wie heeft de regendek weer opgedaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: wie heeft de regendek weer opgedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:28

Ik hoef het niet te proberen hoor, de eczeemdeken aflaten, dan staat mijn paard in no time met een kapotte manenkam en staartwortel.

Je kunt de eczeemdeken makkelijk oplaten, de dunne stof droogt zeer snel.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:32

Auky schreef:
Ik hoef het niet te proberen hoor, de eczeemdeken aflaten, dan staat mijn paard in no time met een kapotte manenkam en staartwortel.

owkai thnx Lachen kan ik dat dus de volgende x ook doen .
ja als ik die van mij aflaat heeft mijn paard de volgende dag een staart als een wc borstel en manen als een fjord Knipoog maar als je een regendeken op doet met hals enzo dan blijven zijn manen + staart er wel op Knipoog

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:34

gewoon niet nodig die regendeken Knipoog
En het is nog handig ook. Als hij de vorige dag bezweet de wei opgegaan is, is hij na een regenbuitje helemaal schoon en hoef ik niet zo te poetsen op de opgedroogde zweetplekjes, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 20:41

Mijn Keet staat 24/7 zonder deken buiten.
Straks is ze gesmolten morgen Bloos!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:11

Auky schreef:

Wij laten de exceemdeken bij de shet ook om bij slecht weer. Nooit een probleem geweest!

Ik heb de paarden allebei bloot staan, die krijgen nu geen deken meer op.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:34

ik heb de regendeken vanavond weer afgedaan omdat het weer 20 graden gaat worden of meer

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:54

Een paard heeft het al warm boven de 15 graden, heb ik mij laten vertellen. Dus daarboven is een deken echt niet nodig (daaronder ook niet, maar dat is mijn eigen mening).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 09:59

Mijn paard staat het hele jaar door buiten, zijn hele leven al. Alleen in de koude wintermaanden, bij extreme regen, draagt 'ie een regendeken. De rest van het jaar niet en al helemaal niet met dit weer. Het is niet koud, het regent niet continu en hij kan wel wat hebben. Is zelfs beter voor de opbouw van zijn weerstand (hij is nog jong) en ik vind het fijner als zijn bewegingsvrijheid optimaal is. Hij rent, speelt en rolt graag en daarbij knuffelt 'ie graag met andere paarden (krabbelen op de schoft). Met zo'n deken is dat gewoon niet fijn voor hem. Die buitjes van nu boeien hem echt niet.

In de wintermaanden is het wat anders, als het extreem nat en wat kouder is, maar in deze tijd van het jaar gaat het prima zo.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:04

Mijn paard is herstellende van een ernstige schouderblessure.
Nu gaat het inmiddels weer prima, maar ik heb hem wel een regendeken opgedaan.
Maar ja, hij is nu ziek, hij heeft alle energie nodig om te herstellen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:06

Bij zieke paarden is het natuurlijk weer een heel ander verhaal.
Mijn Sam heeft een 35-jarig paardje bij hem in de kudde staan en die loop sowieso met een deken die zowel tegen de heftige zon als tegen de regen is. Maar die van mij is kerngezond en kan prima zonder regendeken lopen.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:07

Die van mij is 26! Ik ben zo ontzettend blij dat hij weer herstellende is!!!!!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 10:09

Beterschap met je paard, ava!! Lachen

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:34

Dankjewel Nadya!
Ik was net nog bij hem, het leek zo warm met de zon net, maar toen ik de deken eraf haalde kreeg hij het onmiddelijk koud, snel weer opgedaan. Hij is natuurlijk ziek en moet al zijn energie gebruiken om beter te worden.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:39

Mijn paard krijgt ook zijn regendeken om als het nodig is.
Als hij een regenbui op zich krijgt dan staat hij te bibberen in het weiland!!!!

Mijn paardje staat dag en nacht buiten nu.

Ik heb ie deken natuurlijk ook niet voor niks gekocht he....

