Mijn pony bang voor wielrenners:O!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marianne

Re: Mijn pony bang voor wielrenners:O!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 14:25

Ik vind dat jullie allemaal wel gruwelijk in hokjes denken. 'Wielrenners fietsen altijd keihard langs, houden nooit rekening met paarden, etc.'

Er zijn ook goede racefietsers! Wees blij dat de racefietsers een tijd van tevoren al beginnen met bellen, anders schrik je je kapot. En jij als ruiter kunt vaak beter uitwijken dan een racefietser!

En ja, ze zijn niet allemaal even sociaal. Maar is dat met ruiters niet precies hetzelfde?

Probeer je eens in een ander in te leven, zou ik zeggen. Lachen

Nelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 08:05

kan begrijpen dat die daar bang voor is. Maak mezelf helemaal kwaad asl die aso's voor bij komen S:

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:55

Is hij alleen bang voor wielrenners? Niet voor andere fietsers?
Mijn verzorgpaard schrikt namelijk elke keer als er een fietser van achteren in komt halen. Dan zeg ik meestal Hoi ofzo tegen die fietser en dan zegt die fietser meestal 'Heeeuy' ofzo en dan weet ie dat er iets aan komt en dan is er niets aan de hand..

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 16:29

Mijn pony is eens half aangereden door een mountainbiker, dus sindsdien zijn alle fietsers gevaarlijk Ach gut Ergens begrijp ik haar wel, maar als ik weer eens langs de wielerbaan rijd (loopt een heel mooi ruiterpad) en er rijden wielrenners, is het nogal vervelend als ze midden de baan op gaat Bloos

Maargoed, de mountainbikers komen altijd maar langscrossen. Als straf rijd ik steeds over hun wegen heen, misschien dat ze dan niet meer willen komen Haha!

Loraine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 18:29

Echwel schreef:
Snne_ schreef:
vaak buitenom gaan dat hij eraan went en belonen als die niet bang is

Niet doen, dan beloon je hem dus en weet hij niet waarvoor,

Gewoon als hij angst vertoond heldhaftig optreden, hem naar voren rijden, en boos klinken.
Zo weet hij dat hij jou moet vertrouwen en angst niet mag..

Als jij er al opzit zo van oei oie wielrenners, niets aan de hand hoor braaf paardje.
Denkt hij dat hij normaal gedrag vertoond..

Niet dus, jij moet hem laten inzien dat het niet normaal is dus naar jou moet luisteren ten alle tijden.
Voorwaarts rijden, druk erop houden en angst afstraffen..

hier ben ik het inderdaad mee eens Ja
jij moet dapper overkomen. als jij nerveus wordt omdat er een wielrenner aankomt, slaat dti op je paard over Knipoog

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 11:08

vraag eens een keer aan een wielrenner of die even een stop kan maken, en dan vertek je dat verhaal. en dan ga je steeds dichterbij proberen te komen met je paard en dan laat je je paard zien dat er niks engs aan is. is misschien een optie

Clautt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 18:14

Heb zelf mijn paard verkeersmak gemaakt door een aantal keer per week er mee te wandelen door de polder . Dingen die ze eng vinden , het laatste wat je moet doen is het ontwijken ! Ga er juist extra vaak langs !

LEANA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 19:22

Idd, probeer hem te laten wennen aan een wielrenner dichtbij,
misschien vindt hij het na verloop van tijd minder eng!;)

xx

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:16

Mijn verzorgfries heeft ook niet veel met wielrenners en dan met name die ligfietsen dan moet ze weg Ach gut Knipoog

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 15:18

Een pony/paard blijft daar meestal wel van schrikken. Wielrenners zijn namelijk erg dominant en scheuren zo langs je heen! Probeer het te negeren en je pony/paard rustig terug te pakken en verder te rijden Knipoog

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 16:11

Stravero schreef:
Een pony/paard blijft daar meestal wel van schrikken. Wielrenners zijn namelijk erg dominant en scheuren zo langs je heen! Probeer het te negeren en je pony/paard rustig terug te pakken en verder te rijden Knipoog

En waarom zijn wielrenners dan zo dominant? Ben ik wel heel erg benieuwd naar...

Fjordiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 17:33

je kan je paardje ook in de bak laten en dan een wielrenfiets erin neerzetten, ik denk dat je dat juist niet in de stal moet doen anders voelt dat paardje zich niet veilig want die kan dan niet 'vluchten' en heeft geen ruimte om voorzichtig dichtbij te komen. daarna inderdaad er zachtjes langsgaan met een wielrenfiets. als je paardje bang is niet gaan aaien Ach gut dan denkt ie dat het goed is om bang te zijn.

Fjordiegek

Fjordiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 09:20

(dan beloon je hem voor het bang zijn)

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:37

Wielrenners zijn ook helemaal niet leuk Tong uitsteken Knipoog
Ik heb het topic nog niet doorgelezen, maar misschien is het een iee dat er een paard mee gaat, zodat die van jou inziet dat wielrenners eigenlijk helemaal niet zo eng zijn.

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 13:55

JvanS schreef:
Mijn verzorgfries heeft ook niet veel met wielrenners en dan met name die ligfietsen dan moet ze weg Ach gut Knipoog

De meeste antwoorden hoe je het op kan lossen zijn inmiddels wel gegeven.
Waarom gaat een paard voor wielrenners of ligfietsen op de loop? Antwoord is eigenlijk heel simpel.
Ze komen vaak met hoge snelheid in een groep aan en lijken daardoor op roofdieren (cheeta's),vooral de ligfietsen. Deze bewegen zich in hoge snelheid laag over de grond, kan me voorstellen dat de meeste paarden daarvan op de loop gaan.