Mijn pony is doodsbang voor hindernisbalken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Mijn pony is doodsbang voor hindernisbalken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 15:58

Hij is er ook echt bang voor, op het moment dat ik zou merken dat hij het doet om te klooien zou ik doorgaan, maar zoals hij nu doet, doet hij niet als hij gewoon geen zin heeft. (bovendien; als hij geen zin heeft zou hij inmiddels wel weten dat hij er dan maar 1 keer overheen hoeft en dat klaar is, dus gewoon er overheen gaan ipv moeilijk doen)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:06

onze pony was ook doodsbang voor hindernisbalken. Wij hebben dat grotendeels opgelost door een soort paadje te maken van hindernisbalken. Dus balken naast elkaar leggen met bijv. 1 meter tussen ruimte. Daar tussen door laten lopen, gewoon als je er op zit. Je kunt dan ook een soort zigzagpaadje maken en op een gegeven momen ergens een hoek van 90 gr., dus echt een haakse bocht. Onze pony vond het prachtig om "over dat paadje" te gaan en opeens ging hij niet de hoek om, maar rechtdoor over de balk. Zo zijn we stap voor stap verder gegaan en uiteindelijk is het gelukt om hem een keer een parcoursje van 50 cm te laten springen. Het rare is dat hij springen geweldig vond, maar het echt niet durfde. Als hij op een wedstrijd was en hij liep in een proefje dan kromp hij helemaal in elkaar als hij hoorde dat in de springtuin de balken vielen. Wat er vroeger gebeurd is kun je alleen maar naar raden.....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 16:38

Dat is bij de mijne dus ook zo, als hij in de wei naast de bak staat en het andere paard tikt er een balk af, dan is de mijne meteen in alle staat van paraatheid, en als hij dichtbij de bak staat rent hij dan ook weg.

Tussen de balken door durft hij nog niet ohz, daar ben ik ook nog aan de hand mee bezig, maar bedankt voor de tip!