Anneline schreef:@ superwoman
Bedankt voor je advies maar eigenlijk heb ik er weinig aan, ik heb het geleerd van mensen met zo'n 20 jaar ervaring en kijk nog steeds veel naar andere mensen. En nog kunnen we het probleem niet vinden..
Vraag het eens aan iemand met veel ervaring, iemand die ervaring heeft met veel jonge paarden of probleempaarden om die pony te longeren.
In de meeste gevallen staat je gewoon op de verkeerde plek en/of ben je te laat met het zien van signalen.
Het probleem zit 'm niet in het longeren, maar in het respect wat de pony mist.
nogmaals dwing je respect niet af.
respect krijg je doordat je correct leiding geeft, dan wíl de pony voor je werken.
Wanneer je de baas wil zijn (afdwingen) zal de pony niet willen werken. Misschien werkt hij wel, maar niet graag.
"typisch welsh" geeft bij mij aan, dat de schuld wordt gelegd bij de pony en dat is echt de verkeerde plek om mee te beginnen. Dan is het respect voor de pony er ook niet en kun je zeker geen respect terug verwachten.
(natuurlijk bedoel je het niet zo, maar die kleine signalen geef je hier en hoogst waarschijnlijk ook aan de pony)
Ik hoop dat je hier wel wat aan heb.

) Hij staat op een hele rustige plek bij hartstikke aardige mensen! En hij krijgt genoeg aandacht!!!! Als het baasje bij die pony komt zie je meteen dat ze van elkaar 'houden.' Hij hinnikt meteen naar haar als ze eraan komt en galoppeerd meteen naar haar toe. Ik kan nog veel meer dingen ovr ze vertellen maar dan wordt dit iets te lang
) De pony kan soms nog wat hengstige trekjes vertonen (al is hij geen hengst meer