Mijn pony is agresief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tOmmieliev

Re: Mijn pony is agresief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:21

meestal met mijn stem...met mijn stem zet ik hem in galop.
als hij terug valt dan zeg ik het nog eens. als hij dan weer niet luistert zet ik een stap in zijn richting (de achterhand).
hij mag niet omdraaien. dan doe ik ook een stap richting zijn achterhand.
hij moet zijn hooft wel naar beneden doen (dat versta ik onder strekken)asl hij zijn hoofd helemaal naar boven gooit is het dus niet goed!
ik heb nog nooit meegemaakt dat hij rondjes bleef rennen de tekens betekenen namenlijk dat hij zich overgeeft en wil stoppen. het zou raar zijn als hij rondjes bleef rennen na de tekens....
als hij op mijn afgestormd komt betekend het dus dat de join up niet is gelukt , alleen als hij lanzamer gaat lopen zodra hij dichter bij me komt. als hij dat blijft doen dan is de join up blijkbaar niet de goede methode om dat paard te behandelen. ik denk dat ik het mijn moeder zou laten doen als hij echt hard op me af gestormd zou komen. als zij zegt dat we het anders moeten proberen dan heb ik daar respect voor.
ik draai me om als hij bij me is.
het ligt erraan waar ik hem aai. ligt aan het paard en hoe de join up is gegaan. meestal over zijn hoofd maar als ik een erg bang paardje heb over zijn hals. dan ga ik steeds meer naar zijn hoofd toe.
als hij niet achter me aan loopt geef ik hem nog een aai meestal lopen ze dan wel achter me aan. als ze dat niet doen zouden ze ook niet naar me toe zijn gekomen.ik weet niet wat ik moet doen als hij niet achter me aanloopt.
bij mij hebben ze nog nooit gestijgert of gebokt ofzo....
ik denk dat ik dan de kraal uit zou lopen asl het een paard is dat ik eigenlijk niet zo vertrouw, maar meestla doet mijn moeder de wat drukkere paarden.
ze geven de tekenen meestal wel...weer zo'n vraag waar ik het antwoord niet zo goed op weet. ik heb daar nog geen ervaring mee.
als hij me negeerd dan word ik wat strenger en zeg ik eens hard maar niet onberheerst dat hij in galop moet doet hij het nog niet dan zet ik eens een flinke stap naar zijn achterhand...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:28

Goed.

De paarden die jij om schrijft hebben geen JU nodig. Ze stijgeren en bokken niet, geven zich over en luisteren voor de JU al als jij zegt dat ze moeten gaan galloperen.

Waarom doe je een JU met ze?

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:33

omdat er veel erg bang zijn en ik denk zo wat meer vertrouwen te krijgen en ik probeer hun taal te begrijpen. mijn moeder zegt dat ik zo de paardentaal leer. ik denk dat ik die wel een beetje ken maar veel mensen denken daar anders over.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 19:36

tOmmieliev schreef:
omdat er veel erg bang zijn en ik denk zo wat meer vertrouwen te krijgen en ik probeer hun taal te begrijpen. mijn moeder zegt dat ik zo de paardentaal leer. ik denk dat ik die wel een beetje ken maar veel mensen denken daar anders over.

Een paard krijgt geen vertrouwen in je door een JU. Hij snapt niet waarvoor hij afgestraft word. Omdat hij al onderdanig is lukken je JU's. Jij straft een braaf paard. Daar worden ze echt alleen maar banger van. Hun taal kan je niet begrijpen door hem de jouwe op te leggen, maar wel door in een weiland te gaan zitten en de hele dag te kijken...

Stop er alsjeblieft mee, je verpest die paarden.

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:00

weet je tOmmieliev dan doe je het heel fout en heel penny!!!

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:02

Malou_Fenja schreef:

ooja?? hoe zou jij het dan doen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:05

tOmmieliev schreef:
Malou_Fenja schreef:

ooja?? hoe zou jij het dan doen

Consequent die pony wegduwel als hij bijt. Als hij wil slaan een keer flink hard schreeuwen.

