hoe leer ik mijn jaarling het steigeren af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: hoe leer ik mijn jaarling het steigeren af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:26

Je wil hem niet agresief laten worden??? Wat doet hij nu dan? Hij steigert en hij probeerd je te trappen!
Een keer...maar dan wel op de juiste manier...en het probleem is opgelost! Ik heb er nu al zoveel gehad met dit probleem. JIJ moet de leider zijn en dat bereik je in dit geval niet meer met lieve woordjes! Maak er geen strijd van! EEN keer moet voldoende zijn om hem op zijn plaats te zetten. Doe je dat goed, dan kan je vanaf dat moment lezen en schrijven met je eenjarige!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:31

P.S... tOmmieliv....volgens mij ben jij nog een klein beetje in de 'penny' sfeer! Je hebt een arabische hengst en je geeft die snoepjes om zijn vertrouwen te winnen?????

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:35

wat ik doe (had ook zulke verzorgponys shetlanders)

* STRAFFEN maar niet te hard slaan oid.
* NIET BANG proberen te zijn en gewoon boos HEY roepen ofzo
* Ik heb een ei op het voorhoofd / tussen de oren kapot geslagen, toen was het gedonder afgelopen

(als je een ei op het voorhoofd kapot slaat denken ze dat ze bloeden dus doen het niet meer ofzo heel vaag maar helpt wel)

liszzxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:37

het spijt mij! ik weet het niet! Ach gut

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:38

hoezo penny...wat betekend dat (ik ken en lees het blad wel).
maar wat betekend hier pennysfeer...
het lijkt net of jullie me niet aardig vinden Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:39

Nelleke1 schreef:
* Ik heb een ei op het voorhoofd / tussen de oren kapot geslagen, toen was het gedonder afgelopen

(als je een ei op het voorhoofd kapot slaat denken ze dat ze bloeden dus doen het niet meer ofzo heel vaag maar helpt wel)

Daar had ik nog nooit van gehoord Clown
Werkt het écht? En hoe doe je dat dan Clown

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:40

@ tommieliev: heb je je hengst zelf ingereden? is het een zwarte? die zijn het mooist? heb je een foto van je hengst?

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:41

* De Penny maakt veelvuldig gebruik van het woord 'zielig', 'sielugh', 'zielug' of een variant hiervan. Ook MSN-taal is populair in het Penny-circuit.

* De Penny houdt van verwaarloosde en/of mishandelde paarden en wil ze graag redden.

* De Penny grijpt naar onorthodoxe geneesmiddelen in geval van verkoudheid of andersoortige medische problemen. Voorbeelden zijn: Groentesoep, Bossche bollen en bakstenen.

* De Penny vindt dat er dag en nacht met een paard getut moet worden, ook als het paard daar regelmatig bezwaar tegen aantekent. Dit geldt speciaal voor veulens, jaarlingen en twenters.

* De Penny biedt zich altijd aan als luisterend PB-oor in geval van dode paarden, pony's met koliek en afgefikte huizen. Meestal kent ze de betreffende bokker niet.

* Penny's zijn veelal groene bokkers, echter zeker niet altijd, laat dus in geen geval uw aandacht verslappen als het om een doorgewinterde bokker gaat!

* De Penny reageert doorgaans erg fel als hij/zij wordt aangesproken op haar Penny-schap. Laat u hierdoor niet van de wijs brengen maar houd voet bij stuk, u als gediplomeerd Patrouillant weet immers waar u het over heeft.

* Sommige Penny's maken overal waar ze komen vlechten in manen en staart, al dan niet met roze strikjes. Als u een paard signaleert met gevlochten manen, wees dan op uw hoede. De Penny kan nooit ver zijn.

* Er zijn Penny's die veelvuldig gebruik (willen gaan) maken van allerlei hulpteugels en -bitten, alsmede excessief grote sporen en zwepen van onvoorstelbare lengte. Mocht u zo'n Penny tegenkomen wijs deze dan terecht.

* Boktnamen van Penny's bevatten veelal de woorden 'girly', 'lady', 'love' alsmede woorden die eindigen op -tjuh(hhh). Echter niet alle Boktnamen die er zo uitzien zijn ook daadwerkelijk Penny, verricht dus grondig onderzoek alvorens over te gaan tot het uitdelen van een *STEMP*.

* Penny's schrijven nooit 'lief' maar meestal 'liev'. Deze Penny's zijn vaak te vinden in de Kraamstal. Dit is een belangrijk kenmerk.

* Penny's, en dan met name Penny-meisjes, beschikken vaak over een enorme voorraad verzorgpaarden, -pony's, -veulens en -shetlanders. Als er gevraagd wordt om een foto van deze dieren en er verschijnt een plaatje van een onwaarschijnlijk mooie zwarte Arabische hengst steigerend met op de achtergrond een ondergaande zon, stel dan een onderzoek in naar de herkomst van de foto. De kans is groot dat u deze ergens op internet terugvindt.

