En eerst bij B naar rechts en dan pas aandraven.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

OemmiejO schreef:Ik wend altijd eerst af en ga daarna stappen. Maar volgens mij moet het idd in de wending.
Alanta schreef:OemmiejO schreef:Ik wend altijd eerst af en ga daarna stappen. Maar volgens mij moet het idd in de wending.
NEE! in de wending aandraven!
Ik doe het altijd op mijn eigen manier.
Net als Lon_ivo.
Maar de overgang moet IN de wending idd. Er staat dat dat makkelijker zou zijn. Het staat ergens bij 'overgangen' in het proevenboekje dacht ik.
geloof dat ik de overgang in de wending rij, zodat als ik recht ben ze in de goede gang zit
Citaat:Ja, IN DE WENDING !!
. Mooi een discussiepunt dan voor de KNHS kunnen ze dat weer meenemen in de volgende vergadering
. Maar goed volgende keer doe ik het gewoon weer zo en komt het helemaal goed
vind dat er ook wel netjes uitzien
jorien89 schreef:Wat ik vaak heb gehoord is eerst afwenden, wanneer je recht bent overgaan in stap, dan in dit geval bij B op de rechterhand en dan weer als je recht bent aandraven.
Alanta schreef:OemmiejO: waarom denk je dat regelementen en proevenboekjes er zijn? Niet om deelnemers het "op hun eigen" manier te laten uitvoeren!

Citaat:Overigens geef ik persoonlijk wel een hoger cijfer voor een goed uitgevoerde overgang die te laat wordt gereden, dan voor een slordige overgang precies op tijd.
Cisss schreef:Toen de nieuwe proeven kwamen, hebben wij van onze club twee juryleden op bezoek gehad.
Die zeiden dat als je in de B en L1 en zo reed dat je dan na het afwenden in stap moest gaan.
En als je L2, M1 en M2 en zo reed dan moest dat in de wendig.
Alanta schreef:Dit verhaal is nu door meerdere juryleden in dit topic uitgelegd, ik zou zo zeggen: bel de KNHS maar even, zo kunnen we blijven doorgaan met uitleg te geven!
http://www.knhs.nl/objects/00002937.pdf schreef:Overgangen zijn de basis van de rijkunst. In de lagere klassen B en L is geen enkele over-
gang gemarkeerd, maar wordt alles geleidelijk uitgevoerd, en progressief.
http://www.knhs.nl/objects/00002937.pdf schreef:In de B- en L-klasse wordt in een
aantal proeven de overgang van en naar arbeidsstap tijdens de wending gevraagd. Dit
is eenvoudiger uit te voeren dan op de rechte lijn.