vanavond heb k les met me paard, mijn trainer gaat aanvoelen of het vastzit of iets anders. Zodra die weer onder het rijden uitflipt moet die 2 dagen op de pijnstillers zodatwe kunnen uitzoeken of het door pijn is of een karakterieel probleem...
Alleen ebn k zelf geen voorstander van de pijnstillers, maar er zat niks anders op, de DA wou hem niet voor niks binnenstebuiten trekken om te kijken of die pijn heeft
ja dat weet ik, maar volgens de DA moest k onder invloed van de pijnstillers extra veel rijden en gymnasticeren, maar als die echt vastzit (op dit moment rechts) dan forseer ik dit ben k bang, want hij geeft dan niet aan wanneer het hem zeer doed...
Ik begrijp je standpunt maar dieren kunnen net zoals mensen bij pijn hun spieren verkrampen en zichzelf zo verder vastzetten. Als je zelf een geblokkeerde spier hebt en je neemt niets van pijnstillende middelen dan blijf je in een verkrampte houding rondlopen terwijl je anders veel relaxter bent en daardoor kan de genezing kan beginnen. Zolang je er niet mee overdrijft zijn pijnstillers e.d. goede hulpmidelen, zeker als ze onder begeleiding van een DA worden gebruikt.