van, eigenlijk is jouw beschrijving precies op mij van toepassing! Ik rij niet vaak, maar heb wel na een paar uur rijden al last van mijn knie. Laatst had ik er na 1,5 uur al last van Ziek
Van de zomer ga ik weer vrij intensief rijden, waaronder een paar dagen trektocht, dus ik zit erover na te denken om EZ rides (met korf) aan te schaffen bij Goedhard.
Heb jij ze inmiddels al kunnen uitproberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 12:57

Ik heb er last van als mijn beugels te kort zijn. Gaatje langer maken helpt vaak wel. Ook als een rijbroek vrij strak zit om de knie en de buitennaad over mijn knie loopt en strak zit, dan krijg ik ook kniepijn, alsof de bloedsomloop gestagneerd is.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 14:43

Nee heb de beugels nog niet gevonden ergens in de buurt helaas... Mocht jij er ervaringen mee krijgen, geef even een gil!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 14:46

Zal ik doen! Ik sta op het punt ze te bestellen (eigenlijk op de gok, want ik heb nog nooit met die dingen gereden). Wacht alleen nog even op antwoord hierop!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 14:54

Oke ben benieuwd!!

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 15:29

Je zei dat beugels langer/korter niet werkte als je ze nou eens 1 gaatje langer doet want ik krijg ook wel eens last in mijn knieen doe ik mijn beugels langer heb ik nergens geen last meer van!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 15:36

In stap zou dat zeker kunnen, verwacht ook wel dat dat op dat moment helpt, echter kom ik dan in draf gewoon niet meer uit mijn zadel. Zelfs al zou ik op mn tenen gaan staan dan lukt het nouwelijks (al rijdt ik toch ook op een dressuurzadel tijdens het bakrijden dus lange beugels ben ik wel gewend). Daarbij ben ik dan voor mijn gevoel mijn complete stabiliteit kwijt en mijn 3 jarige is uiteraard nog een spring in het veld dus een beetje stabiel zitten is nooit weg Haha!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:37

Ik heb dit probleem ook, maar zo erg dat als ik afstap even niet kan lopen van de pijn. Ik heb dit probleem zowel op mijn dressuur zadel waar ik met lange beugelsriemen rijd als op mijn springzadel met korte beugelriemen. Soms is het heel erg zoals de afgelopen weken en dan heb ik er weken of soms maanden geen last van. Paar jaar geleden ben ik naar de ortho. hiervoor geweest en die gaf aan dat dit te maken had met het verharde kraakbeen onder de knieschijf (was zichtbaar of de ct scan) hij vertelde ook dat dit veel voorkomt bij vrouwen. Zoals ik al vertelde heb ik er op dit moment heel veel last van, een half uurtje rijden is al zeer pijnlijk en fietsen gaat ook zeer slecht en hardlopen is helemaal uit den boze Boos! . Afgelopen week maar weer de huisarts geweest en nu kan ik 4 juli terecht bij ortho. om te kijken wat er aan te doen is.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 21:46

Ben erg benieuwd naar de uitslag van de huisarts/ortho. Hou je ons op de hoogte?

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 22:17

Huisarts weet het niet meer, ik hoop dat de ortho het wel weet. Ik hoop het wel, wil heel graag blijven paardrijden en voor mijn toekomstige job moet ik toch wel goed kunnen sporten/bewegen. Huisarts had hier vraagtekens bij,
Tuurlijk houd ik jullie op de hoogte.

CTJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:24

Ik heb dit ook. Ben ervoor naar de huisarts geweest.
Nu moet ik voor het rijden mijn knieen goed masseren en er daarna voltarengel opsmeren.
Dit verhelpt bij mij de ergste pijn wel, maar over is het zeker niet.
Over 2 week ga k dr weer heen en hoor dan verder hoe en wat.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:28