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:08

nou normaal ben ik er niet snel ervoor om een deken op te gooien maar mijn paard is dan wel erg snel stijf

ik wilde net gaan rijden Verward maar vond hem niet in zijn wei ?
reslutaat een bruin paard met 5 cm zwarte leem op zich

ik heb hem dus moeten wassen en op stal gezet met een zweetdeken

dadelijk weer terug naar stal om hem toch nog te rijden

resultaat hij krijgt straks een 0 grams regendeken op Bloos

zo wil ik hem niet meer van de wei plukken Haha!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 08:20

onley schreef:

Niet vervelend bedoeld hoor, maar wat is er nou fijner om te zien dat dat je paard zich lekker kan uitleven en paard kan zijn!! Je wilt niet weten hoe ik af en toe mijn mannen van de wei of uit de rijbak vis. Heerlijk toch! Daarvoor krijgen ze bij mij echt geen dekentje op Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:15

Wiesje schreef:
onley schreef:

Niet vervelend bedoeld hoor, maar wat is er nou fijner om te zien dat dat je paard zich lekker kan uitleven en paard kan zijn!! Je wilt niet weten hoe ik af en toe mijn mannen van de wei of uit de rijbak vis. Heerlijk toch! Daarvoor krijgen ze bij mij echt geen dekentje op Haha!

Een paard mag lekker paard zijn, zeker al hij lekker buiten staat, en paarden zijn nou eenmaal graag vies.
Ik vind dat ook echt geen reden om je paard een deken op te doen.

sultannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:19

Ik geloof dat je veel paarden geen plezier doet met een regendeken. Je verstoord totaal zijn eigen aanpassings vermogen. Uitgezonderd paarden die echt ziek kunnen worden zonder. Maar ja ik zie mensen soms dekens op fjorden of shetjes leggen omdat ze bank zijn dat ze smelten door de regen. Ik snap dat nooit zo

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:21

sultannetje schreef:
Ik geloof dat je veel paarden geen plezier doet met een regendeken. Je verstoord totaal zijn eigen aanpassings vermogen. Uitgezonderd paarden die echt ziek kunnen worden zonder. Maar ja ik zie mensen soms dekens op fjorden of shetjes leggen omdat ze bank zijn dat ze smelten door de regen. Ik snap dat nooit zo

Ik ook niet, hoor, sultannetje. Die van mij krijgt hem alleen in de winter op als het extreem regent. En dan heb ik het ook over regen die niet stopt dagenlang, niet over wat buien. Dat kan 'ie prima hebben. Maar nu in dit jaargetijde vind ik het echt onzin. Trouwens, de zon schijnt, waar hebben we het over? Haha!

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 15:58

Ik niet.. Mijn pony's hebben (bijna) nooit een regendeken om.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 13:01

Hier hebben ze ook geen van allen een regendeken op hoor Als het 's ochtends al regent gaan ze vaak wel wat later, als het droog is, naar buiten toe. Maar als ze al buiten staan als het regent blijven ze gewoon staan hoor Nagelbijten / Gniffelen In de zomer staan ze zelfs vaak 24/7 buiten, als het dan regent en ik wil ze binnen halen komen ze nog lang niet altijd naar mij toe. Ze kunnen er wel tegen Knipoog

Bij sommige paarden zou het vast wel heel goed zijn hoor, helemaal met blessures e.d., maar in mijn geval vind ik het overbodig Ja

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:32

Ik heb t niet opgedaan hoor. Wij hebben er niet eens 1! Ze kunnen wel schuilen in de stal. (stal ligt in de wei en is altijd open)

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 22:14

Mijn paard krijgt voorlopig geen regendeken meer op. De temperatuur is goed, dus dan kan een buitje echt geen kwaad. Het lijkt me ook niet goed voor de weerstand om iedere keer als er regen voorspeld wordt de regendeken maar weer uit de kast te halen. Dan wordt de kans dat ze ziek worden imo alleen maar groter en kunnen ze op een gegeven moment helemaal niks meer hebben.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-07 21:12

Paarden hebben het met deze temperaturen echt niet koud. En een buitje vinden ze heerlijk, lekker koel en even geen vliegen. En ze worden er schoon van.
Kijk als het de heeeele week zou gaan regenen zou ik hem mischien op doen, maar eigenlijk heb ik hem al opgeborgen, want het is gewoon echt warm.