* De Penny maakt in berichten overmatig gebruik van smileys om het gebrek aan leestekens en hoofdletters te compenseren.

hier de volledige uitleg wat een penny is Knipoog (effe ontopic)

dat van dat ei is echt raar Clown !

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:42

tOmmieliev schreef:
hoezo penny...wat betekend dat (ik ken en lees het blad wel).
maar wat betekend hier pennysfeer...
het lijkt net of jullie me niet aardig vinden Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

Clown Nou, penny betekend hier zoiets van een kind dat heel erg opschept over alles wat met paarden te maken heeft maar er ondertussen niks (bijna niks) vanaf weet. Bijv. kinderen die zeggen dat ze een hele bange arabieren hengst hebben gekocht, zélf hebben getemd en er dan zelf oprijden. Alleen bij hun is hij heél braaf, en bij anderen niet..
Er is ergens wel een heel leuke lijst te vinden Clown Weet zo snel niet waar ik die kan vinden.

[edit] Daaar staat de lijst al Haha!

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:43

DE bekende lijst Haha! !

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:44

traan_beauty schreef:
Nelleke1 schreef:

Daar had ik nog nooit van gehoord Clown
Werkt het écht? En hoe doe je dat dan Clown

Als die steigerd ga je ernaast staan (wel goed uitkijken) en smakt een gewoon kippen ei op zijn voorhoofd / tussen de oren dat ei loopt dan zo naar beneden over zijn hoofd en dat lijkt net bloed voor het paard dat naarbeneden glijd, is wel vies natuurlijk maar de meeste paarden doen het dat niet meer.

OOK HEEL HANDIG als je paard tijdens het rjden steigerd (KAN JE BETER MIKKEN:P)

Werkt echt heb het vaker gehoord dat het echt werkt heel appart en smeerig maarja moet er wat voor ovver hebben.

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:44

Yentl_ schreef:
@ tommieliev: heb je je hengst zelf ingereden? is het een zwarte? die zijn het mooist? heb je een foto van je hengst?

ik heb hem niet zelf in gereden, want toen we hem kregen was ik 6 en toen mocht ik natuurlijk nog niet op arabieren rijden
ik heb wel een foto van mijn hengst, maar die staat niet op de computer Huilen

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:45

wat voor kleur is hij?
en hoe groot?
wat zijn zijn afstammelingen? ik ben erg benieuwd *LOL*

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:46

lees puntje 1 (bij de lijst) en kijk dan in haar onderschrift ROFL ROFL ROFL ROFL Gestoord
sorry, ik lette er even op Clown !

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:47

Yentl_ schreef:
wat voor kleur is hij?
en hoe groot?
wat zijn zijn afstammelingen? ik ben erg benieuwd *LOL*

Clown Ik oook!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:47

hahaha, er voldoen nog meer puntjes hoor *LOL* Tong uitsteken *LOL*

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:51

Oehj, ik heb nou echt zin om op penny's op jacht te gaan Huilen van het lachen

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:54

Clown pennyjacht = humor Clown
Clown humor = pennyjacht Clown

OK mensen, gaan we weer ontopic Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Hyper!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:55

Néééééé Tong uitsteken

Flowerpull

Spoiler:
Check haar persoonlijke berichten Huilen van het lachen

Eva___

oke dan Haha! !

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:56

Zouden jullie ON topic willen blijven!! Hier heeft TS niets aan en er zijn al tig. topics over penny's! Mij ging het alleen maar om de join up die ze meerdere malen aanhaald en waarvan ik denk dat ze niet echt weet wat het is! Het zou erg vervelend zijn al daardoor het toptic gesloten werd!

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:57

Sorry..Tong uitsteken

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:57

oke Knipoog !

Dat van dat ei heb ik nog nooit van gehoord !
helpt dit echt ? is dit niet gevaarlijk?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:32

het kapotslaan van een ei is nou niet echt iets wat paarden onderling doen. bovendien zou ik niet graag zo kort bij een steigerende jaarling gaan staan die het op mij en de etensbak in mijn handen gemunt heeft.

leer hem te wachten. hou hem aan een lijn, en leer hem eerst halthouden en achterwaarts gaan. als je dan eten brengt, commandeer je achterwaarts. zo kan je hem beleefdheid voor voedsel leren. een keer góéd streng optreden kan absloluut nodig zijn, als hij zo gericht aanvalt. verder zou ik aanraden hem lekker te laten castreren (waarom moet hij nog twee jaar hengst blijven, als hij niet as dekhengst gaat fungeren?), en begeleiding erbij te nemen. dit soort dingen kunnen namelijk vrij gemakkelijk voorkomen worden, en wie weet kan je een hoop leren van een ervaren persoon die je helpt.