En consequent zijn. Wat nu nee is ist morgen ook

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:07

okee, maar ik vroeg het aan malou_fenja

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:08

tOmmieliev schreef:

volgens mij lees jij te veel heartland!
edit; en wil je meer berichten hebben...

voor de ts: Ik zou het even aankijken. Als het echt erg word misschien dierenarts erbij voor de zekerheid?

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:09

inderdaad gewoon consequent zijn. ik denk dat je ouders minder consequent zijn dan jij en dat hij het daarom bij je ouders doet.
zeg tegen je ouders dat ze hem moeten straffen als ze iets niet fijn vinden ( natuurlijk niet als hij bijv. je moeder besnuffeld met haar nieuwe jasje fso).
bespreek met je ouders wat je pony niet mag doen en wat hij wel mag doen ik denk dat hij gewoon meer conequentheid van je ouders nodih heeft.

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:11

Malou_Fenja schreef:
inderdaad gewoon consequent zijn. ik denk dat je ouders minder consequent zijn dan jij en dat hij het daarom bij je ouders doet.
zeg tegen je ouders dat ze hem moeten straffen als ze iets niet fijn vinden ( natuurlijk niet als hij bijv. je moeder besnuffeld met haar nieuwe jasje fso).
bespreek met je ouders wat je pony niet mag doen en wat hij wel mag doen ik denk dat hij gewoon meer conequentheid van je ouders nodih heeft.

okee bedankt voor de tip OK dan!

MissNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:11

@ tOmmieliev: misschien een idee om je eigen topic over je arabieren en paardenfluisteren te beginnen?

Ontopic: Ik zou de DA voor de zekerheid bellen. Misschien is er iets mis met zijn gezondheid waardoor zijn humeur zo is veranderd.

Misschien zijn je ouders toch iets te makkelijk tegenover je paard waardoor hij ze uit probeert?

Succes..

MissNancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:12

tOmmieliev schreef:
Malou_Fenja schreef:

okee bedankt voor de tip OK dan!

Volgens mij is de tip voor TS bedoelt?

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:15

oww oeps Bloos

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:17

tOmmieliev schreef:
oww oeps Bloos

tommieliev; ik zou niet elke keer van zulk soort dingen in elk topic neerzetten. over hoeveel arabieren je hebt over die geweldige heartland dingen enz.
Misschien moet je idd een eigen topic openen.
Zo word je iig niet echt geliefd op bokt.
Het zijn namelijk erg irritante berichten en zoals dit bericht van je niets zeggend..
Ik weet niet of je gewoon alleen maar berichten aantal omhoog wil ofzo, maar het is zwaar irritant Lachen

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:18

Danielle_ schreef:
tOmmieliev schreef:
oww oeps Bloos

tommieliev; ik zou niet elke keer van zulk soort dingen in elk topic neerzetten. over hoeveel arabieren je hebt over die geweldige heartland dingen enz.
Misschien moet je idd een eigen topic openen.
Zo word je iig niet echt geliefd op bokt.
Het zijn namelijk erg irritante berichten en zoals dit bericht van je niets zeggend..
Ik weet niet of je gewoon alleen maar berichten aantal omhoog wil ofzo, maar het is zwaar irritant Lachen

sorry Huilen ik zal het niet meer doen

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 20:22

Ik denk dat je pony jou als baasje ziet en andere mensen aan het uitproberen is..btw wat voor pony is het?
sommige rassen zin ook wat brutaler als anderen.
Ook zou ik proberen uit te sluiten waar hij last van zou kunnen hebben, en misschien een telefoontje naar de DA.
Maar sluit puber gedrag zeker niet uit, bijten proberen ze allemaal en als er geschrokken op wordt gereageerd doen ze het graag nog eens..succes

Lau_raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:12

Misschien houdt niet van mensen. En omdat hij jou kent, zou hij jou niks doen. Mensen waar hij verder niet veel mee te maken heeft kan hij ook bang voor zijn, misschien heeft hij een slechte ervaring met mensen gehad ?