Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Carry schreef:Ik ben tegen het zomertenue! Het is traditie bij de dressuur en wat een plastron betreft: I love them. Je wedstrijdjasje hoef je alleen 6 tot 10 minuten per proefje aan, daarna kan hij weer even uit en kan je weer stoom afblazen. Verder, dressuur is een sport van netheid, dus als jou paard je jasje onderslobberd moet je je jasje maar niet laten onderslobberen en je broek? Doe gewoon een sportbroek aan die je kan openritsen en makkelijk kan uittrekken, die beschermt je broek en je laarzen. Dat donkerblauw wordt toegestaan vind ik ok, maar kleuren als oranje/geel/paars lijkt me niets. Het is hier toch geen circus of wel?
ingvdh schreef:Wat het wedstrijdtenue betreft vind ik de dressuurwereld behoorlijk conservatief. Alles moet blijven zoals het is, terwijl we wel mee in de stroom van andere veranderingen meegaan. De manier van rijden en trainen ontwikkeld wel door en wordt breed toegepast, startlijsten.nl is niet meer weg te denken en de manier waarop we ons kleden en ons paard aankleden voldoet ook aan de modernste eisen, maar zodra het wit zwart wedstrijdtenue ter sprake komt is er geen enkele modernisering mogelijk en moet alles zo blijven zo als het was 100 jaar terug. Dit bevreemd mij nog steeds.
).ingvdh schreef:Wat het wedstrijdtenue betreft vind ik de dressuurwereld behoorlijk conservatief. Alles moet blijven zoals het is, terwijl we wel mee in de stroom van andere veranderingen meegaan. (...)zodra het wit zwart wedstrijdtenue ter sprake komt is er geen enkele modernisering mogelijk en moet alles zo blijven zo als het was 100 jaar terug. Dit bevreemd mij nog steeds.
Ik vind het echt verbazingwekkend hoeveel mensen hier zo gehecht zijn aan dat apenpakkie. 
haha